احمد نوراللهی چهره آرام و ستاره خط هافبک تیم ملی است که اولین سال بازی در خارج از کشور را تجربه می‌کند.

او بازیکنی است که پس از سالهای طولانی دوباره ایران را در لیگ امارات صاحب سهمیه کرده و تلاش می‌کند تا همراه با مهدی قایدی، شباب الاهلی را به رتبه‌های بالای جدول برساند.

احمد نوراللهی در گفتگوی اسکایپی خود با برنامه شبهای فوتبالی در مورد بازی با پیراهن تیم ملی صحبت کرده و می‌گوید که بازیکنان اماراتی از او گلایه کردند که چرا ایران باوجود صعود، این بازی را جدی گرفتند؟ او همچنین در مورد کری خوانی پرسپولیس و استقلال با مهدی قایدی صحبت کرده و به سایر سوالات نیز پاسخ داده است؛ از جمله اینکه آیا در فهرست مازاد تیم اماراتی قرار دارد؟

* ناراحت شدم که در جشن صعود نبودم
روزهای خیلی سختی بود. مشکلی نداشتم فقط اینکه نتوانستم در بازی با عراق کنار تیم ملی باشم و در جشن شرکت کنم برایم سخت بود اما خیلی خوشحال بودم که تیم ملی توانست بازی را ببرد و صعودمان به جام جهانی را قطعی کنیم. از خوشحالی مردم خیلی خوشحال بودیم.

* احساس سرماخوردگی داشتم و تستم مثبت شد
من در آخرین بازی که قبل از اردوی تیم ملی در امارات داشتیم، کمی احساس سرماخوردگی کردم و فکر می‌کنم ۱۰-۱۵ روز هم از آن بازی گذشته بود که به اردوی تیم ملی آمدم اما متاسفانه تست هایم مثبت شد. یک روز قبل از بازی دوم تست منفی شد که توانستیم به اردو بیاییم و بازی دوم را بازی کردم.

* چهار برد در بحرین نقطه عطف بود
مجموعه و گروه خیلی خوبی در تیم ملی کنار هم جمع شده‌اند اما اگر بخواهیم از اول شروع کنیم باید بگویم سختی هایی که در بازی های بحرین سپری کردیم با شرایط آب و هوایی و اینکه محکوم به برد برای صعود به مرحله بعد بودیم واقعا برایمان دشوار بود ولی خدا را شکر با همت و تلاش بچه ها و کادرفنی و کسانی که دوست دار تیم ملی هستند و عاشقانه تیم ملی کشورشان را دوست دارند، صعود کردیم. ابتدا به مرحله بعد آمدیم و با بازی های درخشانی که از بچه ها دیدیم، سریع ترین صعود به جام جهانی را داشتیم. از این بابت خیلی خوشحالیم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم.

* امیدواریم از مرحله گروهی صعود کنیم
می‌توانیم در جام جهانی در چهار بازی هم شرکت کنیم. فکر کردن به جام جهانی خیلی زیبا و خوب است و به آدم انگیزه می‌دهد. همه هواداران تیم ملی به این تیم امیدواری خاصی دارند که بتواند بازی های درخشانی در جام جهانی داشته باشد و امیدوار باشد که برای اولین بار به مرحله بعد صعود کند. امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد. امیدواریم همه به تیم ملی کشور کمک کنند که برای اولین بار بتواند به مرحله بعد صعود کند. واقعا تیم ملی ایران این پتانسیل را دارد که بتواند به مرحله بعد صعود کند.

* دوست دارم پرتغال به جام جهانی صعود کند
تا به حال به اینکه دوست دارم در جام جهانی با چه تیم هایی هم‌گروه شویم فکر نکرده‌ام اما دوست دارم پرتغال به جام جهانی صعود کند ولی حیف است که ایتالیا هم در جام جهانی نباشد.

* اماراتی ها از من گلایه داشتند
در اردوی آخر ۵-۶ بازیکن از شباب الاهلی در تیم ملی امارات هستند‌ که ۲ تا ذخیره بودند و ۴ بازیکن هم فیکس بودند. بعد از بازی می‌گفتند شما که صعودتان قطعی شده چرا انقدر بازی را جدی گرفتید و حداقل می‌گذاشتید ما شانس‌مان را امتحان کنیم. البته امارات هم هنوز شانس دارد و فکر می‌کنم تیم سوم گروه است و برای بازی پلی آف شانس دارد که بتواند صعود کند.

* با مهدی قایدی کری داریم
مهدی قایدی را تا نیم ساعت بعد از مصاحبه خواهم دید. همه چیز اینجا خوب است. لیگ ایران را هم دنبال می‌کنیم و با هم کری می‌خوانیم و مهدی می‌گوید استقلال قهرمان است و من می‌گویم پرسپولیس. خیلی خوب است که مهدی هم اینجا هست و احساس نزدیکی می‌کنیم و شرایط خیلی خوبی هم داریم.

* امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود
پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد و هر ساله مدعی قهرمانی بوده است. امیدوارم امسال هم بتوانند جام قهرمانی را به دست بیاورند و برای ششمین بار قهرمان شوند. برای تیم خوب پرسپولیس و هواداران خوبش آرزوی موفقیت دارم. دلتنگ بازی در پرسپولیس هستم و برای بازیکنان و هواداران تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

* امیدواریم به صدر برسیم
همه تیم ها مثل شارجه و الجزیره و شباب الاهلی به دنبال تیم العین هستند که با فاصله در صدر است. هنوز ۹ امتیاز باقی مانده و ما هم امیدواریم بتوانیم خودمان را به صدر جدول نزدیک کنیم و همه تلاشمان را هم می‌کنیم که بتوانیم به صدر جدول برسیم.

* تا زمانی که شباب الاهلی بخواهد، هستم
یک سری اخبار همیشه در فضای مجازی منتشر می‌شود اما خیلی صحت ندارد و من هم هنوز یک سال دیگر قرارداد دارم و تا جایی که باشگاه بخواهد و قرارداد داشته باشم در اختیارشان هستم. اخباری هم از اول فصل وجود داشت؛ خیلی‌ها رعایت نمی‌کردند و اخبار دروغ منتشر می‌کردند ولی به قراردادمان پایبند هستیم و تا زمانی که باشگاه بخواهد در اختیارشان هستیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

* اخبار دروغ در فضای مجازی زیاد است
از کسی ناراحت نیستم اما شرایطی که امروز فضای مجازی ما دارد کمی اذیت کننده است؛ نه فقط برای این ورزش بلکه فضای مجازی به همه چیز ضربه می‌زند، به خصوص به فوتبال ما. این اخبار کذب و دروغ هم جزوی از فضای مجازی است. ناراحتی من بخاطر این بود که اخبار دروغ منتشر می‌کردند.

* در سوشال مدیا هستم اما نه زیاد
من در فضای مجازی فعالیت می‌کنم اما نه زیاد‌. آدم بعضی چیزها را که می‌بیند و ناراحت می‌شود ولی ای کاش طرز درست استفاده کردن از فضای مجازی را بدانیم. قطعا فضای مجازی بهتر می‌شد اگر می‌دانستیم چطور از آن استفاده کنیم اما شرایط اینطور است و امیدوارم که بهتر شود.

* برای جام جهانی باید بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم
چیزی که به تیم ملی کمک می‌کند بازی های دوستانه خوبی است که فدراسیون باید برای تیم ملی بگذارد. قطعا بازی با کره و لبنان هم بازی های دوستانه خوبی هستند که تیم ملی می‌تواند خودش را هماهنگ تر از چیزی که هست، بکند. هر چه بازی ها بیشتر باشد بچه ها بیشتر با هم هماهنگ می‌شوند. امیدواریم که فدراسیون بتواند بازی های تدارکاتی خیلی خوب در حدی که بتوانیم با تیم های اروپایی خوب بازی کنیم، برگزار کند و این مساله واقعا به نفع تیم ملی است. امیدواریم تا قبل از جام جهانی شرایط خوبی رقم بخورد که بتوانیم پر قدرت در مسابقات ظاهر شویم.

* گلم به الجزیره را فراموش نمی‌کنم
پست صفحه ۴۳۳ در مورد گلم را دیدم. این گل یکی از خاطره انگیز ترین گل های من در پرسپولیس است و خیلی این گل را دوست داشتم. ناگهانی چرخیدم و گل را زدم اما جدا از اینها صد هزار هوادار پرسپولیس در استادیوم بودند و واقعا یک گل لذت بخش برایم در تاریخ فوتبالم بود.

* با علیپور، ترابی و همه ارتباط خوبی دارم
با اکثر بازیکنان ایرانی در ارتباط هستیم. فنی و فوتبالی هم صحبت می‌کنیم اما بیشتر از اینکه از شرایط راضی هستیم یا نه و آنجا شرایط چطور است صحبت می‌کنیم اما با علیرضا بیرانوند فقط شوخی و خنده است. با علی علیپور و اکثر بچه ها صحبت می‌کنیم. از بازیکنان پرسپولیس هم با مهدی ترابی، آقا سید، امید، کمال و تقریبا همه بازیکنان در ارتباط هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)