فولاد خوزستان – http://www.perspolisnews.com/images/firstpage%20pics/team-logo/perspolis.pngپرسپولیس
(یکشنبه 19 مهر 1388)
هفته یازدهم، نهمین دوره لیگ برتر
ورزشگاه: تختی اهواز
ساعت 17:00
پیش‏بینی وضع هوا: صاف، 34 درجه سانتیگراد


مرجع خبری پرسپولیس : به دنبال حضور حبیب کاشانی در پرسپولیس این تیم اولین شکست مقاومت سپاسی را رقم زد، به رده ششم صعود کرد و به جمع مدعیان پیوست. حالا شاگردان کرانیکار در شرایط روحی و روانی خوبی قرار دارند و این‏بار در اهواز به مصاف فولادی می‏روند که در جدول شرایط نامطلوبی دارد اما به گفته مجید جلالی در حال پیشرفت است.
فولاد فصل را با لوكا بوناچيچ بسيار بد شروع كرد و در جريان هفته هشتم ليگ مجبور به ایجاد تغيير در كادر فني خود شد. بازگشت داريوش رضائيان به فولاد مسبب حضور دوباره جلالی در اين تيم شد. مجيد جلالی كه همگان وي را به عنوان مربي متفكر می‌شناسند در دو بازي اول حضور خود نتوانست نتايج مناسبي را كسب كند. وي در اولين بازي خود مقابل استيل آذين تن به شكست داد و در دومين بازي هم به نتيجه‌ای بهتر از تساوي دست نيافت. اما «آقا معلم» به خوبی می‌داند كه شکست پرسپوليس در اهواز می‌تواند شروع جديدی براي تيمش باشد.
در سوی دیگر پرسپولیس کم کم به روزهای اوج خودش نزدیک می‏شود و کرانیکار همان‏طور که وعده بود با دستور ارائه فوتبال هجومی تیمش را روانه میدان می‏کند. اگرچه دفاع سرخپوشان همچنان با ضعف‏ها و مشکلات فراوانی روبه‏رو است اما مهاجمان فولاد هم آنقدر زهردار نیستند که کرانیکار نگران خط دفاعی‏اش باشد. فولاد که تا پایان هفته دهم طعم برد را نچشیده، پنج گل به ثمر رسانده است که سهم مهاجمان این تیم صفر گل بوده است!! یعنی مهاجمان فولاد طی ده هفته موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده‏اند و پنج گل این تیم را هافبک‏ها یا مدافعان به ثمر رسانده‏اند. اما پرسپولیس با 18 گل زده صاحب یکی از بهترین خطوط حمله در لیگ است و مهاجمان پرسپولیس در بازی گذشته با مقاومت سپاسی نشان دادند که به هماهنگی لازم رسیده‏اند و جلالی برای مهار این خط حمله با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.
البته پرسپولیسی‌ها از اهواز خاطرات خوبی ندارند. هر چهار بازی گذشته این تیم در اهواز مقابل استقلال و فولاد با پیروزی خوزستانی‏ها به اتمام رسیده و این آمار خوب و روحیه سازی برای شاگردان کرانیکار پیش از بازی روز یکشنبه نیست.

مصاحبه
مجید جلالی سرمربی فولاد در مورد این دیدار گفت: « شرايط تيم فولاد بهتر از گذشته شده است و ما داريم به كيفيت واقعي گذشته برمي‌گرديم. فولاد روند صعود خوبي را طي مي‌كند و بازيكنان انگيزه مضاعفي دارند و بازي با پرسپوليس مي‌تواند شروع دوباره براي فولاد بوده و باعث شود تيم خاطرات تلخ گذشته را فراموش كند. پرسپوليس حالا در شرايط خوبي قرار دارد و اين بازي را زيباتر مي‌كند. وقتي دو تيم در بهترين شرايط خود قرار داشته باشند، بازي جذاب‌تر خواهد شد. »
زلاتکو کرانیکار سرمربی پرسپولیس نیز گفت: « از تيم فولاد اطلاعات كامل را بدست آورده‌ام و مي‌دانم آ‌نها با توجه به شرايطي كه در جدول ليگ برتر دارند، با انگيزه‌ي بسيار بالا مقابل پرسپوليس ظاهر مي‌شوند. از طرفي ما هم با پيروزي شيريني كه مقابل مقاومت شيراز كسب كرديم، نياز داريم تا با سه امتياز اين بازي روند صعودي تيم را ادامه دهيم. پرسپوليس بايد با موفقيت در بازي‌هاي آتي خودش را به صدر جدول نزديك كند. از اين رو ما هيچ كدام از صحبت‌هايي كه درباره‌ي جو ورزشگاه تختي اهواز زده مي‌شود، توجهي نكرده و تنها به دنبال كسب سه امتياز از تيم فولاد هستیم. »

آمار
پرسپولیس و فولاد تاکنون 14 بار در رقابت‏های لیگ برتر به مصاف هم رفته‏اند که حاصل آن، 6 برد برای فولاد خوزستان ، پنج برد برای پرسپولیس و سه تساوی بوده است. در هفت مسابقه برگزار شده در اهواز، فولادی‏ها چهار بار موفق به شکست قرمزپوشان پایتخت شده، یک بار مقابل این تیم به تساوی رسیده‏اند و دو شکست نیز در برابر این تیم، در سابقه خود دارند.

جلالی باز هم در اهواز پرسپولیس را شکست می‏دهد؟
آقا معلم برای یازدهمین بار در طول دوران مربیگری‏اش مقابل پرسپولیس قرار می‏گیرد. او با تیم‏های پیام، پاس، شهید قندی، استقلال اهواز و فولاد خوزستان برابر پرسپولیس قرار گرفته که در 10 بازی گذشته 4 برد، دو تساوی و 4 باخت در کارنامه‏اش دیده می‏شود. اما نکته جالب اینجاست که جلالی دو بار در اهواز پرسپولیس را مغلوب کرده است. در سال 86 با استقلال اهواز 4-1 و در فصل گذشته با فولاد 3-2 از سد سرخپوشان پایتخت گذشته است.

انگیزه‏ها
محمد علوی مدافع میانی فولاد که یک نیم فصل کاملاً ناموفق را در پرسپولیس سپری کرد، برای اثبات توانایی‏هایش از انگیزه زیادی مقابل تیم سابقش برخوردار خواهد بود. در سوی دیگر نیز عادل کلاه‏کج با بازی‏های درخشان در فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و او حالا با پیراهن سرخ پرسپولیس با اهواز باز خواهد گشت تا با انگیزه‏ای مضاعف مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

نکته بازی
فولاد:
بهترین برد: – / بدترین باخت: 2-1 راه آهن / بسته نگه داشتن دروازه: 1 / بهترین گلزن: جواد شیرزاد 2 گل / موقعیت در جدول: 18

پرسپولیس:
بهترین برد: 4-2 مقاومت / بدترین باخت: 2-1 پیکان/ بسته نگه داشتن دروازه: 1 / بهترین گلزن: باقری، نوروزی 5 گل / موقعیت در جدول: 6

نتایج پنج بازی اخیر دو تیم
فولاد خوزستان:
ابومسلم 1-1 فولاد
فولاد 0-1 استیل آذین
تراکتور 1-0 فولاد
فولاد 1-1 سایپا
ملوان 1-0 فولاد

پرسپولیس:
پرسپولیس 4-2 مقاومت
استقلال 1-1 پرسپولیس
پرسپولیس 1-2 پیکان
راه آهن 2-2 پرسپولیس
پرسپولیس 2-2 شاهین

ترکیب احتمالی دو تیم
فولاد: آشنا، علوی، کاملی‏مفرد، حمودی، شیرزاد، رمضانی، ابوالهیل، سرلک، رحمانی، بارتولوویچ، فیض‏الهی
پرسپولیس: معمارزاده، اکبری، علی‏عسگر، حیدری، رضایی، کلاه‏کج، آقازمانی، زارعی، بائو، باقری، نوروزی

داوران
داور وسط: محسن قهرمانی
کمک‏ها: علیرضا یزدانی، سعید زارع

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)