پرسپولیس نیوز : هفته سیاه نمایندگان ایران در مسابقات باشگاهی آسیا با شکست چهار بر یک سپاهان برابر الاهلی تکمیل شد تا سه باشگاه ایرانی برابر سه باشگاه عربستانی دست به یک هتریک جانانه از نوع مفتضحانه بزنند.

استقلال شب گذشته در پرتماشاگرترین مسابقه فصل لیگ قهرمانان 90 دقیقه برابر مهمان عربستانی اش حرفی به جز سانتر برای گفتن نداشت و یک بر صفر از الهلال شکست خورد ، تراکتورسازی امروز برابر 50 هزار تماشاگر حامی تبریزی برابر تیم نه چندان قدرتمند الشباب عربستان دبل شد و با شکست یک بر صفر به رده سوم سقوط کرد و در نهایت سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران هم با شکست تحقیرآمیز چهار بر یک برابر الاهلی عربستان در مجموع مسابقات رفت و برگشت 8 بر 3 مغلوب شد و عملاً شانس قرار گرفتن در رده های اول و دوم گروه C و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را تا حد زیادی از دست داد.

این نتایج سه نماینده از چهار نماینده راه یافته از لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته ایران به مسابقات آسیایی است که نشان از کیفیت نه چندان بالای مسابقات برگزار شده در کشور ما دارد. به هر روی می توان گفت با وجود اینکه پرسپولیس سال خوبی را پشت سر نگذاشته بود تحقیقاً می توانست نماینده بهتری برای فوتبال ایران باشد، دست کم بهتر از دو یا سه تا از نماینده های فعلی کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا ، نماینده هایی مانند صبای قم که بعضاً حتی موفق به عبور از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم نشدند. پرسپولیسی ها در صورتی که فصل گذشته 2 تا از شکست های خود را با پیروزی در لیگ برتر عوض می کردند و یا اسیر اشتباهات داوری نمی شدند به راحتی می توانستند در رده چهارم قرار گرفته و راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

پرسپولیسی ها سال گذشته در چنین روزهایی موفق شدند با نتایجی همچون شکست شش بر یک الشباب امارات و سه بر صفر الغرافه در خاک قطر جواز صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را به راحتی کسب کنند. این تیم نه تنها نتایج خوبی در مرحله گروهی مسابقات آسیایی گرفته بود بلکه تماشاگرانش هم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و رکورد پرتماشاگرترین مسابقه تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را شکستند ، رکوردی که هنوز دست نخورده باقی مانده است.

پس از آن بود که حاشیه هایی از ناداوری ها و احکام کمیته انضباطی پس از قرار گرفتن برابر تیم هایی چون داماش در لیگ برتر داخلی برای پرسپولیس به وجود آمد و در نهایت نتایج این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را هم تحت تاثیر قرار داد.

سپاهان دیگر تقریباً شانسی برای صعود ندارد و 2 مسابقه باقی مانده اش در لیگ قهرمانان تشریفاتی است اما امیدواریم دو نماینده باقی مانده کشورمان در این مسابقات راهی مراحل بالاتر شوند چراکه نتایج تیم های باشگاهی حاضر در رقابت های فصل جاری قطعاً در امتیازات اختصاص داده شده در آینده و تعیین سهمیه تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار خواهد بود.
حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)