مرجع خبری پرسپولیس : در فصل بد پرسپوليس، محمد نوري در يكي از متوسط‌ترين فصول بازيگري‌اش، در رديف خوب‌هاي اين تيم جاي گرفت. خوب‌هاي معدودي كه نتوانستند كشتي شكسته پرسپوليس را در درياي ليگ آسيايي به ساحل نجات برسانند يا در ليگ برتر اين تيم را در صف مدعيان حفظ كنند.

 

نوري مهمترين مساله را در اختلاف بودجه تيمش با مدعيان اصفهاني و همچنين اشتباهات داوري مي‌داند. البته اين هافبك خلاق معتقد است كه در صورت كم بودن اشتباهات داوري و مصدوميت‌هاي متعدد بازيكنان پرسپوليس اين تيم مستحق قهرماني بود!


قبول داري پرسپوليس مستحق قهرماني نبود؟
من اين حرف را قبول ندارم چون اگر اشتباهات داوري و مصدوميت‌هاي متعدد بازيكنان ما نبود مطمئنا در كورس قهرماني بوديم.

 

اشتباهات داوري و اين مصدوميت‌ها خيلي به پرسپوليس ضرر زد در غیر اینصورت همه چز عوض می شد. ولي تيم‌هاي ديگري هم از اشتباهات داوري ضرر كردند و بازيكنان آنها مصدوم شدند. به عنوان مثال همين سپاهان كه قهرمان شده است ملي‌پوشان خود را مدت‌ها در اختيار نداشت و بازيكنانش هم مصدوم مي‌شدند.

 

قبول نداري كه اين اتفاقات براي همه تيم‌ها وجود دارد؟
اولا بايد بگويم كه هيچ تيمي به اندازه پرسپوليس از اشتباهات داوري ضربه ندید. در ضمن سپاهان يك تيم كاملا حرفه‌اي است كه 20 بازيكن همسطح دارد و همين باعث شده كه آنها در دو سال اخير قهرمان شوند و هميشه در كورس قهرماني باشند.

چرا تيمي مثل پرسپوليس نبايد 20 بازيكن همسطح داشته باشد؟
به خاطر اينكه پرسپوليس به اندازه كافي بودجه ندارد. همه مي‌دانند كه در ابتداي فصل تيم ما چند بازيكن سرشناس را مي‌خواست ولي نتوانست جذب كند. قدرت مالي پرسپوليس با سپاهان يا ذوب آهن قابل قياس نيست. تيم ما قبل از شروع فصل از دو تيم اصفهاني چند بازيكن مي‌خواست و همه اين را مي‌دانند ولي آنها ترجيح دادند به پرسپوليس نيايند و در آنجا ماندن و پول بيشتري گرفتند.این نشان می دهد که دو تیم اصفهان از لحاظ مالی چه شراط دارند. با اين حال يكسري از بازيكنان مثل من يا غلامرضا رضايي 150 تا 200 ميليون تومان كمتر گرفتيم ولي به پرسپوليس آمديم. من پيشنهادي داشتم كه 200 ميليون تومان بيشتر از پيشنهاد پرسپوليس بود ولي چون از بچگي عاشق اين تيم بودم دوست داشتم پيراهن اين تيم را برتن كنم.

 

اين فصل در دو بازي رفت و برگشت به استقلال باختيد. قبول داري اين براي هواداران پرسپوليس اصلا راضي‌كننده نيست؟
ما باختيم ولي همه ديدند چطور باختيم. در بازي رفت گل سالم ما را مردود اعلام كردند و در بازي برگشت پنالتي پرسپوليس را نگرفتند. البته هواداران پرسپوليس از بازي ما لذت بردند و مي‌دانستند كه مستحق باخت نبوديم.

چه تيمي به تو 200 ميليون بيشتر پول مي‌داد؟
اسمش را نمي‌گويم كه مشكل درست شود ولي همه مي‌دانند چه تم بود.

چه راهي را پيشنهاد مي‌كني كه پرسپوليس و استقلال از لحاظ مالي تأمين باشند؟
من فكر نمي‌كنم اين موضوع مبهم باشد. در حال حاضر سازمان تربيت بدني اداره كننده دو تيم پرسپوليس و استقلال است و بايد بودجه‌اي را براي اين دو باشگاه در نظر بگيرد كه دو تيم پرطرفدار ايران براي يكبار هم كه شده از لحاظ مالي يا جذب بازيكن دچار مشكل نشوند.

آيا سپاهان مستحق قهرماني بود؟
با اين شرايطي كه سپاهان دارد قهرماني حق آنها بود. سپاهان هزينه مي‌كند و از لحاظ مديريتي، كادرفني و خصوصا بازيكن در سطح بالايي قرار دارد. با ان وضعت ان اصلا عجب نست که آنها قهرمان شوند ا در کورس قهرمان باشند.

ولي قبول داري از قهرماني سپاهان فقط عده‌ اندكي از طرفداران فوتبال خوشحال مي‌شوند؟
سپاهان تيم بزرگي است ولي فقط در استان اصفهان طرفدار دارد ولي استقلال و پرسپوليس در تمام ايران يا خارج از ايران طرفدار دارند خصوصا پرسپوليس كه پرطرفدارترين تيم ايران است.

اگر تا چند هفته پش از تو سوال می کردند که از بین استقلال و سپاهان دوست دار کدامک قهرمان لیگ شوند، چه جواب م‌داد؟
اگر پرسپولس شانس برا قهرمان نداشت، من سپاهان را انتخاب م کردم چون ان تم را هم دوست دارم و در آن باز کرده‌ام.در ضمن مسوولان ان باشگاه و شخص آقا ساکت نیز آن زمان به من لطف داشتند.

عملكرد خودت در اين فصل چطور بود؟
از لحاظ گلزني فصل خوبي براي من بود و مهمتر از همه اين بود كه احساس آرامش داشتم و از لحاظ فني و همچنين مديريتي مشكلي در پرسپوليس احساس نكردم. هواداران هم نسبت به من لطف داشتند و معتقدم بهترين فصل فوتبالي‌ام را در سال‌ها اخير پشت سر گذاشتم. من با باخت پرسپوليس گريه مي‌كنم و با پيروزي اين تيم خوشحال مي‌شوم و هيچ وقت براي پرسپوليس كم نگذاشتم.

آيا محمد نوري مي‌تواند در اروپا فوتبال بازي كند؟
خيلي دوست دارم در اروپا بازي كنم ولي متأسفانه پيشنهادي ندارم که در مورد آن فکر کنم.

 

به نظر تو پرسپوليس با اين اوضاع سال بعد مي‌تواند مدعي باشد؟
اگر چند بازيكن به تيم ما اضافه شود در آسيا و در ايران مدعي خواهيم بود. البته بايد ثبات مديريتي وجود داشته باشد و سازمان هم از پرسپوليس حمايت كند.

چرا در ليگ قهرمانان آسيا حذف شديد؟
ما اين مسابقات را بد شروع كرديم و شكست مقابل بنيادكار در تهران همه چيز را به هم ريخت. اگر يك امتياز بيشتر داشتيم شرايط خيلي فرق مي‌كرد ولي فقط بايد بگويم كه ناراحت و متاسفم. ما می توانستم صعود کنم ول بدشانس آوردم.

مدتي پيش محمد دادكان رييس سابق فدراسيون و بازيكن اسبق پرسپوليس در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اكثر بازيكنان فعلي پرسپوليس در حد اين تيم نيستند. خيلي از كارشناسان و مربيان فوتبال هم چنين نظري دارند، نظر تو چيست؟
به هر حال ايشان يا اشخاص ديگر نظرشان محترم است ولي به نظر من پتانسيل بازيكنان پرسپوليس بالاست و همه آنها زحمت مي‌كشند.

حرف‌هاي مهدي مهدوي‌كيا در مورد پرسپوليس را شنيدي كه از بازي اين تيم مقابل آليماي قزاقستان حرف زد و پرسپوليس را در دهه 70 يك تيم رويايي قلمداد كرد،تیم که با تیم فعل اصلا قابل قاس نیست؟
آن پرسپوليس با اين تيم قابل قياس نيست. آن تيم 13 ملي‌پوش داشت و من اتفاقا براي تماشاي بازي با آليماي قزاقستان به استاديوم رفته بودم. آن زمان حتي ذخيره‌هاي پرسپوليس هم در تيم ملي بودند ولي اين تيم حالا فقط دو بازيكن ملي‌پوش دارد.

چرا پرسپوليس آن زمان حالا به اين روز افتاده؟
چيز خاصي نشده. فقط بايد گفت كه الان فوتبال از حالت دو قطبي بودن كاملا بيرون آمده و تيم ملي قبلا از بازيكنان پرسپوليس و استقلال تشكيل مي‌شد ولي حالا وضعيت فرق كرده است. الان دگر آن زمان گذشته که همه چز در استقلال و پرسپولس خلاصه شود.

قبول داري تيم ملي به دليل كمبود بازيكن پرسپوليسي و استقلالي محبوبيت زيادي ندارد؟
حرف شما را قبول دارم چون مردم روي بازيكنان پرسپوليس و استقلال تعصب دارند ولي به نظر من تيم ملي بايد جاي بهترين‌ها باشد و فرقي ندارد كه يك بازيكن خوب در كدام تيم بازي مي‌كند. يك فوتباليست خوب بايد در هر تيمي كه باشد، حقش را بگيرد.

سال بعد در پرسپوليس مي‌ماني؟
من قرارداد 2ساله دارم و سال بعد هم در اين تيم هستم.

كار كردن با علي دايي چطور بود؟
خيلي راحت بودم و مشكل خاصي نداشتم من از كار كردن با او لذت مي‌برم.

ول این روزها شایعه شده که دایی از پرسپولس کنار گذاشته می شود؟
من دوست ندارم دا از پرسپولس برود، امدوارم او سال بعد هم در کنار ما باشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)