مرجع خبری پرسپولیس : تيم ملي فوتبال هلند با برتري 3 بر 2 مقابل اروگوئه جواز حضور در ديدار پاياني جام جهاني 2010 را به دست آورد.

 

اين ديدار از ساعت 23 سه شنبه شب در ورزشگاه گرين پوينت شهر كيپ تاون آغاز شد و نارنجي پوشان هلند با برتري برابر حريف خود راهي فينال شدند.
هلند در نيمه نخست با گل دقيقه 18 جيوواني ون برونكهورست كه از فاصله اي دور به ثمر رسيد از حريف خود پيش افتاد؛ اما ديگو فورلان در دقيقه 41 پاسخ گل زيباي كاپيتان هلند را داد و از پشت محوطه جريمه با شوتي سركش دروازه حريف را گشود تا نيمه اول به تساوي بكشد.
در نيمه دوم نيز بازي متعادل پيش مي رفت اما وسلي اسنايدر در دقيقه 70 با شوتي از پشت محوطه جريمه گل دوم هلند را به ثمر رساند تا بخت شاگردان فان مارويك براي پيروزي افزايش يابد.
اروگوئه براي جبران گل خورده بازي را ادامه داد اما باز هم اين هلند بود كه به گل رسيد و آرين روبن در دقيقه 73 با ضربه سر سومين گل نارنجي پوشان را وارد دروازه حريف كرد.
در حالي كه همه منتظر پايان بازي با نتيجه 3 بر يك بودند؛ اروگوئه در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده توسط ماكسيميليانو پريرا به گل رسيد تا آخرين لحظات بازي با هيجاني بسيار بالا برگزار شود اما فرصت براي زدن گل سوم آبي پوشان كافي نبود و هلند 3 بر 2 پيروز شد و پس از سال ها جواز حضور در فينال را به دست آورد تا اميدوار باشد كه براي نخستين بار قهرمان جهان شود.
ايرماتوف از ازبكستان قضاوت اين ديدار پربرخورد را برعهده داشت، وي به پريرا و كاكرس از اروگوئه و اسنايدر، بولاهروز و فان بومل از هلند اخطار داد.
ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي امشب(چهارشنبه) بين تيم هاي آلمان و اسپانيا برگزار خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)