مرجع خبری پرسپولیس : حميدرضا علي عسگري مدافع چپ نيست اما واقعا فهميدن اين نكته اينقدر دشوار است كه تازه بايد بعد از ستاره شدن حميد هدايتي در پيستون راست راه‌آهن و مقابل پرسپوليس به آن پي ببريم؟

 

علي عسگري بازيكن خوبي است، مستعد است و نيروي جواني از ساق‌هايش فوران مي‌كند تا جايي كه اگر همين الان از بازيكنان پرسپوليس تست آمادگي جسماني بگيريم قطعا جايي بين سه نفر اول تيمش خواهد داشت؛ كما اينكه در دو تست قبل و بعد از فصل بدنسازي همين اتفاق هم افتاد.

 

 انعطاف در بازي اين مهره 20 ساله به علاوه آمادگي جسماني‌اش باعث شده علي دايي از او در پستي غيرتخصصي استفاده كند اما هم علي عسگري و هم خبرنگاران و هواداران با بازي او در اين پست مشكل دارند. اول اينكه علي عسگري چپ پا نيست و هنگام سانتر و حمل توپ يك بار بايد سر توپ بزند و با پاي راست ارسال كند.

 

دوم اينكه در او خصوصيات دفاعي ديده نمي‌شود و توپگيري‌هايش به صرف جنگندگي و چالاكي‌اش صورت مي‌گيرد. علي عسگري در زمان جمع شدن تيم نمي‌داند كجا بايد باشد و به خاطر همين است كه 90 دقيقه سپهر، رضا نورمحمدي و نوري بايد درباره وظايفش با او صحبت كنند.

پرسپوليس از چپ گل مي‌خورد چون علي عسگري مدافع چپ تخصصي نيست كه بداند موقع جمع شدن چه كار بايد كرد، كجا بايستد، چطور بايستد و چه كار كند.

در پايان مسابقه پنج‌شنبه شب يكي از دوستان خبرنگار از علي دايي پرسيد علي عسگري مدافع چپ نيست و … اما دايي جواب سربالا داد كه يعني خودم به تيمم احاطه دارم و مي‌دانم از چه كسي كجا و در كدام بازي استفاده كنم.

 

دايي دو مسابقه 90 دقيقه‌اي و يك نيمه 45 دقيقه‌اي از علي عسگري در دفاع چپ استفاده كرده اما حالا حتما خودش هم فهميده كه جوان 20 ساله و پتانسيل‌دار تيمش مدافع چپ خوبي نيست. پنج‌شنبه شب هدايتي از مقابلش راحت پاس گل داد يا با يك مانور ساده از كنارش عبور كرد و گل زد.

 

حميدرضا در هجوم هم كاملا ناموفق بود و حتي يك موقعيت گل پي‌ريزي نكرد، پس ديگر بايد چه اتفاقي بيفتد كه دايي را براي تغيير در اين منطقه از تركيب تيمش مجاب كرد؟

بهترين بازي حميدرضا علي عسگري در اين سه سال و اندي براي پرسپوليس كدام بوده است؟ جواب: مسابقه برگشت فينال جام حذفي كه حميد گوش چپ بازي كرد تا قطبي هم به تيم ملي دعوتش كند. از آن روز تا به حال و حتي قبل‌تر از آن، در مقاطعي كه گاهي اوقات جاي محمد در دفاع راست را مي‌گرفت، بارها از او پرسيديم دوست دارد كجا بازي كند كه هر بار جواب مي‌دهد: «يكي از دو جناح خط هافبك.»حميد مي‌گفت در حمله عملكرد بهتري دارد. اين بار هم كه قطبي او را به ارمنستان برد، به عنوان يك هافبك راست برد و بازي‌اش داد، نه دفاع چپ.

اين تصميم دايي و پافشاري روي آن به غير از ضرر فني به تيم، حاشيه‌ساز هم هست. همين الان اگر از جلال اكبري و ابراهيم شكوري بپرسيد كه نظرتان درباره بازي علي عسگري در پست‌شان چيست با زبان بي‌زباني ناراحتي‌شان را از اين مساله اعلام مي‌كنند. اين دو مدافع چپ از اين ناراحت هستند كه يك بازيكن غيرتخصصي جاي آنها بازي مي‌كند و خوب هم بازي نمي‌كند و آنها مجبورند تماشاگر بازي‌اش از روي سكو يا نيمكت باشند.

 

مشكل ديگر براي خود حميد پيش مي‌آيد تا جايي كه ادامه بازي در دفاع و در جا زدن در آن باعث خواهد شد وي توانايي‌هاي اصلي‌اش را فراموش كرده و روند رشد فوتبالش با اختلالي بزرگ مواجه شود يا به عبارت عاميانه‌تر فوتبالش نابود شود.

پنج‌شنبه شب از علي دايي پرسيديم آيا براي بازي بعد در خط دفاع تغييري ايجاد مي‌كند يا نه كه او جواب داد با توجه به تمرين‌ها و آمادگي نفراتش تركيب بازي بعد را مي‌چيند. اين ضعف‌ها ديده شد و مي‌دانيم كه دايي خيلي سخت از اصولش كوتاه مي‌آيد اما اميدواريم سرمربي پرسپوليس به غير از مسائل انضباطي و آمادگي در تمرين‌ها، تخصص و مهارت بازيكنان تيمش با توجه به پستي كه سال‌هاست در آن بازي مي‌كنند را در نظر بگيرد تا هم پرسپوليس راحت گل نخورد و هم اينكه بالاخره يك مسابقه را با اختلاف بيش از يك گل و كمي راحت‌تر به عنوان سرمربي تيم برنده از زمين بيرون بيايد.

 

منبع: ایران ورزشی

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)