عضو سابق هیات رییسه باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه بازیکنان دورگه تیم ملی فوتبال از خون و فرهنگ ایرانی بهره می برند، گفت: من معتقد هستم ایرانی – ایرانی است و فرقی ندارد این فرد در کدام کشور زندگی می کند.

محمد حسین نژاد فلاح روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بیان کردن این واژه زشت و ناثواب است و بر اساس قانون اساسی نیز هر فردی که پدرش تابعیت ایرانی داشته باشد، ایرانی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بازیکنان دورگه (متولد از مادر غیر ایرانی) تیم ملی فوتبال کشورمان از پتانسیل و تکنیک خوبی بهره می برند، اظهار داشت: ایرانی – ایرانی است. کادر فنی تیم فوتبال کشورمان درعرصه های بین المللی از ظرفیت همه بازیکنان شاغل در لیگ داخلی و خارجی استفاده می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه استفاده از بازیکنانی که در لیگ برتر فوتبال ایران مشغول به بازی هستند و هواداران با آنها انس گرفته اند، ثواب بیشتری دارد، بیان کرد: توصیه کارشناسان و فوتبال دوستان این است که هر بازیکنی که می تواند پرچم کشورمان را در جام جهانی بالاببرد، برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل انتخاب شود.

نژاد فلاح در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مسابقات جام جهانی خرداد ماه سالجاری در کشور برزیل برگزار می شود و آیا فرصت و زمان برگزاری اردوهای تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال کشور محدود تر می شود؟، گفت: باید قدر وقت ها را مهم دانست. در رشته های ورزشی اردوهای تدارکاتی خوبی برگزار می شود و حتما هیچ رشته ورزشی وزنی همانند فوتبال ندارد.

عضو سابق هیات رییسه باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که وضعیت باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: با روی کارآمدن مدیرعامل جدید (علی پروین) شوک مثبتی به تیم فوتبال پرسپولیس وارد شده است و امید به قهرمانی این تیم را در لیگ برتر فوتبال دو چندان کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه خصوصی سازی باشگاه ها باعث افت تیم های لیگ برتر فوتبال می شود، یا نه؟ گفت: در تمام دنیا باشگاه ها شرکت داری، کارخانه داری و از تولید حمایت می کنند، ولی در کشورمان کارخانه ها، شرکت های دولتی و دولتی تیم داری می کنند و معلوم است مسیرحرفه ای در باشگاه داری طی نشده است.

وی ادامه داد: باید درآمد و هزینه های در تمامی باشگاهها تعریف شود ولی متاسفانه در باشگاهای ایران هزینه درآمد تعریف نشده است.

وی اظهار داشت: بحث خصوصی در این دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) ضربه نمی زند، بلکه تکمیل کننده تجربه سال های گذشته در خصوص انتقال تیم های باشگاهی به شهرستانها و استانها است، وزارت ورزش عجله برای واگذاری تیم به بخش خصوصی نکند و توصیه دولت و مجلس این است یک شیوه خصوصی سازی که متناسب با فرهنگ ورزشی کشورمان باشد تدوین شود.

نژاد فلاح اظهارداشت: در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرصت آزمون خطا وجود ندارد و تجربه نشان می دهد باید درایت را در دستور کارخود قرار دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)