مجارستان با این باخت تفاضل گلش منفی شد و اوضاعش برای رسیدن به پلی‌آف سخت شد.

هلند با درخشش فوق‌العاده روبین ون‌پرسی توانست مجارستان را هشت بر یک شکست دهد.

این بازیکن 30ساله در نیمه اول دو گل زد و به رکورد 40 گل ملی پاتریک کلایورت رسید، و سپس در نیمه دوم از رکورد او گذر کرد و به بهترین گل‌زن ملی هلند تبدیل شد.

هلند صعودش را قطعی کرده بود اما مجارستان امید بسیاری داشت برای این که به پلی‌آف برسد.

ون‌پرسی در دقیقه 16 گل اول را زد. او از مدافع مستقیم خود گذشت و سانتر داریل یانمات را به گوشه بالای دروازه زد. این گل نهم او در مرحله مقدماتی جام جهانی بود.

9 دقیقه بعد کار دو بر صفر شد. سانتر یرمین لنس را کوین استروتمن با ضربه سری چرخشی وارد دروازه آدام بوگدان کرد.

لنس خودش در دقیقه 38 گل زد. پاس چیپ استروتمن به آرین روبن را دفاع مجارستان برگرداند اما لنس توپ را گل کرد.

ون‌پرسی در آخرین دقیقه نیمه اول باز هم گل زد. روبن از چپ گریخت و سانتری به تیر نزدیک‌تر انجام داد که ون‌پرسی آن را گل کرد و سپس به سمت نیمکت رفت و کلایورت را در آغوش گرفت.

در دقیقه 47 بود که مجارستان یک گل زد. جفری بروما روی سانتر بالاس جوجاک توپ را با دست زد و خود جوجاک آن را برخلاف حرکت میشل ورم گل کرد.

اما ون‌پرسی همچنان می‌غرید. او در دقیقه 53 هت‌تریک خود را کامل کرد. استروتمن توپ را با سانتری از سمت چپ به روبن سپرد و او هم آن را به ون‌پرسی داد تا او آن را از فاصله‌ای نزدیک به گل تبدیل کند.

سپس سانتر لنس به تیر دورتر را سلارد دوچری به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. این گل در دقیقه 65 بود.

اما هلند دست از گل‌زنی برنمی‌داشت. رافا ون‌دروارت در دقیقه 86 با ضربه ایستگاهی خود از نزدیکی محوطه جریمه گل زد. البته توپ در میانه راه به مدافعان مجار هم برخورد کرد. سپس روبن در دقیقه 90 با ضربه ایستگاهی دیگری که زد کار را تمام کرد. مجارستان به این ترتیب در راه رسیدن به پلی‌آف با مشکل روبرو شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)