پرسپولیس و سپاهان برای هشتادمین بار در بازی رسمی برابر هم قرار می‌گیرند و این بازی هشتمین تقابل دو تیم با سرمربیگری یحیی‌گل‌محمدی در پرسپولیس هم خواهد بود.

با وجود سال‌های طولانی تعطیلی رقابت‌های لیگ سراسری، تعداد مسابقات رودرروی دو تیم پرسپولیس و سپاهان با مصاف پیش رو به عدد ۸۰ رسیده است. این مساله حکایت از دیرینه بودن این رقابت دارد که آن را به یکی از مصاف‌های کهن و کلاسیک فوتبال ایران بدل می‌کند.
پرسپولیس در ۷۹ دیدار گذشته به ۲۷ پیروزی، ۳۳ تساوی و ۱۹ ناکامی در وقت‌های قانونی رضایت داده است.
جالب است بدانید که سرخپوشان ایران با ۴ گلی که در بازی اخیر جام حذفی به ثمر رساندند، بدون احتساب ضربات پنالتی در پایان بازی‌های حذفی و با در نظر گرفتن نتیجه سه بر صفر کمیته انضباطی برای مسابقه‌ای که سپاهان به زمین مسابقه نیامد خود را برابر سپاهان ۱۰۰ گله کردند.
پرتکرارترین نتیجه دو تیم برابر هم تساوی بدون گل با ۱۵ بار تکرار بوده است و بعد از پیروزی یک بر صفر برای یکی از دو طرف قرار دارد که ۱۲ بار اتفاق افتاد و سهم سرخپوشان از آن ۸ بار بوده است.
یحیی گل‌محمدی هشتمین بازی خود به عنوان سرمربی پرسپولیس را تجربه می‌کند و به این ترتیب در یک دهم مسابقات با این عنوان حضور داشته است. سه پیروزی، سه تساوی و یک شکست حاصل ۷ مسابقه رسمی قبلی بوده است.
بیشترین پیروزی برای سرمربیان با ۶ بُرد به علی پروین تعلق دارد که در ۱۷ مصاف رقم خورد ولی آلن راجرز را باید با ۴ پیروزی در ۴ دیدار، موفق‌ترین مربی این کهن مسابقه لقب داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)