مرجع خبری پرسپولیس : انتشار مصاحبه‌اي از مصطفي دنيزلي كه در آن از سرمربي تيم پرسپوليس يعني دستيار سابق خودش در اين تيم انتقاد كرده بود باعث شد تا سايت باشگاه پرسپوليس هم از طريق يك واسطه سراغ او را بگيرد و آن مصاحبه را تكذيب كند.

 

اما از آنجا كه ارگان رسمي باشگاه بيشتر به دنبال گرفتن زهر انتقادات است مستقيما سراغ «ناصر صادقي» نماينده ايراني دنيزلي رفتيم تا از او در مورد جزييات حضورش در باشگاه پرسپوليس و گرفتن آن مصاحبه صحبت كنيم.

 

صادقي به صورت شفاف مواضع دنيزلي در مورد پرسپوليس را در اختيار ما قرار داد و نقل قول‌هايي از او را با ما در ميان گذاشت.

 

در طول اين چند روز گذشته صحبت‌هاي ضدونقيض از سوي مصطفي دنيزي مطرح شد شما به عنوان نماينده او در ايران چه صحبتي در اين مورد داريد؟
اول اينكه من فقط دوست آقا مصطفي هستم…. بحث مدير برنامه نداريم بعد هم اينكه مصاحبه ‌اي از قول دنيزلي چاپ شده بود كه درست نبود. دنيزلي از اين موضوع خيلي ناراحت شد و به همين دليل از من خواست تا مصاحبه‌اي را با سايت باشگاه انجام دهم و اعلام كنم كه او هيچ صحبتي عليه پرسپوليس و سرمربي اين تيم انجام نداده است.

 

اما اينطور هم نيست كه يك خبرنگار از آدمي مثل دنيزلي مصاحبه بنويسد و…
ببيند… چند وقت پيش يكي از روزنامه‌ها از من خواست تا چند سوال از دنيزلي بپرسم. من هم اين كار را انجام دادم و آنها مصاحبه دنيزلي را چاپ كردند ولي اين بار داستان فرق مي‌كرد. دنيزلي مي‌گفت تمام صحبت‌هايش با اين خانم خبرنگار حتي يك دقيقه هم نشده! دنيزلي مي‌گفت كه اين خانم با زبان انگليسي و به صورت دست و پا شكسته‌اي صحبت مي‌كرد و فقط با من حال و احوال كرد!


به هر حال اگر دنيزلي اين خبرنگار را نمي‌شناخت حتما با او صحبت نمي‌كرد ولي با تمام اين حرف‌ها صحبت‌هاي شما در سايت باشگاه پرسپوليس هم كمي عجيب به نظر مي‌رسد. آيا بايد اين را باور كرد كه شما تحت تاثير باشگاه پرسپوليس و حضور در آنجا چنين مصاحبه‌اي را انجام داده‌ايد.
اصلا چنين مساله‌اي نيست. من با خيلي‌ها در باشگا‌ه‌‌ رفيق هستم و ارتباط دارم ولي چون آن صحبت‌ها، صحبت‌هاي دنيزلي نبود من به خواست او در باشگاه حاضر شدم و صحبت كردم. دنيزلي معتقد است كه پرسپوليس پتانسيل خوبي دارد و اين مشكلات برطرف مي‌شود. او مي‌گفت هر تيمي احتياج به زمان دارد و اگر به اين تيم زمان كافي داده شود و هواداران حمايت كنند، مي‌شود نتايج خوب كسب كرد.

 

با توجه به روابط تيره دنيزلي و استيلي در ليگ ششم، باور كردن حمايت او از سرمربي اين فصل پرسپوليس كمي سخت است.
دنيزلي در مورد استيلي هم صحبت‌هاي جالبي مي‌كرد. او مي‌گفت: «استيلي مربي خوبي است و تجربيات خوبي هم دارد. او هميشه دوست دارد سرمربي شود و حالا هم بايد به او اعتماد كرد. به نظر من بايد از استيلي و پرسپوليس حمايت كرد چون هر دوي آنها اين پتانسيل را دارند تا روز به روز پيشرفت كنند.»

 

دنيزلي از ايران و پرسپوليس پيشنهادي نداشته؟
چرا… قبل از شروع بازي‌هاي همين فصل بود كه او از تبريز، بوشهر، اصفهان و تهران پيشنهاد داشت و هيچ كدام از آنها را قبول نكرد. دنيزلي به دنبال چيز ديگري است.

 

آنطور كه ما مي‌دانيم گزينه او در تهران پرسپوليس نبود و از اين باشگاه پيشنهاد نداشته؟
(خنده) دنيزلي مي‌گويد:«براي بازگشت به فوتبال ايران بايد بهانه خوبي داشته باشد. پرسپوليس و تيم ملي بهانه‌هاي خوبي هستند كه بشود به خاطر آنها و علاقه‌اي كه به ايران دارم به اين كشور برگردم.»

 

ماجراي فتح‌ا…زاده و دنيزلي چه بود؟ شنيده بوديم كه استقلالي‌ها هم در يك مقطع زماني دنبال آقا مصطفي بوده‌اند.
حدود دو سال پيش بود كه آقاي فتح‌ا…زاده چنين پيشنهادي داد و دنيزلي قبول نكرد! دنيزلي از ماجراهاي قرمز و آبي به خوبي باخبر است. او از فتح‌ا…زاده تشكر كرد و گفت كه چون شرايط را مي‌دانم و قبلا سرمربي پرسپوليس بوده‌ام، در صورت بازگشت به ايران هم به پرسپوليس مي‌روم.

 

پس با اين صحبت‌ها دنيزلي رسما به پرسپوليس چراغ سبز نشان داده؟
نمي‌دانم اسمش را چه مي‌گذاريد ولي او قبلا مربي پرسپوليس بوده و با توجه به حساسيت‌هايي كه وجود دارد، ترجيح مي‌دهد بار ديگر مربي همين تيم شود و به تيم رقيب نرود. او قبل از شروع فصل هفت پيشنهاد از ايران داشت ولي هدف اصلي‌اش پرسپوليس يا تيم ملي است.

 

مگر دنيزلي نمي‌داند كه كارلوس كرش سرمربي تيم ملي ايران است؟
چرا… اتفاقا كرش را هم مي‌شناخت. ولي خيلي دوست داشت سرمربي تيم ملي ايران شود. دنيزلي مي‌گفت كه چون ليگ ايران، بازيكنان و فوتبال ما را خوب مي‌شناسد، مي‌تواند به تيم ملي كمك كند. جالب اينكه مي‌گفت چون ايران را دوست دارد و سرمربيگري تيم ملي كار چندان پردردسر و سختي نيست شرط و شروط خاصي هم ندارم! او خيلي راحت و بي رودربايستي صحبت مي‌كند و به همين دليل هم اعلام كرد كه شرط و شروط خاصي ندارد.


اما در همان برهه و قبل از انتخاب كرش شنيده شد كه دنيزلي شرايط مالي سختي را پيش روي فدراسيون قرار داده!
به جان بچه‌ام قسم مي‌خورم كه چنين چيزي صحت ندارد. دنيزلي در مورد تيم ملي اصلا حرف پول نزد. دنيزلي مي‌گفت: «من مي‌توانم با تيم ملي ايران پرواز كنم و كاري كنم كه باورتان نشود.» دنيزلي نه مدير برنامه دارد و نه كسي را براي مذاكره فرستاده. نمي‌خواهم در مورد يكسري مسايل صحبت كنم، ولي در اين مورد حتي مذاكراتي هم انجام شد، ولي در پايان گفتند كه چند نفر در فدراسيون مخالف هستند و پرونده آقا مصطفي بسته شد.


پس با اين حساب تكليف مصاحبه‌ها و يا مذاكراتي كه از سوي دنيزلي و توسط افراد ديگر انجام مي‌شود، چيست؟
دنيزلي تنها كسي است كه هرگز مدير برنامه نداشته. او اعتقادي به اين قضيه ندارد و مي‌گويد هر كسي صحبتي دارد، بيايد استانبول تا با هم حرف بزنيم و مذاكره كنيم. دنيزلي آدم صادق و خوبي است. مثل يك بچه با يك چلوكباب خودمان گول مي‌خورد و رفاقت مي‌كند. شايد بعضي‌ها با او ارتباط داشته باشند و تلفني صحبت كنند، ولي او مديربرنامه ندارد و هر كسي شك دارد اين را از خود دنيزلي بپرسد. اگر هم من از طرف او صحبتي مي‌كنم، به اين دليل است كه دوست و رفيق دنيزلي هستم و خودش از من خواسته تا در ايران مراقب اين مساله باشم. البته اين نظر لطف دنيزلي است و به رفاقت چند ساله ما برمي‌گردد.


راستي وضعيت قلب آقا مصطفي چطور است؟
وقتي دچار مشكل قلبي شد، با هم رفتيم بيمارستان. يكي از رگ‌هاي قلبش گرفته بود و آنژيو كرد. همين قضيه هم باعث شد تا با توجه به نتايج بشيكتاش، او از اين باشگاه كنار بكشد. در طول اين مدت هم چند پيشنهاد از تيم‌هاي تركيه‌اي داشت كه قبول نكرد.

 

اما اين بيكار بودن دنيزلي كمي عجيب است.
مگر فاتح تريم بيكار نيست؟ او حتي از اسراييل چك سفيد امضا داشت، ولي به آنجا نرفت. فاتح تريم از هامبورگ و ايران هم پيشنهاد داشت و قبول نكرد. دنيزلي ركورددار قهرماني در تركيه است. او با بشيكتاش، گالاتاسراي و فنرباغچه قهرمان شده و اين ركورد مال دنيزلي است. مگر مي‌شود كه او حتي يك پيشنهاد هم نداشته باشد؟ او كنار مي‌نشيند تا در بهترين شرايط وارد شود. اينها براي قرارداد يك ساله با تلويزيون دو ميليون يورو مي‌گيرند و به همين راحتي پولشان را درمي‌آورند. دنيزلي مي‌گويد: «براي انجام هيچ كاري عجله ندارم، مطمئن باش به وقتش همه چيز درست مي‌شود.»

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)