پنجشنبه 1 اسفند (16:49)

مرجع خبری پرسپولیس : ولی علیرضا نیکبخت اگر نتواند به روزهای اوج خودش برگردد عاقبتی شبیه لوئیز نازاریو دلیما خواهد داشت !

لوئیز نازاریو دلیما را همه می شناسند . مهاجم افسانه ای برزیل و آقای گل جام جهانی 2002 که روزهای با شکوهی را در بارسلونا – اینتر و رئال مادرید سپری کرد . محبوبیت فراگیر رونالدو آن روزها موجب تعجب کارشناسان شده بود . رونالدو از زمانی که احساس کرد به قله فوتبالش رسیده به طرز وحشتناکی افت کرد . او حالا در 32 سالگی به یک بازیکن فراموش شده تبدیل می شود که خاطرات روزهای افولش تمام شکوه درخشش در بالاترین سطح فوتبال جهان را از یادها می برد . امیدوارم تصورات نگارنده و مقایسه انجام شده بین نیکبخت و رونالدو که در ادامه مطلب خواهید خواند درست نباشد چون …
علیرضا نیکبخت واحدی در حالی که بزودی وارد 30 سالگی می شود با روندی وحشتناک در حال سقوط است . بسیاری از کارشنان سنین 28 تا 32 سالگی را اوج پختگی و تجربه بازیکنان فوتبال می دانند و نیکبخت درست در زمانی که باید بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد از روزهای اوج فاصله می گیرد . اضافه وزن مشهود واحدی نیکبخت مهمترین نکته ای است که در نگاه اول جلب توجه می کند ! نیکبخت اصرار دارد این مساله را نادیده بگیرد و در میان انتقادات پر تعداد کارشناسان فقط تکذیب می کند و می گوید ” من را مسخره می کنند تا خودشان را گنده کنند ! ” . علیرضا نیکبخت در حالی چشم بر همه ی انتقادات بسته که روز به روز عملکرد ضعیف تری ارائه می کند تا جایی که حالا نیمکت نشینی مداوم او همان دو آتیشه های طرفدار نیکبخت را هم آزرده خاطر نمی کند .

رسول کربکندی در یادداشتی انتقادی نسبت به علیرضا نیکبخت می نویسد : ” نیکبخت به خودش ظلم می کند ! ” با خواندن این جمله همه یاد آن سوپر استاری که در زمان دنیزلی در پیشانی خط حمله کولاک می کرد می افتند . ستاره محبوب سرخ ها درست در زمانی روزهای افول را طی می کند که به تازگی به عنوان ” محبوب ترین بازیکن آسیا ” از نگاه سایت آمار فیفا برگزیده شده . انگار حالا جادوگر شماره 10 به اوج آرزوهایش رسیده و چیزی برای بدست آوردن وجود ندارد ! نیکبخت خالی از انگیزه شده . شاید دو سال محرومیت از بازی های ملی که متعاقب آن جام جهانی 2010 هم برای او دست نیافتنی می شود مهمترین عاملی افول نیکبخت باشد .
نیکبخت درست در روزهای که می تواند با عملکرد درخشان مسئولان فدراسیون فوتبال را برای بخشش خود متقاعد کند یا دست کم در اذهان عمومی حقانیت خود را ثابت کند ( شبیه کاری که علی کریمی به بهترین شکل انجام می دهد ) آنچنان از آن نیکبخت آماده نیم فصل اول که می خواست آقای گل رقابت های لیگ شود فاصله گرفته که حالا اگر چهره اش را نبینی اصلا او را نخواهی شناخت ! 13 سال حضور جادوگر شماره 10 در سطح اول فوتبال ایران و آسیا به لطف استعداد ناب و البته چهره فتوژنیک او بدست آمده ولی این روزها قصری که او در ذهن دوست دارانش ساخته در حالی ویرانی است …
شنیده های خبرنگار مرجع خبری از باشگاه پرسپولیس نشان می دهد وینگادا مربی پرتغالی این تیم از همین حالا با مدیر عامل شرط کرده در صورتی که فصل آینده هم سرمربی پرسپولیس باشد جمعی از ستاره های رو به افول از جمله نیکبخت و باقری در تیم او جایی نخواهند داشت ! در مورد باقری همه چیز روشن است . کاپیتان 37 ساله شاید در پایان همین فصل کفش هایش را به دیوار میخ کند و با دنیای توپ گرد وداع کند ولی علیرضا نیکبخت اگر نتواند به روزهای اوج برگردد عاقبتی شبیه لوئیز نازاریو دلیما برزیلی خواهد داشت !

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلامانع است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)