وزیر ورزش و جوانان گفت: شرکت خصوصی‌سازی و مشخصاً وزارت اقتصاد و دارایی پیگیر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

هاشمی درباره موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: چهار جلسه اختصاصی با مدیران هر دو باشگاه و مسئولان فدراسیون فوتبال و سایر مسئولان مرتبط برگزار کردیم. خیلی از اینها جزو وظایف ما به عنوان وزارت ورزش نبوده، اما از آنجایی که این دو تیم هواداران زیادی دارند و مردم نیز با اینها زندگی می‌کنند و این دو باشگاه را دوست دارند، وظیفه خودمان دانستیم شرایطی را فراهم کنیم که مشکلاتشان برطرف شود. در این چهار جلسه مسائل و مشکلات زیادی وجود داشته که سعی کردیم آنها را با برگزاری نشست برطرف کنیم و دغدغه‌ای بابت آن نداشته باشند.

وی افزود: در بحث واگذاری شرکت خصوصی‌سازی و مشخصاً وزارت اقتصاد و دارایی پیگیر است. بحث واگذاری به خصوصی‌سازی که در حیطه وظیفه کار آنها است را پیگیری می‌کنند تا این دغدغه مالکیت مشترک این دو باشگاه هم برطرف شود و وزارت ورزش به دنبال تیمداری و باشگاهداری نرود. کار وزارت ورزش سیاست‌گذاری و حمایت است و حمایت‌هایش را انجام می‌دهد. فوتبال وظیفه فدراسیون فوتبال است و در واقع همه رشته‌ها متولی خودشان را دارند و البته وظیفه خود باشگاه‌هاست.

وزیر ورزش گفت: این خبر خوب را هم می‌دهم که ما در قانون برنامه هفتم یک بند و حکم با عنوان «فیرپلی مالی» را آورده‌ایم که نیاز و ضرورت کار در فوتبال باشگاهی ما است. این کاری است که اتحادیه فوتبال اروپا چهار دهه است اجرا می‌کند و ما هم در آسیا اولین کشوری هستیم که مجلس این مسئله را تصویب کرده است. سه شنبه هفته جاری نشست مشترکی با تیم‌های لیگ برتر فوتبال داریم که بتوانیم آیین نامه خوبی برای فیرپلی مالی باشگاه‌ها پیش‌بینی کرده و خیلی از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌هایی که پیرامون مسائل بودجه‌ای باشگاه های فوتبال وجود داشته و دارد را برطرف کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)