مرجع خبری پرسپولیس : محمد نوري احتمالا تا روز يكشنبه و روز مصاف سرنوشت‌ساز با سپاهان آماده بازي خواهد شد تا بار ديگر به تركيب پرسپوليس برگردد اما حسين بادامكي در پستي كه طي يك فصل در قرق نوري بوده، مقابل پيكان بهترين بازي فصل‌اش را انجام داده است.

 

حال با اين شرايط علي دايي به عنوان رهبر فني در موقعيت ويژه‌اي قرار مي‌گيرد، موقعيتي كه او را به ترديد وامي‌دارد تا مقابل سپاهان و در مركز خط تهاجمي سه نفره از بادامكي استفاده كند يا نوري؟

 

حسين بادامكي اصلا متعلق به همين پست بود و در ابومسلم و در فصل آخر بازي‌اش 10 گل زد و بهترين بازيكن تيمش شد آن هم در تيمي كه مجتبي جباري و آندرانيك تيموريان را داشت. او در تيم دنيزلي هم به عنوان هافبك تهاجمي بازي‌هاي جالبي ارائه كرد و توي چشم بود. پس از ورود قطبی و از ميانه‌هاي فصل هفتم نقش او كمرنگ‌تر شد و وقتي او در ليگ هشتم به هافبك دفاعي عقب رانده شد فوتبالش هم كمتر ديده شد تا جايي كه  سال گذشته سكوها عليه او و بازي ضعيفش شعار دادند.

 

 

 

حسين همين امسال هم هافبك دفاعي بود و بعضا از بازي او انتقادهايي مي‌شد اما شماره 11 در نيم فصل دوم در تیم دایی متحول شد و با وجود بازي در نقش هافبك دفاعي، در حمله هم شركت مي‌كرد و اين آزادي عمل بازي او را به رخ كشيد. بادامكي اما در مصاف پاياني ليگ و در پست دلخواهش ستاره بازي لقب گرفت چراكه دو گل زد و نمايشي جالب توجه ارائه داد.

اما محمد نوري هم بازيكني نيست كه به راحتي بتوان از قابليت‌هاي فني‌اش عبور كرد. نوري كه در نيم فصل اول همين ليگ و با وجود اينكه فصل نخست حضورش در پرسپوليس را پشت‌سر مي‌گذاشت خيلي زود در تركيب جا افتاد و وظايفش را به خوبي انجام داد اما در نيم فصل دوم به خاطر خستگي ناشي از شركت در مسابقات پرسپوليس (ليگ، ليگ قهرمانان و حذفي) آن هم به عنوان بازيكن 90 دقيقه‌اي افت كرد و ديگر آن خريد پراميد نيم فصل اول نبود و با این وجود در نهایت عنوان آقای گلی پرسپولیس را از آن خود کرد. البته خودش يكي از دلايل افت مقطعي‌اش را مربوط به اتفاقات تيم ملي مي‌داند. نوري از اينكه به تيم ملي دعوت مي‌شد و بازي نمي‌كرد به شدت دلخور بود و اين دلخوري‌اش را بعد از جام ملت‌هاي آسيا و رفتن قطبي از تيم ملي علني كرد.

 

نوري با دو سه مصدوميت همسترينگ ناشي از همان خستگي‌ها و البته شكستگي دستش، نيم فصل دوم را با همان افت به پايان رساند. او البته در به جا گذاشتن آ‌مار مثبت عملكرد خوبي داشت و علاوه بر به ثمر رساندن 9 گل و چند پاس گل، گلزن‌ترين هافبك ليگ و البته بهترين گلزن پرسپوليس در اين فصل لقب گرفت.

حال در چنين شرايطي هر دو نفر براي بازي سرنوشت‌ساز با سپاهان آماده‌اند تا در نقش مهاجم سايه (Shadow Stricker) كه در لفظ عاميانه هافبك تهاجمي و هافبك نفوذي هم گفته مي‌شود به ميدان بروند. قطعا علي دايي و كادر فني پرسپوليس براي انتخاب يكي از اين دو گزينه به خصوصیت های آنها توجه مي‌كنند و با توجه به شناخت از اين دو بازيكن، گزينه نهايي انتخاب خواهد شد. حسين بادامكي بازيكني است كه دوندگي بالايي دارد، به موقع در 18 قدم حريف حاضر مي‌شود، در قطع توپ موفق عمل مي‌كند، براي خودش و مهاجمان موقعيت مي‌سازد اما در لو دادن توپ‌ها سرآمد بازيكنان پرسپوليس است. از طرفي محمد نوري بازيكن باهوشي است، ضربات آخر را خوب مي‌زند، تكنيك بالايي دارد، پاسور خوبي است و درك بالايي از موقعيت مهاجم و خودش دارد. با اين حال او نيز كند است و زياد نمي‌دود.

در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد دايي انتخاب سختي خواهد داشت و بايد با در نظر گرفتن فاكتورهاي مثبت و منفي دو نفر و سبك، سنگين كردن آنها نظر نهايي را بدهد (كه شانس نوري بيشتر از بادامكي به نظر مي‌رسد) اما نكته‌اي كه در اين ميان مورد توجه قرار مي‌گيرد اين است كه چطور مي‌شود از اين دو بازيكن موثر در يك امتداد استفاده كرد و از ويژگي‌هاي مثبت تهاجمي‌شان بهره برد.

هرچند آزادي عمل بادامكي در هافبك دفاعي طي بازي‌هاي پاياني پرسپوليس بازي او را متحول كرده و تصميم كادر فني پرسپوليس را برجسته مي‌كند اما در يك صورت مي‌توان هم بادامكي و هم نوري را در نقش Shadow Stricker حفظ كرد و در فاز حمله تيمي شاداب‌تر و خطرناك‌تر داشت، حتي مقابل خط دفاع تيم ملي سپاهان!

تغيير سيستم پرسپوليس از سوي دايي مي‌تواند اين مهم را باعث شود. فقط كافي است به جاي چيدمان 1-3-2-4، سيستم 1-4-1-4 را امتحان كند و از بادامكي و نوري كنار هم مقابل مازيار زارع بهره گيرد. هر چند موفقيت اين چيدمان و تركيب دقيقا به شرح وظايف اين دو بازيكن و آمادگي بدني آنها ارتباط مستقيم دارد اما حداقل مي‌توان پيش‌بيني كرد كه بازي توأمان بادامكي و نوري در يك امتداد، پرسپوليس را مقابل حريف قدرتمند چند سال اخيرش تبديل به تيمي تهاجمي مي‌كند كه ارائه بازي تماشاگرپسند از اين تيم بجا و منطقي خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)