خبرگزاری پرسپولیس : باشگاه هامبورگ براي جشن 125 سالگي‌اش، علاوه بر مهدي مهدوي‌كيا كاپيتان فعلي پرسپوليس، وحيد هاشميان را هم دعوت كرد.

بازيكني كه اگرچه با بدشانسي‌هاي زيادي در اين تيم مواجه بود اما هميشه از هامبورگ به خوبي ياد مي‌كند و آن را دريچه‌اي براي حضور در فوتبال حرفه‌اي آلمان مي‌داند. هاشميان در مورد حضور در جشن هامبورگ، تيم ملي و پرسپوليس صحبت مي‌كند.

آقاي هاشميان، شما هم يكي از هامبورگي‌هايي بوديد كه به جشن 125 سالگي اين باشگاه دعوت شديد….
بله، جشن 125 سالگي هامبورگ بود كه من را از 10 روز قبل دعوت كرده بودند. در واقع همه را دعوت كردند كه من هم يكي از دعوت شده‌ها بودم.

بهترين خاطره‌اي كه از اين تيم داريد، چه بوده؟
نخستين ورود من به تيم هامبورگ و حضور در ليگ حرفه‌اي بوندس‌ليگا بهترين اتفاق زندگي ورزشي من بود. به هر حال من از ليگ نيمه‌حرفه‌اي ايران وارد ليگ حرفه‌اي آلمان شدم كه اين مساله خيلي برايم ارزشمند بود.

اما به خاطر مصدوميت‌هايي كه داشتيد، خيلي ناراحت‌كننده از اين تيم جدا شديد…
بالاخره مصدوميت هميشه هست اما من زماني كه در هامبورگ بودم خيلي مصدوم مي‌شدم. يك بار بيني‌ام شكست، يك بار هم شكمم از داخل پاره شد و مصدوميت‌هاي ديگر. به هر حال در آنجا هم اين قانون وجود داشت كه بازيكن غيراروپايي اگر كمتر بازي كند، جدا مي‌شود اما در كل دوران خوبي بود و تجربيات زيادي كسب كردم. من هميشه از اين باشگاه به خوبي ياد مي‌كنم چون من را وارد فوتبال آلمان كرد.

در بين ميهمانان دعوت شده، مهدي مهدوي‌كيا هم بود. به جز مهدوي‌كيا كه هموطن و دوست شماست، با كداميك از دعوت شده‌ها ارتباط خوبي داريد كه از ديدنش خوشحال شديد؟
خيلي ميهمان دعوت شده بود اما به جز مهدوي‌كيا، اكثر آنهايي كه آمده بودند زماني همبازي من بودند، در كنار آنها، پيشكسوتان باشگاه كه قبلا با آنها در ارتباط بودم، آمده بودند كه از ديدنشان خوشحال شدم.

در جريان اخبار تيم ملي هم هستيد؟
بله، تيم ملي بازي قبلي‌اش را باخت كه اين مساله باعث شد وضعيتمان در جدول خطرناك شود. با اين اوضاع بايد كره جنوبي را در تهران ببريم تا شرايط بهتر شود.

 

پس در واقع مي‌شود گفت كه بازي ايران با كره جنوبي، بازي مرگ و زندگي است.
البته نمي‌شود اين را گفت چون تا روز آخر بازي‌ها ادامه دارد اما ما بايد كره جنوبي را ببريم تا با خيال راحت‌تري كار ادامه پيدا كند چون ما در بازي خانگي قبلمان مقابل قطر خوب كار نكرديم، در بازي با لبنان هم در خارج خانه، شكستي دور از انتظار خورديم كه بايد درس شود تا در بازي‌هاي بعد بهتر كار كنيم.

شما چقدر اميدوار هستيد كه ايران به جام جهاني برود؟
من نظرم اين است كه تيم ايران بايد بزرگتر از دور مقدماتي فكر كند. ما اگر با سختي به جام جهاني برويم، آنجا به مشكل مي‌خوريم چون حريفان، از آسيايي‌ها سخت‌تر هستند. پس ايران بايد با قاطعيت صعود كند تا در آنجا هم حريفي سخت براي گروه لقب بگيرد.

 

از اوضاع و احوال پرسپوليس هم خبر داريد؟
پرسپوليس خدا را شكر بازي قبلي‌اش مقابل آلومينيوم را برده تا آرامش به تيم برگردد. من فكر مي‌كنم تعطيلي ليگ بابت تيم ملي به پرسپوليس خيلي كمك مي‌كند تا بعد از اين 2 بازي، خودش را آماده حضوري قدرتمندانه كند.

در مقطعي كه صحبت از تغيير و حتي تقويت كادر فني پرسپوليس شد، خبر مي‌رسيد كه شما هم يكي از گزينه‌هاي كادر فني هستيد.
وا… من هيچ اطلاعي ندارم و الان يكسري برنامه ريختم كه دارم انجام مي‌دهم.

اما حتي آن زمان شما مصاحبه كرديد و گفتيد كه دوست نداريد دستيار شويد و در ايران تنها سرمربيگري مي‌كنيد.
صددرصد. من در تيم‌هاي باشگاهي ايران هيچ‌وقت مربي نمي‌شوم، مگر اينكه بخواهم زير دست استاداني باشم كه بتوانم چيزي از آنها ياد بگيرم.

اگر براي تيم ملي چنين پيشنهادي به شما بدهند قبول مي‌كنيد؟
فعلا كه اتفاقي نيفتاده اما اگر قرار باشد من دستيار باشم ترجيح مي‌دهم زير دست كسي باشم كه كاربلد است. اگر قرار باشد در كنار كسي باشم كه چيزي ياد نگيرم، ترجيح مي‌دهم نباشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)