پرسپولیس نیوز : عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: خصوصی‌سازی باشگاه‌های سرخآبی‌ باید به نحوی صورت گیرد که ارتباط آن به طور کامل از دولت قطع شود.

  محمدجواد کولیوند با بیان اینکه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس باید طوری انجام شود که این باشگاه‌ها به هیچ عنوان به دولت ارتباطی نداشته باشند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خصوصی‌سازی باید در ورزش اجرا شود؛ درباره استقلال و پرسپولیس هم همین‌طور است و این باشگاه‌ها باید به نحوی واگذار شوند که سر و ته آن کاملا از دولت قطع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ایراد سیستم خصوصی‌سازی کشور این است که هرچه در خصوصی‌سازی جلو می‌رویم یک سر آن در دولت باقی می‌ماند و این مشکل بزرگ اقتصاد نیز است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که آیا اداره باشگاه‌ها با اسپانسر ایده مناسبی است یا خیر؟، بیان داشت: هیچ کجای دنیا چنین نیست که تیم‌ها زیر نظر دولت باشند و با اسپانسر اداره شوند؛ ایران در خصوصی‌سازی صنعت، کشاورزی و خدمات هم شکست خورده‌ است و اگر ارتباط دولت با باشگاه‌ها قطع نشود و نگاه دولتی باشد، این شکست درمورد ورزش هم اتفاق خواهد افتاد.

کولیوند درباره بررسی اهلیت داوطلبان خریداران باشگاه‌ها نیز حاطرنشان کرد: باید شرایط طوری مدیریت شود که قبل از به مزایده گذاشتن تیم‌ها اهلیت خریداران بررسی شود٬ نباید با آبروی افراد بازی شود٬ این درست نیست که اول مزایده برگزار و بعد گفته شود که خریداران صلاحیت ندارند.

وی که با سایت خانه ملت گفتگو می‌کرد، ادامه داد: نمی‌توان گفت در حال حاضر باشگاه‌های سرخابی غیرقانونی اداره می‌شوند زیرا قانون ایران است که شرکت‌ها به یکی از سه حالت تعاونی، خصوصی و دولتی اداره شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به طورکل طرح خصوصی‌سازی باشگاه‌ها را مجلس مصوب کرده و اجرای آن را برعهده دولت قرار داده است و با توجه به اینکه مجلس وظیفه نظارت دارد، باید از دولت جواب بگیرد که چرا اجرا نشده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)