کارگردان فیلم مستند روزی روزگاری گفت: حمایت فدراسیون از مستند روزی روزگاری فوتبال معنوی است.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، نشست مطبوعاتی فیلم مستند روزی روزگاری فوتبال با حضور نیکی کریمی کارگردان و محمدرضا ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

نیکی کریمی در این کنفرانس گفت: من زمانی که مجوز ساخت فیلم را از وزارت ارشاد گرفتم با فدراسیون فوتبال این مسئله را در میان گذاشتم و در جلساتی که با مقامات فدراسیون فوتبال داشتم و یک ماهی طول کشید هماهنگی ها برای فیلمبرداری انجام شد و اولین نسخه این مستند هفته آینده منتشر می شود.

وی افزود: باید بگویم این فیلم با سرمایه شخصی و تحت نظارت و حمایت فدراسیون فوتبال ساخته می شود.ما سعی کرده ایم که برای منتشر کردن فیلم برنامه خوبی داشته باشیم و طوری منتشر شویم که از برنامه ای که داریم جلوتر باشیم.فیلم من درباره حاشیه ها نیست و می خواهد زیبایی های فوتبال را به نمایش بگذارد

سپس ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی گفت: این فیلم نقطه عطفی در تلفیق هنر و ورزش است و فکر می کنم می تواند موفق باشد. در این زمینه طرح های زیادی به فدراسیون فوتبال می رسد اما زمانی که بحث فیلم نامه نیکی کریمی پیش آمد با توجه به همه جوانب و پیشینه این بازیگر و کارگردان موفق فدراسیون موافقت کرد تا این فیلم را نیکی کریمی بسازد.ما سعی می کنیم مجموعه فاخری را ارائه کنیم و همین امروز هم تفاهم نامه این فیلم مستند امضا شد. امیدواریم فضای تازه در فوتبال ایران بوجود بیاید و فیلمی متفاوت عرضه شود. این فیلم زیبایی ها فوتبال را عرضه می کند و دوست داریم تا قشر نخبه فوتبال کشور در این فیلم حضوری پررنگ داشته باشند

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران که اکثرا درباره کلیت فیلم و آیتم های آن بود گفت: قسمت اول این فیلم مستند که از شنبه آینده عرضه می شود درباره سپاهان است. این فیلم در هر قسمت 8 آیتم دارد و شامل بررسی و معرفی تیم ها و گفت و گو با کاپیتان های تیم هاست. بعضا دیده شده که همه رسانه ها و برنامه های تلویزیونی روی ناکامی ها زوم می کنند اما این فیلم می خواهد نگاهی متفاوت به فوتبال در ایران داشته باشد. هر ماه قرار است یک دی وی دی عرضه شود و به یک باشگاه اختصاص دارد. ما درباره همه باشگاه ها از استقلال و پرسپولیس گرفته تا سپاهان و گهر زاگرس فیلم مستند خواهیم ساخت.

وی ادامه داد: تمرکز ما روی بازیکنان و مربیان زحمتکش فوتبال ایران است و باید بازهم تاکید کنم که فیلم من درباره حاشیه ها نیست و می خواهیم علم فوتبال را به تصویر بکشیم. می خواهیم تصاویری از فوتبال را به تصویر بکشیم که کسی نمی داند و خبر ندارد. مثلا بازیکنانی هستند که کتاب های جبران خلیل جبران را می خوانند و یا بازیکنانی هستند که از سینمایی ها هم آرشیو فیلم های کامل تری دارند و یا اطلاعاتشان دراین حوزه فوق العاده است. همانطور که گفتم فوتبال را از نگاهی دیگر بررسی می کنیم که البته نگاه من است. نگاه من را ببینید و دوست دارم در سایت و ایمیل روزی روزگاری فوتبال درباره فیلم نظر بدهید. همه رسانه ها و مردم می توانند درباره فیلم مستند من نظر بدهند و ما هم نظرات و پیشنهادات و انتقادات را گوش خواهیم کرد.
 
کریمی درباره نحوه حمایت فدراسیون فوتبال از فیلمش گفت: حمایت فدراسیون از روزی روزگاری فوتبال که بیشتر معنوی است تا مالی. فدراسیون فوتبال راه ورود ما به ورزشگاه ها را تسهیل کرده تا برای فیلمبرداری مشکلی نداشته باشیم.

نیکی کریمی در پایان کنفرانس گفت: ما در آیتم های فیلم از ستاره ها و چهره های منهای فوتبالی هم استفاده خواهیم کرد. به هر جهت فوتبال بالا و پایین دارد و این غم و شادی فوتبال است که برای همه جذاب است.مطمئنم نگاه متفاوتی نسبت به این فیلم پیدا خواهید کرد و حتی قصد دارم یک قسمت از فیلم را درباره خبرنگاران ورزشی و فوتبال نویس ها بسازم. درباره دربی هم دو دی وی دی ویژه آماده خواهد شد که یکی از آنها در دربی رفت فیلمبرداری شده است. قصد دارم درصدی از عواید فروش اولین سری دی وی دی های روزی روزگاری فوتبال را به کودکان متاثر از زلزله آذربایجان اختصاص دهم که درصدش را بعدا اعلام خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)