پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان برزیلی گفت:مشکلات خانوادگی داشتم و به همین دلیل نامه خداحافظی از پرسپولیس را نوشتم.

نیلسون کوریا دروازه‌بان برزیلی قرمزپوشان پس از حرف و حدیث‌های فراوان و حتی خداحافظی با قرمزپوشان بامداد امروز به ایران آمد تا پس از حضور در تمرینات و جلسه با علیرضا رحیمی تکلیف نهایی‌اش برای ماندن در جمع قرمزپوشان مشخص شود. به همین دلیل دقایقی با این دروازه‌بان گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 رفتی و با حرف و حدیث فراوان به ایران برگشتی

در همین مدت کم که در ایران نبودم دلم برای ایران تنگ شده بود. خیلی خوشحالم که به ایران برگشتم. من بیشتر در این ایام در پرتغال ماندم و به خاطر برخی مشکلات متأسفانه نتوانستم به برزیل بروم و جام جهانی را از نزدیک تماشا کنم.

 بیماری همسرت تا چه حد دخیل بود که نتوانی به برزیل سفر کنی؟

بله، مریضی همسرم عاملی شد برنامه ای در خارج از ایران به طور کلی تغییر کند. دوست داشتم در برزیل جام جهانی را از نزدیک ببینم اما آنقدر درگیر بودم که مجبور شدم در پرتغال بمانم. برای هرکسی اولویت اولش خانواده و مسائل شخصی‌اش است. به همین دلیل من می‌خواستم اصلاً به ایران نیایم اما بالاخره آمدم ولی کمی دیرتر این اتفاق افتاد. دلیل اصلی آمدن هم این بود که کمی وضعیتم مناسب‌تر شد و به حالت عادی برگشتم.

 فصل قبل با پرسپولیس مشکلات زیادی داشتی حالا با چه شرایطی می‌خواهی قبول کنی دوباره در این تیم بمانی؟‌

خودتان بهتر می‌دانید که من مشکلاتی را پارسال داشتم اما یکی از دلایلی که به ایران برگشتم تغییر مدیریت بود. نمی‌خواهم خدای ناکرده در مورد گذشته‌ها حرف بزنم اما فصل گذشته مشکلات زیادی داشتم. دو سال از طریق مدیر برنامه‌هایم مشکلات زیادی را تحمل کردم اما بعد از صحبت از طریق مدیر برنامه‌هایم با رحیمی قول‌های بسیار خوبی به من داده شده اما حالا که برگشتم نمی‌خواهم شرایط قبلی پیش بیاید که من دنبال ماشین و مشکلاتم باشم.

 پس امیدواری که دیگر مشکلات فصل گذشته برایت تکرار نشود.

من در مرحله اول به خاطر علی دایی برگشتم و بعد به خاطر هواداران پرسپولیس، چون همیشه به من لطف داشتند. پرسپولیس امسال در آسیا است و من می‌خواستم به این تیم کمک کنم اما امیدوارم شرایطی فراهم شود که من و بازیکن حرفه‌ای به دنبال خانه، ماشین و پولم استرس نداشته باشم. این موضوع اگر پیش بیاید در فوتبال تمرکز از بین می‌رود من دوست دارم کارم را به نحو احسن انجام دهم.

 پس برای پرسپولیس شرط گذاشته‌ای؟

بله، من آمدم تا باشگاه مشکلاتم را حل کند. باشگاهی که تعهد می‌دهد و قرارداد امضاء می‌کند باید پایبند آن باشد. این خواسته زیادی نیست شاید قبلاً نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد ولی الآن دوست دارم خیلی حرفه‌ای و با آرامش برای پرسپولیس اگر توافق شد بازی کنم.

 قطعاً دنبال طلب هم هستی؟‌

این موضوع طبیعی است، من دوست دارم اول با من تسویه حساب کنند و به صورت طبیعی کار را رو به جلو ببریم. وقتی می‌خواهی قرارداد امضاء‌ کنی اول طلب قبلی‌ات را باید دریافت کنی. من امیدوارم زودتر با من تسویه‌حساب کنند تا با خیال راحت قرارداد را امضاء کنم و به تمرینات بروم.

 خبر و نامه خداحافظی از پرسپولیس شاید خیلی‌ها را ناراحت کرد، خودت درباره این موضوع بیشتر توضیح بده.

در این چند مدتی که در ایران نبودم اتفاقات بدی برای همسرم افتاد. مشکلات خانوادگی داشتم و من مجبور شدم با توجه به مشکلات نامه خداحافظی‌ام را بنویسم و با کمک مدیر برنامه‌هایم روی سایت‌ها بگذارم. زندگی‌ام مشکل داشت و گفتم نمی‌توانم به ایران بیایم. ولی هیچ‌کس از فردا و آینده خود خبر ندارد. در یک یا دو روز خیلی‌چیزها تغییر کرد. البته نامه خداحافظی من مربوط به دو روز قبل بود اما همه چیز به یکباره عوض شد، از طرفی دیگر همسرم موافقت کرد تا به ایران بیاید و از میل مردم به حضورم در ایران با خبر شدم به خاطر همین من دوست داشتم رابطه خودم بامردم را نگه دارم، آنها می‌دانستند من دوست‌شان دارم. راستش را بخواهید بعد از نامه خداحافظی اصلاً نمی‌خواستم دیگر فوتبال بازی کنم ولی تمریناتم را ادامه دادم و بعد از اتفاقاتی تصمیم گرفتم بعد ز زنگ مسئولان باشگاه با من و مدیر برنامه‌هایم به ایران آمدم. این تصمیم من بود. درست است من خداحافظی کردم اما نظرم در دو روز عوض شد.

 فکر می‌کنی با پرسپولیسی‌ها به توافق نهایی برسی؟

همه چیز دست خودمان است و بستگی به نظر خود مسئولان باشگاه دارد.

 مسابقات جام جهانی 2014 را تماشا می کنی؟

بله، بالاخره بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی جهان است. دوست داشتم در برزیل باشم اما این اتفاق نیفتاد. اما به نظرم تیم ملی ایران بسیار عالی کار کرد و باید به همه بچه‌های تیم ملی ایران تبریک بگویم که اینقدر خوب بودند.

 پس از عملکرد ملی‌پوشان ایرانی در برزیل برایت رضای بخش بود.

بله، بازی که تیم ملی ایران مقابل آرژانتین انجام داد، نگاه جهانی را نه تنها به فوتبال ایران بلکه به کشورتان تغییر دادید،‌شما فراتر از فوتبال نگاه ها را عوض کردید و فراتر از فوتبال آسیا درخشیدید. شما مقابل آرژانتین بسیار عالی بودید و باعث شدید جهانیان شما را تأئید کنند. شما از همه لحاظ باید به کی‌روش احترام بگذارید چون کسی دیگر غیر از او بود این اتفاقات نمی‌افتاد. من تازه متوجه شدم که چرا کی‌روش اینقدر تأکید داشت که بازی‌ها زود تمام شود. با وجود آنکه زمان خوبی در اختیار کی‌روش نبود ولی او بسیار عالی کار کرد.

 پس شما معتقدید کی‌روش باید در ایران بماند؟

بله، کی‌روش اگر بماند اتفاقات بزرگی برای فوتبال ایران می‌افتد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 عملکرد علیرضا حقیقی، در درون دروازه ایران چطور بود؟‌

من فکر می‌کردم رحمان احمدی و دانیل داوری دروازه‌بان تیم ملی باشند اما حضور حقیقی در چارچوب ایران من را سورپرایز کرد. من از همین‌جا به حقیقی تبریک می‌گویم. او مقابل آرژانتین بسیار خوب، عالی، حرفه‌ای و محکم بود، امیدوارم همیشه همین‌طور کارش را ادامه بدهد، قبل از بازی‌ها فکر می‌کردم دروازه‌بان ایران فرد دیگری باشد اما حقیقی خیلی خوب کار کرد و اگر اینطور ادامه بدهد مطمئن باشید روزهای خوبی در انتظار اوست. من امیدوارم هم روزهای خوبی در انتظار او باشد هم در انتظار پرسپولیس.

 اما پرسپولیس متأسفانه بازیکنان خوبش مثل خلعتبری، پولادی و سیدجلال را در حال از دست دادن است.‌

طبیعی است بعد از جام جهانی هر بازیکنی پیشنهاد داشته باشد. این به تلاش باشگاه بستگی دارد که این بازیکنان بمانند. طبعاً وقتی پیشنهاد خوبی به یک بازیکن می‌رسد دوست دارد بهترین‌ها را انتخاب کند. فوتبال همین است من از صمیم قلب دوست دارم این سه دوست خود را داشته باشیم و در آسیا قدرتمند باشیم اما دیگر راهی نیست و باید به نظر این بازیکنان اگر رفتند احترام گذاشت.

 چقدر به تمدید قرارداد با پرسپولیس خوشبین هستی؟

من خیلی امیدوارم و به خاطر همین به ایران آمدم. من احترام خودم را به پرسپولیس با حضور در ایران گذاشته‌ام. من احترام به علی دایی و هواداران و حتی رئیس باشگاه گذاشته ام می‌توانستم بگویم تا موقعی که پول من را ندهید به ایران نمی‌آیم. الآن همه چیز دست مدیریت باشگاه است. دوست دارم بمانم اما می‌خواهم خواسته‌هایم که بسیار عادی است و چندان زیاد نیست عملی شود. همین که به ایران آمده‌ام نشان دادم که می‌خواهم با پرسپولیس باشم.

 خبر داری که سوشا مکانی هم به پرسپولیس آمده است؟

من کار خودم را می‌کنم، من از لحاظ شخصیتی و چهره‌ای مکانی را زیاد نمی‌شناسم ولی پرسپولیس می‌تواند هر دروازه‌بانی را که دوست دارد بیاورد. من فقط یک بازیکن هستم.

 آیا در ایران غیر از پرسپولیس جای دیگر هم مانند استقلال بازی می‌کنی؟

من امیدوارم که بتوانم امسال هم برای پرسپولیس با تمام وجودم بازیکن مؤثری باشم. همیشه قلباً دوست دارم در پرسپولیس بازی کنم ولی روزی به تیم دیگری می‌روم که پرسپولیس من را نخواهد به همین دلیل جایی می‌روم که بازی کنم، امیدوارم که مشکلی بین من و پرسپولیس نباشد.

 و صحبت پایانی؟

همیشه قلباً هواداران را دوست دارم، امیدوارم سال خوبی را با آنها داشته باشم. از همه هواداران تشکر می‌کنم که حامی من بودند. امیدوارم امسال نسبت به سال‌های گذشته همه با هم تلاش کنیم تا در آسیا موفق باشیم. کارمان بسیار سخت است اما ما پرسپولیسی‌ام و می‌توانیم با دایی و هواداران به هدفمان برسیم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)