مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس، پيروزي بسيار با ارزشي را در اصفهان به‌دست آورد اما اين برد نبايد باعث ناديده گرفتن اشكالات و نقاط ضعفش باشد.

 

تیم فني قرمزهاي پايتخت حتما بايد 15 دقيقه اول نيمه دوم بازي با ذوب‌آهن را چندبار نگاه كنند تا دلايل تحت فشار قرار گرفتن تيم و به‌خصوص خط دفاعي‌شان مشخص شود.

 

 

 

آنها حتما بايد انتخابي درست براي دفاع راست داشته باشد و اينكه دروازه‌بان اين تيم كه حالا با كنار گذاشته شدن معمارزاده، رقيبي جدي ندارد نبايد به اين راحتي دروازه‌اش باز شود. در كنار اين اشكالات بايد به بازي خوب و كم‌نقص نورمحمدي، بادامكي، كريمي، محمد و تلاش‌هاي غلامرضا رضايي و كاظميان اشاره داشت.

 

در اين جا به هشت دقيقه از بازي اشاره می شود كه علي كريمي تيمش را در موقعيت‌هاي خوبي قرار داد و در بعضي دقايق هم نقش كاپيتاني و ليدري‌اش را به درستي در زمين اجرا كرد:

دقيقه 8: گل اول ذوب‌آهن در شرايطي به‌دست آمد كه بازيكنان پرسپوليس اعتقاد داشتند تمام توپ از خط دروازه عبور نكرده و به همين دليل اعتراض‌هايي را به تصميم كمك‌داور بازي نشان دادند. علي كريمي در اين لحظه به سمت همبازيانش رفت و از آنها خواست كه از كمك‌داور فاصله بگيرند و در واقع آرامش را به بازي برگرداند.

 

دقيقه 9: كريمي پس از كنترل توپ و ضربه‌اي كه به سر توپ زد، دو بازيكن ذوب‌آهن را از بازي خارج و ضربه او را گردان دفع كرد كه توپ در موقعيتي مناسب به كاظميان رسيد كه مهاجم پرسپوليس نتوانست از آن استفاده كند.

 

دقيقه 15: اولين پاس درعمق خود را براي كاظميان فرستاد كه مهاجم پرسپوليس به موقع به آن نرسيد. شايد سرعت توپ كمي زياد بود.

 

دقيقه 35: اين‌بار كريمي در حركتي بدون توپ، خود را در سمت راست زمين و بدون مزاحمت بازيكنان حريف قرار داد و وقتي صاحب توپ شد آن را به غلامرضا رضايي سپرد كه ضربه فني او از كنار دروازه به اوت رفت.

 

دقيقه 51: كريمي يك بار ديگر هنر بازيخواني خود را به نمايش گذاشت. او كه انگار مي‌دانست مسير توپ به كجا ختم مي‌شود به پشت مدافعان ذوب‌آهن رفت اما گردان اجازه چرخيدن به او نداد و توپش را با پا دفع كرد. شايد لحظه‌اي غفلت از سوي گلر حريف مي‌توانست دروازه‌شان را باز كند. اين موقعيت يك كرنر براي پرسپوليس به همراه داشت.

 

دقيقه 77: شايد بهترين موقعيتي كه علي كريمي براي پرسپوليس به وجود آورد در همين دقيقه بود. او با يك پاس درعمق استثنايي، غلامرضا رضایی را در موقعيت تك به تك با گردان قرار داد. مهاجم پرسپوليس پس از دريبل گلر ذوب‌آهن درحالي‌كه دروازه خالي را پيش رو داشت با تعلل زياد اين فرصت عالي را از تيمش گرفت.

 

دقيقه 88: همكاري كريمي با غلامرضا رضايي دو كرنر متوالي را براي پرسپوليس به همراه داشت.

 

دقايق 3+90-88: در اين دقايق فشار حملات ذوب‌آهن براي رسيدن به گل تساوي و كشاندن بازي به وقت اضافه روي دروازه پرسپوليس زياد بود اما كريمي با استفاده از تجربه‌اش و دعوت از بازيكنان جوان‌تر براي بردن توپ به كناره‌ها بارها از حريف خطا گرفت تا زمان به سود تيمش به پايان برسد.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)