مرجع خبری پرسپولیس : نمی توان گفت در پرسپولیس جدید هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده ، گویی ما عادت کرده ایم همیشه در رابطه با این تیم نق بزنیم !

گاهى وقت ها بعضى چيزها عادت مى شود مثل عادت به ايراد گرفتن. يك نوع «ژست روشنفكر مابانه» كه گويى تفاوت را در انتقاد مى بيند. در «به حساب نياوردن»  و زير سؤال بردن.

شايد ما هم عادت كرده ايم كه عليه پرسپوليس نق بزنيم و آنقدر عزممان راسخ است كه گويى اصولاً هيچ اتفاق مثبتى در اين تيم نيفتاده است و نمى افتد!

حاشيه ها رفتند
اين درست كه يك معناى رفتن كريمى و نيكبخت و توره و رحمان رضايى از دست دادن ستاره هاست اما اين 4 نفر حاشيه هايى داشتند كه جو تيم پرسپوليس را تحت تأثير قرار مى داد. همين امروز توره تبديل به مهمترين دردسر سپاهان شده است. استيلى بايد نگران تبعات درگيرى ستاره تيمش با پروين باشد و نيكبخت و رضايى هم به خيلى ها زنگ زده اند تا شايد بدون تيم نمانند. مى دانيم كه عملكرد آمارى اين 4 نفر در فصل گذشته تا حدودى قابل قبول بوده است اما به طور معمول در تيم هاى بزرگ اوضاع به گونه اى است كه فقط آرامش بيشترين اهميت را دارد.

ستاره دارند
حوار محمد بازيكنى است كه در المپيك درخشيده و گلزنى كرده است در عراق او را كريمى اين كشور مى خوانند و هافبك چپ پا حتى در جام ملت هاى آسيا نيز نقش عمده اى در قهرمانى تيمش داشت. آرى محمد عراقى يكى از ستاره اى اين فصل سرخپوشان است آشپيتيم آرفى نيز بعد از كريمى دومين سوژه مهم فصل نقل و انتقالات بود كه تيم هايى نظير استقلال، سپاهان، مس، استيل آذين و … هم خواهان به خدمت گرفتن او بودند. بائو يكى از بهترين بازيكنان فصل پيش ابومسلم به حساب مى آيد و با آمدن جلال اكبرى قرمزها بعد از 2 سال صاحب مهره اى شده اند كه بازى در دفاع چپ را شگرد دارد.
جوانگرايى
شكى نيست كه معدل سنى پرسپوليس در قياس با فصل گذشته كاهش يافته و جوانگرايى انجام شده عاملى است كه اگر با صبر و شكيبايى هواداران همراه گردد مى تواند در كوتاه مدت از اين پرسپوليس تيم در حد ساير مدعيان ليگ برتر بسازد. بله ارتش سرخ «هافبك دفاعى» ندارد و اى كاش از ميان نورى و زارع يكى در اين تيم باقى مى ماند اما اين طور هم نيست كه فكر كنيم فقط پرسپوليس در برخى پست هاى كليدى يار ندارد و ديگران تيم هاى خود را كامل و بى نقص بسته اند. مرد كروات در شرايطى كه مى دانيم حضور اروپايى ها در ايران متأثر از جو رسانه اى غربى ها عليه كشورمان است جذب كسى كه سرمربى تيم ملى كرواسى بوده و شاگردى چون برانكو را تحويل جامعه مربيان داده است كار كوچكى نبود و به مراتب مى توان گفت كه كرانچار مطرح ترين مربى حاضر در ليگ نهم است. البته اين كروات حاشيه هايى داشته كه مى گويند برطرف شده ضمن آنكه بايد بپذيريم كه پرسپوليس سرمربى اش را با تأخير انتخاب كرد و اين قضيه مى تواند در هفته هاى ابتدايى ليگ نهم روى بازدهمى كرانچار تأثير منفى بگذارد.

مديريت «حاج عباس انصارى فرد» عارى از عيب و اشكال بوده و بدون شك بايد گناه بخشى از ناكامى هاى فصل گذشته را به پاى او نوشت اما اين طور هم نبوده كه بگوييم او بدترين عملكرد را داشته و بدترين تيم را بسته و هيچ اتفاق مثبتى هم در پرسپوليس نيفتاده است. به زعم نگارنده شايد در قياس با سپاهان يا حتى استقلال ارتش سرخ از شانس كمترى براى قهرمانى برخوردار باشد اما به نظر مى رسد كه در قياس با فصل گذشته پرسپوليس از اوضاع مناسب ترى برخوردار است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)