پرسپولیس نیوز : مهدی مهدوی کیا می گوید به این دلیل پیشنهاد کار در کادرفنی پرسپولیس را رد کرده که به نظرش نمی توانسته موفق باشد.

مهدی مهدوی کیا کاپیتان محبوب سال های نچندان ور تیم ملی و پرسپولیس می گوید وقتی مدرک مربیگری ندارد ، دلیلی هم ندارد که روی نیمکت مربیگری تیمی بنشیند.
کاپیتان کیا که یکسال گذشته را مدام صرف همکاری با علی دوستی مهر کرده و با تیم فوتبال دانش آموزی ایران سر و کله زده اند ، هنوز فرصت نکرده به دوره های پیشرفته مربیگری برود. البته او می تواند بورسیه دوره عالی مربیگری در آلمان شود و احتمالا بزودی به همین خاطر راهی این کشور می شود اما او در این مدت دو پست مهم را رد کرد. یکی عضویت در کمیته فنی تیم ملی و دیگری دستیاری برانکو ایوانکوویچ .

کیا در این باره می گوید:«اولا از دوستانی که این دو مسئولیت را پیشنهاد کردند متشکرم اما برای نپذیرفتن هر دو این پست ها دلیلی داشتم که از نظر خودم منطقی است. من باید جایی باشم که بتوانم کمک کنم. وقتی هنوز مدرک مربیگری ندارم ، به عنوان مربی چه کمکی می توانم به پرسپولیس بکنم؟»

 

*شما چرا در بازی پرسپولیس مقابل النصر به استادیوم نیامدید؟ همه بزرگان پرسپولیس حضور داشتند به غیر از شما؟

به همراه تیم آکادمی کیا سه شنبه به اردوی به رامسر رفتیم و به همین دلیل در تهران نبودم تا به آزادی بیایم.

*در خصوص این آکادمی بیشتر توضیح می دهید؟

ما با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش بهترین های فوتبال دانش آموزی تهران را شناسایی کردیم و از هر استان بهترین های فوتبال دانش آموزی زیر 11 سال به ما معرفی شدند. علی دوستی مهر از آنها تست گرفتند و 26 بازیکن شناسایی شدند و در حال حاضر در دومین اردوی رامسر به سر می بریم و ان شاءالله در تورنمنت اروپایی شرکت خواهیم کرد.

*بازی را چطور دیدید؟

پرسپولیس برد و مهمترین نکته آن حضور 110 هزار هوادار بود که از همه جا خودشان را به استادیوم رسانده بودند. این حضور مردم پیام زیادی داشت که جانانه تیم خود را تشویق کردند و بار دیگر در این شرایط بحرانی پشتیبان تیم شان بودند. باید به آنها آفرین گفت. حضور 110 هزار نفری مردم تاثیر زیادی در برد تیم داشت. حریف با حضور هواداران غافلگیر شده بود. این برد واقعا لذت بخش بود و به دل همه نشست. فکر می کنم طرفداران دیگر تیم های ایران هم از این برد خوشحال شدند. این یک حماسه دیگر در فوتبال بود. 

 

*برانکو را چطور مربی می دانید؟

وی مربی باتجربه و شناخته شده ای است. مربی باشخصیت و معلم خوبی است. روزهای خوبی را با وی داشتم و هرگز فراموش نمی کنم. ورود وی را به پرسپولیس تبریک می گویم و امیدوارم موفق باشد. باید به او فرصت و زمان داد.

*پانادیچ، همبازی شما در هامبورگ، دستیار اول برانکو شده است. چرا مهدوی کیا نباید در پرسپولیس باشد؟

پانادیچ سال ها همبازی من در هامبورگ بوده و مدارج مربیگری را طی کرده است. وی سابقه خوبی در فوتبال دارد و دستیار اول برانکو در الاتفاق عربستان بوده است. دلیل نمی شود چون پانادیچ در پرسپولیس است مهدوی کیا هم در این تیم باشد. من، پانادیچ و آنتونی یووا سال ها در هامبورگ همبازی و همسایه دیوار به دیوار بودیم و با پانادیچ رابطه نزدیک و خوبی داشتم.

*چرا دلیل نمی شود؟

وی مدارج مربیگری را پله پله طی کرده است ولی من هنوز مدرکی نگرفته ام. در مربیگری به کلاسی نرفته ام. وقتی شما مدرکی نداری و دوره ها را طی نکرده ای نباید توقع داشته باشی در  سطح اول فوتبال ایران کار مربیگری کنی. این اصلا منطقی نیست. حالا می خواهد اسمش هر چه باشد. من از لطف نژادفلاح و مسئولان باشگاه تشکر می کنم. همچنین از هواداران، مردم و رسانه ها سپاسگزارم که مرا برای مربیگری در پرسپولیس قابل می دانند اما معتقدم باید پله پله حرکت کرد. من ان شاءالله با قدرت پرسپولیس برمی گردم اما باید با مدرک مربیگری کارم را شروع کنم و درست نیست آدم از پله یکم یک دفعه روی پله دهم برود. به همین خاطر کارم را از فوتبال پایه آغاز کرده ام. در کلاس های مربیگری در آلمان ثبت نام خواهم کرد و با همین دلیلی که گفتم از باشگاه عذرخواهی کردم و پیشنهاد حضور در کادر فنی را نپذیرفتم. مطمئن هستم پانادیچ مربی کارآمدی خواهد بود. شنیده ام وی در بدو کار نظم را در تیم حاکم کرده و به طور نمونه داشتن موبایل در حاشیه تمرین ممنوع کرده است و نظم چیزی است که پرسپولیس به آن نیاز داشت و فوتبال ما به آن نیاز دارم. برای پانادیچ و دیگر دستیاران برانکو آرزوی موفقیت می کنم.

*نظر شما درباره بازگشت کریم باقری به پرسپولیس چیست؟

کریم باقری تجربه مربیگری در پرسپولیس را دارد. وی از بزرگان تاریخ فوتبال ماست. او در کلاس های مربیگری شر کت کرده و معتقدم از نظر روحی- روانی می تواند کمک خوبی برای تیم و بازیکنان باشد. کریم از دوستان خوب من است و برایش آرزوی موفقیت می کنم.

*فکر می کنید پرسپولیس با برانکو موفق باشد؟

این مساله را زمان نشان می دهد ولی برای موفقیت برانکو باید به وی فرصت و زمان و از وی حمایت کرد. باید بستر لازم را برای موفقیت او فراهم کرد و نباید یک شبه انتظاره معجزه داشت.باید به مرور همه چیز درست شود. برانکو مربی خوبی است و توان فنی بازگرداندن پرسپولیس به روزهای اوج را دارد. نقش باشگاه هم تعیین کننده است. فعلا می توانم بگویم انتخاب خوبی بوده و همه چیز در آینده مشخص خواهد شد. من پیشگو نیستم و از الان نمی توانم به طور حتم حرفی بزنم.

*درباره مشکلات پیش آمده بین کی روش و کفاشیان صحبت می کنید.

بهتر است در این باره حرفی نزنم. معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ بدهد. در این باره هم کمی صبر کنیم همه چیز مشخص خواهد شد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)