شنبه 10 اسفند (19:03)

مرجع خبری پرسپولیس : نه نکته فنی بازی پرسپولیس و سپاهان :

” ال کلاسیکو ” ایران در حالی با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت که این نتیجه بیش از همه استقلال و ذوب آهن را خوشحال کرد و عملا پرسپولیس و سپاهان حالا خود را از کورس مدعیان عنوان قهرمانی خارج شده می بینند ( هر چند هنوز روی کاغذ شانس کسب عنوان قهرمانی را دارند ) . بازی این دو تیم نه نکته فنی بارز داشت که از نظر شما می گذرد :
1/ وینگادا با استفاده از دفاع سه نفره و گماردن مجتبی شیری به عنوان ” سوئیپر ” با علم به اینکه با استفاده از این روش سرعت انتقال از فاز دفاع به حمله بسیار کم می شود عملا به نتیجه تساوی راضی بود و با اینکه برای استفاده از ضد حملات برنامه ریزی کرده بود اما خودش هم خوب می دانست ابزار لازم برای استفاده از این حربه تاکتیکی را ندارد . در واقع وینگادا از ابتدا برای نباختن پا به این میدان گذاشته بود .
2/ عمق دفاع پرسپولیس بسیار کم اشتباه بود و در روزی که مهدی واعظی هم در چهار چوب دروازه آماده نشان می داد پیشرفت قابل ملاحظه ای در سیستم تدافعی پرسپولیس مشهود بود .

3/ در روزی که سپاهان در نبود محرم نویدکیا عملا فاقد یک هافبک خلاق و بازیساز برای استفاده از عمق دفاع پرسپولیس بود واقعا امکان استفاده از دفاع چهار نفره خطی و اضافه کردن به سیستم تهاجمی تیم وجود نداشت ؟ هر چند خط دفاعی پرسپولیس روز کم اشتباهی را سپری کرد ولی علت را باید در تجمع بیش از حد بازیکنان پرسپولیس در زمین خودی که موجب افزایش فشار سپاهان می شد جست و جو کرد . در واقع سرخ ها هر چند در فاز تدافعی با برنامه عمل می کردند اما در فاز تهاجمی برنامه مشخصی برای رسیدن به دروزاه حریف نداشتند .
4/ رحمان رضایی از روزی که در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته یک رکورد خارق العاده در گرفتن کارت زرد و قرمز بر جای گذاشته . جالب اینجاست که رحمان پس از بازی با برق گفته بود ” داوران به من کارت می دهند تا معروف شوند !” به هر حال باید فکری به حال رحمان و معروفیت داوران لیگ کرد . رضایی از بازی بعدی پرسپولیس هم محروم شد تا شاید جا برای فرانک آتسو که هر زمان بازی کرده موثر بوده باز شود .
5/ ابراهیم توره هیچ نشانی از مهاجم آماده زمان پیروانی ندارد . توره دیروز در حالی که می توانست با یک بغل پای ساده پاس عالی نیکبخت را به گل تبدیل کند نظاره گر عبور توپ شد . ضمن اینکه در طول نود دقیقه هیچ حرکت مثبت تکنیکی و یا تاکتیکی از او مشاهده نشد .
6/ علیرضا نیکبخت از لحظه ورود به میدان جریان بازی را تا حدی تغییر داد . او که حالا آماده تر از روزهای قبل به نظر می رسد توانست توانایی تیمش را در فاز تهاجمی به شکل قابل توجهی افزایش دهد . در واقع اگر نیکبخت وارد زمین نمی شد شاید سرخ ها همان دو موقعیت گل را هم بدست نمی آوردند . به نظر می رسد نیکبخت که کم شدن وزنش مشهود بود به روزهای آمادگی نزدیک می شود .
7/ حضور علی عسکر در سه بازی اخیر پرسپولیس بسیار بحث بر انگیز است . علی عسکر تقریبا همه ی جنگ های سمت راست را به جلال اکبری مدافع چپ سپاهان واگذار کرد ! هرچند تلاش و دوندگی زیادی داشت اما چندان تاثیر مثبتی بر روند بازی پرسپولیس نداشت . بهتر نبود به جای او از علیرضا نیکبخت که به روزهای آمادگی نزدیک می شود استفاده می شد و در دقایق پایانی و در پی خستگی مدافعان سپاهان علی عسکر سرعتی وارد زمین می شد ؟
8/ سیستم بیش از حد تدافعی پرسپولیس موجب شده کریم باقری با 36 سال سن مدام برای شرکت در جنگ های میانه میدان تا یک سوم دفاعی خودی عقب بیاید که این یک ریسک بزرگ در مواجه با هافبک های سرعتی حریف بود . باقری بارها جنگ های میانه میدان را به احمد جمشیدیان واگذار کرد تا دایی برای دعوت مجدد او به تیم ملی بیش از پیش مردد شود .
9/ وینگادا می خواهد زنده بماند ! او می داند نباختن در هر شرایطی و حتی به قیمت از دست دادن دو امتیاز ها به سود او خواهد بود . 6 امتیازی که وینگادا با احتیاط بیش از حد از دست داد می توانست حالا پرسپولیس را در قامت جدی ترین مدعی قهرمانی نشان دهد . وینگادا حالا به یک ماه تعطیلی لیگ می اندیشد که فرصت بیشتری برای اجرای برنامه هایش به او خواهد داد .
پویا نوایی – اختصاصی // امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلامانع است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)