خبرگزاری پرسپولیس : چند نکته از مسابقه روز گذشته پرسپولیس و ملوان در بندر انزلی:

 

يك نيمه كارشناس، يك نيمه گزارشگر

گزارشگر بازي ديروز ملوان – پرسپوليس مثل تمام بازي‌هايي كه براي ملوان گزارشگري مي‌كرد بسيار جانب دار و پرحاشیه بود. گزارش او مثل بازي بعضي تيم‌ها دو نيمه متفاوت داشت. نيمه اول بيشتر در نقش يك كارشناس فني و داوري و نيمه دوم در نقش يك گزارشگر. او در 45 دقيقه اول به دفعات در نقش يك كارشناس داوري ظاهر شد. وقتي داور گل دوم ملوان را خطا اعلام كرد او تصميم داور را اشتباه دانست. وقتي كمك‌داور يك اوت براي پرسپوليس گرفت او پس از تماشاي تصوير آهسته مدعي شد كه اين تصوير، تصميم داور را رد مي‌كند. گزارشگر بازي اعتراض پرسپوليسي‌ها را به داوري تند مي‌دانست اما در تكرار مشابه آن از سوي ملواني‌ها معمولا سكوت مي‌كر. پرسپولیس نیوز می نویسد، به خصوص در صحنه‌اي كه پژمان نوري معترض بود. گزارشگر بازي كه مي‌توانست با يك رصد مختصر در سايت‌هاي مربوط به هواشناسي شرايط آب و هوايي ديروز را ببيند در مورد آفتابي بودن هواي ديروز شهر انزلي مي‌گفت كه تصور بر اين بود كه پس از چند روز بارندگي باز هم شاهد بارندگي باشيم البته گزارشگر بازي در نيمه دوم بی طرف تر نشان داد و كمتر كار كارشناسي انجام داد كه شايد علتش كيفيت بالاي بازي در اين نيمه بود.

پولادي روي نيمكت!
ظاهرا مانوئل ژوزه فعلا اعتقاد چنداني به مهرداد پولادي ندارد. مانوئل كه دو بار در ديدار مقابل مس و پيكان اين ملي‌پوش را در نيمه اول از بازي بيرون كشيده بود اين بار اصلا او را در تركيب قرار نداد و فشنگچي را به جاي او به ميدان فرستاد البته فشنگچي هم كه در نيمه اول مشغول دعوا با مدافعان حريف بود با يك گل و يك پاس گل نشان داد انتخاب ژوزه اشتباه از آب در نیامده.

آقاي گردان كجايي؟
دقيقه 5 با نخستين توپي كه به سمت دروازه گردان شليك شد توپ درون دروازه غلتيد. اين توپ در حالي وارد دروازه گردان شد كه به نظر مي‌رسيد او مي‌توانست عملكرد بهتري در اين صحنه داشته باشد. گردان در نيمه اول در دو صحنه ديگر هم اشتباه كرد كه يك بار شانس آورد داور خطا گرفت و بار ديگر خوش‌شانس بود كه كسي پشت او نبود تا دروازه را باز كند. گردان روي گل دوم ملوان هم مقصر بود و بخاطر اينكه زمين خورد نتوانست به موقع واكنش بخرج دهد.

كريمي پيگير نتيجه بازي
بازگشت به پرسپوليس هم باعث نشد علي كريمي بتواند بعد از هفته‌ها، بازي تيم محبوبش را از نزديك به تماشا بنشيند. هر چند كه دوري علي كريمي باعث بي‌خبري او از بازي پرسپوليس و ملوان نشد چرا كه او در تمام طول بازي دايم با وكيلش در ايران در تماس بود و پيگير نتيجه بازي پرسپوليس.

گل ملوان آفسايد نبود؟
در صحنه گل ملوان كه با ضربه كاشته مازيار زارع به دست آمد مهرداد اولادي در منطقه آفسايد از روي توپ پريد تا ياد گل مردود تيم ملي به ازبكستان بيفتيم. راستي اين صحنه نمي‌توانست آفسايد باشد؟ حرکت اولادی کاملا فریبنده بود و می توانست دروازه بان را به دخالت در بازی به اشتباه بیندازد.

انصاري‌فرد هم محروم شد
كريم انصاري‌فرد در آخرين ثانيه‌هاي مسابقه ديروز از صالحي كارت زرد گرفت تا سه اخطاره شده و آخرين بازي نيم فصل را از دست بدهد.
كريم از اين اتفاق آنقدر ناراحت بود كه بعد از سوت پايان با اشاره به داور مي‌گفت نمي‌شد چند ثانيه زودتر سوت مي‌زدي؟!

بنگر، تراكتور را از دست داد
با كارت زردي كه محسن بنگر در دقايق ابتدايي بازي از صالحي گرفت سه اخطاره شد و ديدار حساس با تراكتورسازي را از دست داد. ظاهرا هر بازي يكي از مدافعان دو اخطاره پرسپوليس سه كارته خواهد شد و احتمالا در بازي تراكتورسازي نوبت به نورمحمدي است تا محروم شود.

خانزاده قابل اطمينان
در غياب سيدجلال حسيني و برخلاف اكثر تصورات اهالي فوتبال ژوزه باز هم از سيستم 2-5-3 استفاده كرد و با ريسكي جالب توجه محمدرضا خانزاده را به عنوان ياركوب راست به ميدان فرستاد كه خانزاده هم با نمايش مطمئن خود نشان داد مي‌توان باز هم روي او حساب كرد.

سيستم 4-2-4 ژوزه!
مانوئل ژوزه در ميانه نيمه دوم و در فاصله 5 دقيقه 3 تعويض خود را انجام داد و با بازي دادن به 4 مهاجم عملا كاري كرد تا در 20 دقيقه پاياني برتري توپ و ميدان به حريف داده شود و تيم او فقط در ضدحمله‌ها چشم اميد به گلزني داشته باشد. در واقع سيستم پرسپوليس از دقيقه 70 به بعد 4-2-4 بود آن هم در حالي كه يكي از دو هافبك مياني (علي‌عسگري) هافبك وسط نبود!

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)