خبرگزاری پرسپولیس : وحید هاشمیان می‌گوید تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی، باید تغییراتی گسترده در لیست بازیکنان خود داشته باشد.

تیم هالستنبک آلمان دوباره در لیگ دسته پنجم این کشور به نتیجه مساوی دست یافت. وحید هاشمیان که سرمربیگری این تیم را برعهده دارد تا حالا یک برد و سه مساوی با این تیم کسب کرده و هنوز طعم شکست را در مسابقات رسمی نچشیده.

هاشمیان در مورد مسابقه اخیر تیمش می‌گوید: «شانس نداریم. موقعیت‌هایی که داشتیم را گل نکردیم. این باعث شد مساوی کنیم و برنده نشویم. البته مسئولان باشگاه گفته‌اند تیم ما اگر جزو 10 تیم برتر باشد راضی هستند. ولی این جایگاه برای من خوب نیست. نمی‌توانم کنار بیایم که جزو سه چهار تا تیم اول نباشم و تیمم صعود نکند. در این چند بازی اخراجی و مصدوم دادیم و این باعث شده روند تیمی بریزد به هم.»

هاشمیان ادامه می‌دهد: «سه تا بازی تا نیم فصل مانده. این سه بازی را هم طی می‌کنیم تا نیم فصل شود و بتوانیم مشکلات را حل کنیم. از نظر تاکتیک تیمی، تیم هجومی داریم. ولی در تمام کردن توپ‌ها مشکل داریم. مثل مربیان خودمان که بهانه می‌گیرند و می‌گویند باختمان تقصیر داور است و داور سرمان را بریده، باید از این حرف‌ها بزنم! ولی شوخی کردم. این‌ها را به شوخی گفتم.

مهاجم سابق تیم ملی در مورد عملکرد شاگردان کارلوس کروش در مسابقات انتخابی جام جهانی هم می‌گوید: «در بازی با ازبکستان در تاشکند روی یک ضد حمله گل زدیم. تیم جمع شد و در ضد حمله سریع به گل رسیدیم. به نظرم برد کره هم یک برد خیلی خوب برای ما بود که از نظر روحی برایمان خوب شد. سه امتیازی که از کره گرفتیم تا 90 درصد تضمین می‌کند که ما به جام جهانی صعود کنیم. متاسفانه در این چند وقت بازی‌های تیم ملی شاید خیلی خوشایند نبوده و همه نگران بودیم. اما برد مقابل کره شرایط را تغییر داد و برای ما یک انفجار روحی داشت و در این بازی‌ها به کمک‌مان می‌آید. این باعث می‌شود با تمام وجود بیاییم پشت تیم ملی.»

هاشمیان ادامه می‌دهد: «شاید عجیب باشد اما در صورتی که در دقایق اولیه گل بزنیم با توجه به این‌که ازبکستان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و با شکست حذف می‌شود، حمله می‌کند ولی ما در ضد حملات می‌توانیم دوباره گل بزنیم و برد شیرینی داشته باشیم. ایران باید در 20 دقیقه اول با کمک تماشاگران یک شوکی بدهد به ازبکستان و دروازه حریف را باز کند.»

او در مورد تاکتیک تیم ملی هم که با یک سیستم بسته بازی می‌کند می‌گوید: «به هر حال الان در تمام دنیا همه جمع می‌شوند و بلافاصله ضد حمله سریع می‌زنند و دوباره جمع می‌شوند. منتها تیم باید یک سیستمی برای این داشته باشد که اگر در دقیقه 10 گل خورد بتواند نتیجه را برگرداند. اگر گل بخوری در دقیقه 10، چه کار می‌خواهی بکنی؟ سیستم باید طوری باشد که به این هم فکر کنیم. تماشاگران هم باید حامی تیم ملی باشند و اگر ببریم کار صعودمان تمام می‌شود. فوتبال ما به این برد خیلی نیاز دارد. البته من بازی‌ها را کامل ندیدم در این مدت. ولی تیم ملی کلا شروع خوبی نداشته. مخصوصا مقابل قطر و لبنان امتیازاتی را از دست داده که می‌شد حفظش کرد. ولی برد مقابل کره، تحولی ایجاد می‌کند و به شور و نشاطی که می‌خواستیم رسیدیم. من تضمین می‌کنم که برد کره می‌تواند ما را به جام جهانی ببرد.»

هاشمیان در مورد ناکامی تیم ملی فوتبال جوانان هم می‌گوید: «ما برای جوانانمان کار خاصی نمی‌کنیم که انتظار خاصی داشته باشیم. من به تمرین نوجوانان رفته بودم و گفتم قطعا صعود می‌کنید و حتی گفتم به فکر شگفتی‌سازی در جام جهانی باشید. ولی در مورد جوانان امیدوار نبودم. دلایلش را نمی‌خواهم بگویم. مردم خودشان می‌دانند. تیم جوانان ما از نظر مهره و کیفیت خیلی خوب است و نباید ول کرد آن‌ها را. این‌ها هستند که باید تیم ملی بزرگسالان را بسازند. باید یک کادر فنی قوی بالای سر تیم ملی جوانان گذاشت تا دیگر این اتفاقات نیفتد.»

او از ملی‌پوشانی که اخیرا به تیم ملی اضافه شده‌اند هم تمجید می‌کند و می‌گوید نباید مانع حضور بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی شویم: «ایران برای همه ایرانی‌هاست. هر کسی در هر جای دنیا که ایرانی است باید بیاد به تیم ملی. در تیم ملی آلمان خیلی‌ها به خاطر این‌که در آنجا به دنیا آمدند عضو تیم ملی این کشور هستند، در حالی که پدر و مادرشان هم آلمانی نیستند. ما چرا باید کسی که پدر و مادر ش ایرانی است را بگوییم خارجی و محرومش کنیم؟ اشکان دژاگه و قوچان نژاد نمایش خوبی داشتند و باید در تیم ملی حضور داشته باشند.»

هاشمیان در پایان حرف جالبی در مورد تیم ملی می‌زند: «رفتن ما به جام جهانی بعد از برد کره و ان‌شاءالله ازبکستان، خیلی نمی‌تواند سخت باشد. ولی این تیم به محض این‌که به جام جهانی می‌رسد نیاز به تغییرات وسیع دارد. برای جام جهانی باید فکرهای دیگری کنیم. در لیست بازیکنان باید تغییر گسترده بدهیم. الان با این شرایطی که تیم ملی دارد، نه تنها هم نسل‌های من می‌توانند در تیم ملی بازی کنند بلکه یک نسل قبل از من هم می‌توانند بازی کنند(می خندد).»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)