خبرگزاری پرسپولیس : رئیس سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در تازه ترین اظهاراتش در خصوص فوتبال از مسائل مرتبط با باشگاه پرسپولیس هم صحبت هایی مطرح کرد که با هم می خوانیم:

چند مرتبه صحبت برای خرید باشگاه پرسپولیس به وسیله شما مطرح شد؟

هدایتی: با قاطعیت اعلام می‌کنم شک نداشته باشید پرسپولیس و استقلال به مردم واگذار نخواهد شد. به قول علی پروین همه این صحبت‌ها کشک است. نه به شخص، نه به مردم و نه به پیشکسوت، این باشگاه واگذار نخواهد شد و تمام این صحبت‌ها بازی است. اگر روزی این اتفاق افتاد ما از مسئولین مربوطه واگذاری تشکر می‌کنیم اما مطمئن باشید این اتفاق نمی‌افتد.

 اگر سهام باشگاه پرسپولیس واگذار شود، شما برای خریداری اقدامی خواهید کرد؟

هدایتی: مطمئن باشید من هم به عنوان یک شهروند ایرانی سهم کوچکی را خریداری می‌کنم تا بگویم پرسپولیسی هستم.

در مورد دربی چه صحبتی دارید؟

هدایتی: در مورد این مسابقه اگر از پرسپولیسی‌ها سؤال کنید، آنها می‌گویند ما پیروز می‌شویم و برعکس استقلالی‌ها هم در مورد تیم خودشان چنین نظری دارند من هم به عنوان یک پرسپولیسی و یک عاشق امیدوارم تیم محبوبم به پیروزی برسد و مطمئنم بازیکنان پرسپولیس تمام تلاش‌شان را می‌کنند. نبودن علی کریمی برای ما زیان است اما سایر بازیکنان خدا را شکر خوب راه افتادند و نمایش خوبی انجام می‌دهند. دربی با بازی‌های دیگر تفاوت دارد.

نشان دادن عدد 6 از سوی شما حساسیت ایجاد کرده است.

هدایتی: بچه‌های استقلالی همه جا حضور دارند و آنها نیز من را دوست دارند برخلاف خبری که منتشر شده بود علیه ما شعار می‌دادند، هواداران ما را تشویق می‌کردند، قلعه‌نویی و بازیکنان استقلال را در حاشیه مسابقه دیدم. از آنها مهمان‌نوازی کردیم و هوادارانشان ما را تشویق کردند. یک جا شعار دادند پرسپولیس سوراخ است که با دست نشان دادم این حرف را نزنید، وقتی دیدم شعارشان را ادامه می‌دهند با انگشتان دستم عدد 6 را نشان دادم که دیگر سکوت کردند. به هر حال خاطره شش‌تایی‌ها هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود.

امسال چند بار دعوت شدید تا با پرسپولیس همکاری کنید چرا این مسئله را قبول نکردید؟

هدایتی: این سؤال حاشیه‌ای است، مطمئن باشید با من بارها صحبت شده است. اگر لازم باشد یک روز این موضوع را به دوستان می‌گویم. من احساس می‌کنم به وجودم فعلاً نیاز نیست و تنها برای تیم محبوبم دعاگو و مشوق هستم.

اگر به عقب بازگردید باز هم به فوتبال می‌آیید؟

هدایتی: مطمئن باشید با این شرایط فعلی نه تنها من، بلکه دیگران هم نمی‌آیند. بخش عمده‌ای از مردم کارخانه‌دار و سرمایه‌دار هستند، آنها هم علاقه دارند به فوتبال بیایند و در شهر و استان خودشان به فوتبال خدمت کنند اما منتظر هستند ببینند شرایط امثال ما که به فوتبال آمدیم چه می‌شود؟ اگر با ما رفتار شایسته‌ای شود و کمک و حمایت شویم آنها هم راغب می‌شوند جلو بیایند. به آن دسته از دوستانی که سودجو بودند عرض می کنم هنوز دیر نشده و خود را اصلاح کنند و وجوه دریافتی خود را بدهند و نگذارند با مدرک با مردم درددل و یا از آنها شکایت کنم.

آیا شما در رشته‌های غیر فوتبال نیز با این مشکل روبرو بودید؟

هدایتی: آنجا حاشیه‌ها خیلی کم است اما وجود دارد، تیم پایه‌های ملوان را می‌توانید آمار بگیرید. در مسابقات کشوری آنها همه اول یا دوم هستند، حتی در فوتبال خانم‌ها نیز ما عملکرد خوبی داشتیم و اکنون در رده دوم قرار داریم. آنها امسال می‌توانند قهرمان شوند، بسکتبال بانوان ما نیز موفقیت کسب کرده است. متأسفانه در فوتبال مشکلاتی وجود دارد، هواداران، تیم‌داری کردن و غیره مشکل ندارند اما برخی از جاهای مختلف دردسر ایجاد می‌کند و دوست ندارند بخش خصوصی در ورزش وجود داشته باشد، این مشکلات باید شناسایی شود و با آنها برخورد شود تا بخش خصوصی با قدرت جلو بیاید و به نظام و دولت خدمت کند. آیا وزارت ورزش و فدراسیون‌ها مشکلات مالی ندارند؟ یک‌جا که چند نفر آمدند می‌خواهند کمک کنند باید آنها را بزنیم؟

شما که بخش خصوصی هستید، چرا شما که از حساب خودتان خبر دارید بدهی دارید؟

هدایتی: من کجا به بازیکن بدهی دارم؟ به مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود زیاد توجه نداشته باشید، چون صحت ندارد. در برنامه 90 اسم‌هایی رد و بدل شد، مثلاً حسین کعبی که گفتند 270 میلیون طلبکار است، من همان موقع به کعبی زنگ زدم قسم خورد که من به 90 زنگ نزدم،‌ حالا اصلاً فرض می‌کنیم که ایشان زنگ زده و به ما دروغ می‌گوید، آقای فردوسی‌پور نباید به من فرصت می‌داد تا از خودم دفاع می‌کردم و تسویه‌حساب تک‌تک این بازیکنان را برایشان می‌فرستادم؟

به نظر شما چرا فردوسی‌پور به شما این فرصت را نداد؟

هدایتی: نمی‌دانم. من خودم یکی از بینندگان پر و پا قرص این برنامه‌ام. اما در آن برنامه چون کعبی یک قران از ما طلب نداشت دوست داشتم حرفم را بزنم. بعد از اینکه پیگیری کردم کعبی گفت وکیلم زنگ زده بود و گفته مالیاتم را هنوز نداده‌اند. من هم به ایشان گفتم این موضوع به شما چه ربطی دارد، اداره دارایی اظهار‌نامه قانونی دارد و پس از برگه تشخیص فیش صادر می‌شود. سپس دارایی می‌گوید آقا برای فلان کس اینقدر پرداخت کنید. هنوز کعبی مدارک را به من نداده که بخواهم پولش را بدهم. من نمی‌توانم به خاطر کعبی در صف بایستم تا پول او را بدهم. باید به من اعلام شود. البته بعد از برنامه اخیر 90 این موضوع به من اعلام شد.

ماجرای انصاریان چیست؟

هدایتی: سوال خوبی بود. ما از انصاریان برگه تسویه حساب در باشگاه و فدراسیون داریم و حتی آن را روی سایت باشگاه گذاشتیم. ما پول همه بازیکنانمان را دادیم. تازه 7 سال پیش این اتفاق‌ها افتاده و حالا یاد آقا افتاده از ما طلب دارد. مگر محل شکایت و گرفتن طلب کمیته انضباطی نیست؟ پس چرا نمی‌روید شکایت کنید. اگر این کار را کردید و استیناف هم تایید کرد من به شما پول می‌دهم مشکلی ندارد.

یعنی شما یک ریال هم بدهکار نیستید؟

هدایتی: باشگاه استیل‌آذین حتی یک ریال هم به هیچ احدی بدهی ندارد. هر فردی طلب دارد مدارک آن را می‌تواند در اختیار خبرگزاری فارس بگذارد که ما هم ببینیم.
 

حتی در ملوان؟

هدایتی: موضوع ملوان مسئله دیگری است. ملوان هم بابت فصل قبل بدهی ندارد. یا اگر دارد به من ربطی ندارد چون من اطلاع ندارم. من امسال به خاطر تفکرات خودم و مردم انزلی این باشگاه را خریدم و پول بچه‌ها را با کمال میل دادم. من در ملوان مالک هستم. یعنی 70 درصد این باشگاه برای من است.

برخی‌ها عنوان کرده بودند که هنوز سند 70 درصد به نام شما نیست؟

هدایتی: این سند ثبت شرکت‌ها شده و می‌توانید استعلام کنید. 70 درصد باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان به نام استیل‌آذین ایرانیان است. 30 درصد هم به نام نیروی دریایی است.

از ملوان بگذریم. فکر می‌کنید یک روز به پرسپولیس برگردید؟

هدایتی: هیچکس آینده را پیش‌بینی نمی‌کند. فقط خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. اگر روزی توفیق خدمت به پرسپولیس را پیدا کنم چرا نمی‌روم. پرسپولیس تیم محبوب من است اما در شرایط حال حاضر از این کار معذورم.

حتما دوست دارید به عنوان مدیرعامل بروید؟

هدایتی: خیر. مگر من در باشگاه خودم الان مدیرعاملم؟ برخی‌ها با من قبل از رویانیان هم برای رفتن به پرسپولیس صحبت کردند اما فعلا هیچ خبری نیست.

آیا گله‌های خود را از برنامه 90 به خود فردوسی‌پور گفته‌اید؟

هدایتی: من فقط این را می‌گویم، آقای فردوسی‌پور عزیز اگر خبری به او می‌رسد حتما برای صحت و سقم آن بیشتر دقت کند. 90 برنامه‌ای است که من همیشه آن را تماشا می‌کنم چون چالش‌ها و انتقاد‌های بسیار خوبی دارد و به فوتبال کمک بزرگی می‌کند ولی این حق را فردوسی‌پور باید به من بدهد اگر من را نقد می‌کند اجازه بدهد که من هم حرف بزنم تا جوابم را بشنود. اگر جوابم قانع‌کننده بود این ماجرا همان جا تمام می‌شود در غیر این صورت باز هم کش پیدا می‌کند و سپس موجب دلسردی من خواهد شد. اگر فردوسی‌پور با من حرف زد و دید حرف او درست است، می‌گویم چشم، پول را باید بدهم.

آقای هدایتی برخی‌ها با حرف شما که می‌گویید بدهکار نیستید، موافق نیستند؟

هدایتی: من حرف حق را می‌زنم. اصلا من این حرف را می‌زنم مگر تیم‌های دیگر دولتی و یا صنعتی بدهکار نیستند که حالا فقط یقه من را گرفتید؟ چرا فقط هدایتی و بخش خصوصی را می‌زنید؟ باشگاه‌های دولتی چقدر بدهکارند و ما چقدر بدهکاریم؟ اما من باز هم می‌گویم ما یک ریال بدهی نداریم. من باز هم می‌گویم مطلقا به دنبال کارهای سیاسی و این حرف‌ها نیستم. من سرباز این آب و خاکم و هر کجا احساس تکلیف کنم که کمکی از دستم برمی‌آید حتما این کار را انجام خواهم داد. هیچ‌وقت به دنبال کارهای سیاسی نیستم و با جناح چپ و راست رابطه‌ای ندارم. فقط خط راست را می‌روم و پیرو رهبر انقلاب اسلامی هستم.

اگر الان به عقب برگردیم با چه کسانی دیگر کار نمی‌کنید؟

هدایتی: چون دعوا می‌شود نمی‌توانم در این باره حرفی بزنم. بیشترین آسیب را از آنهایی دیدم که با آنها کار کردم. دوستان من وقتی برای کمک می‌آیند باید صادق باشند، نه اینکه به فکر پر کردن جیب خودشان باشند. دور یک میز می‌شود نشست کار کرد و حقوق گرفت اما برخی‌ها دور میز می‌نشینند و دنبال جیب زدن هستند. به اینها می‌گویند «مگسان گرد شیرینی» که من مخالف این موضوع هستم. متاسفانه مدیران خالص در کنار من انگشت‌شمار بوده‌اند. الان هم با افراد خوبی کار می‌کنم و برخی‌ها نیز در حال تغییر هستند.

اصلا چرا تصمیم گرفتید به فوتبال برای سرمایه‌گذاری بیایید؟ این موضوع با تصمیم چه کسی بود؟

هدایتی: بارها این موضوع را جواب دادم. دلیل من جوانان بودند. من بچه دولاب تهران هستم. محله‌ای کوچک از تهران. متاسفانه سن برخی‌ها جواب نمی‌دهد که این محله را بشناسند. محله دولاب زمین‌هایی داشت به نام استوا و آبان. من هم بازیکن تیم رز بودم که در کنار علی پروین بازی می‌کردم. من همراه با بچه محل‌هایم بارها رو در روی پروین قرار گرفتم. پس من علاقه به فوتبال داشته‌ام. من از سن 9 تا 18 سالگی نیز تا دلتان بخواهد عکس با پیراهن ورزشی و شورت ورزشی هم داشته‌ام و بارها آن را منتشر کرده‌ام. پس علاقه‌مند و فوتبالیست بوده‌ام. پس از این ماجرا بچه‌محل‌ها با 5 میلیون تومان در لیگ دسته سه تهران وارد مسابقاتی شدند. این عزیزان با قهرمانی در این مسابقات به لیگ 3 کشور آمدند و سپس داستان شیرین شد.

شما هم در این میان بودید؟

هدایتی: بله. من الان 10 سال است در فوتبال هستم که پس از این ماجراها کارم به استیل‌آذین کشید. من بعد از این موضوع به سمت فوتبال حرفه‌ای آمدم. ابتدا اکباتان را خریدم و وارد لیگ یک شدم سپس با علی پروین کمر همت را بستیم تا با کمک یکدیگر تیمی خوب بسازیم و به بالای جدول بیاییم. سپس با مدیریت خوب آقای مهریزی که از دوستان بسیار خوبم است و واقعا به من خدمت کرد و با صداقتش من را شرمنده خود کرد به مراحل بالاتر آمدیم. در پایان نیز خدا خواست و به لیگ برتر آمدیم. سپس 2 سال در لیگ برتر بوده‌ایم و متاسفانه به لیگ یک و به لیگ 2 رفتیم.

چرا به لیگ 2 رفتید؟

هدایتی: با توجه به اینکه برق شیراز امتیاز ما را خرید، ما سعی کردیم دوباره کار را از لیگ 2 شروع کنیم چون به دنبال قناعت و صرفه‌جویی در فوتبال بودم. بعد از چند سال تجربه بسیار خوبی داشتم و می‌دانستم دلیلی ندارد که یک تیم لیگ یکی داشته باشم و یک تیم لیگ برتری. اگر تیم لیگ یکی من صعود می‌کرد و به لیگ برتر می‌آمد دوباره دردسر من چند برابر می‌شد به همین دلیل تیم دومم را به لیگ 2 بردم.

شما آیا به کسی مشکوکید که برخورد لازم نمی‌کند؟

هدایتی: من می‌گویم با این حرف‌ها برخورد لازم نمی‌شود چون اراده زدن دلال‌ها وجود ندارد. متاسفانه قدرتش هم وجود ندارد و این اصلا خبر خوبی برای فوتبال ما نیست.

قرار بود شما سهام پرسپولیس را بخرید؟

هدایتی: بله. زمانی که من به پرسپولیس آمدم سعید‌لو به من گفت علی‌آبادی منتظر تو است تا سهام پرسپولیس را بخری. من گفتم خودم تیم دارم، باز هم به من اصرار کردند که شما به پرسپولیس برو و ما می‌خواهیم پرسپولیس را به مردم بدهیم. به من گفتند حداقل 25 درصد پرسپولیس را به شما می‌دهیم تا با اداره باشگاه کارها را رو به جلو ببرید بقیه آن را هم به مردم می‌دهیم و چند درصد هم برای سازمان و دولت نگه می‌داریم تا نظارت لازم را داشته باشد. من هم با اصرار زیاد گفتم چشم.

پس از اینکه به دیدار علی‌آبادی رفتی چه اتفاقی افتاد؟

هدایتی: رفتیم پیش آقای علی‌آبادی و عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس شدم، ایشان به من گفتند در اینجا حاضر شو و به پرسپولیس کمک کن، 5.5 میلیارد تومان هم آن سال پرسپولیس از من کمک گرفت و یک بخش به من چک دادند که آن چک‌ها برگشت خورد. یک مقدار هم از آن یک میلیارد و نیم تومان وصول نشد. چک‌هایی که به من دادند برای اسماعیل وفایی و چند نفر دیگر بود که الحمدالله تمام آن چک‌ها برگشت خورد. چون آنها با یکدیگر بد هستند این مسائل را تکذیب نخواهند کرد. آن روز علی‌آبادی می گفت آقای رئیس‌جمهور در اتاق خود مشغول وضو گرفتن بود، گفت آقایان 25 درصد را به هدایتی بدهید، نگذارید از پرسپولیس برود و او را حفظ کنید تا فعالیت‌هایش را دنبال کند، در همین حین وضو گرفتن نمی‌دانم سعیدلو به رئیس جمهور چه گفت که ایشان گفتند آقای علی‌آبادی صبر کنید. علی‌‌آبادی می‌گفت سعیدلو نمی‌گذارد و سعیدلو اعلام می‌کرد علی‌آبادی اجازه این کار را نمی‌دهد تا اینکه یک روز تماس گرفتم و اعلام کردم آقای سعیدلو، علی‌آبادی می‌گوید شما دروغ می‌گویید که ایشان گفتند، خودش دروغ می‌گوید و این دو پشت تلفن در حضور من دعوایشان شد به همین دلیل می‌گویم این تیم را نه به پیشکسوتان، نه به مردم و نه به من نمی‌دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)