مرجع خبری پرسپولیس : تيم ملي فوتبال هلند عقب‌ ماندگي نيمه‌اول مقابل برزيل را در نيمه‌ دوم جبران كرد تا اولين تيم راه‌يافته به مرحله نيمه‌نهايي جام‌جهاني 2010 لقب گيرد.

 

 

 

برزيل و هلند از ساعت 18:30 به وقت تهران مصاف خود را در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت‌اليزابت آغاز كردند كه هلند با نتيجه 2 بر يك برزيل را شكست داد تا پرافتخاترين تيم جهان حذف شود.
برزيل برنده 5 دوره اين پيكارها كه برخلاف هميشه به جاي پيراهن زرد، آبي‌‌پوش بود در نيمه اول با برتري يك بر صفر به رختكن رفت.

روبيينو روي پاس عمقي فيلپو ملو در دقيقه 10 دروازه هلند را باز كرد. همين بازيكن پيش از اين يكبار دروازه نارنجي‌پوشان را باز كرده بود كه يوشي نيشي‌مورا، داور ژاپني با نظر كمكش آنرا آفسايد اعلام كرد.

روبينيو در دقيقه 25 با هنرنمايي و ارائه هنر و تكنيك ناب برزيلي دو مدافع كناري هلند را جا گذاشت و پاسي عرضي را در اختيار كاكا گذاشت كه شوت در چارچوب اين بازيكن با واكنش استكلن‌برگ به كرنر رفت.

در لحظات پاياني اين نيمه ضربه محكم مايكون يكبار ديگر با واكنش خوب دروازه‌بان هلند به خارج رفت.
دراين نيمه هايتنگا از هلند و ميشل باستوس از برزيل با كارت زرد مواجه شدند.

در نيمه دوم تيم اروپايي به بازي برگشت و اشتباه فيليپو ملو و ژوليو سزار كافي بود تا روي توپ ارسالي اسنايدر، ملو مدافع مياني برزيل به اشتباه دروازه تيم خود را در دقيقه 53 باز كند.

پس از اين گل نارنجي‌پوشان با روحيه‌اي بهتر به حريف بيشتر فشار وارد كردند تا اسنايدر در دقيقه 68 روي ضربه‌ كرنر دروازه پرافتخارترين تيم جهان را بگشايد. در اين دقايق سخت و دشوار، مشكلات تيم تحت رهبري كارلوس دونگا زماني بيشتر شد كه ملو در دقيقه 83 به خاطر خطا روي روبن، با كارت قرمز داور روبرو شد.به اين ترتيب برزيل دست به هاراگيري (خودزني) از نوع آمريكاي‌جنوبي زد.

در اين جدال هيتينگا، ويل، سونگ و اوجي‌ير از هلند و باستوس از برزيل با اخطار از سوي داور روبرو شدند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)