«کیم دو هون» با سابقه ۲ بار گلزنی مقابل تیم ملی ایران و در فصلی که دو عنوان قهرمانی را از دست داده باید به مصاف پرسپولیس ایران برود.

تیم فوتبال پرسپولیس ایران باید در روز شنبه برگزار کننده فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی باشد. در این گزارش قصد داریم از همتای یحیی گل‌محمدی صحبت کنیم؛ کیم دوهون.

فوتبالیست بزرگی بود. سال ۱۹۸۹ در تیم دانشگاه یونسِی کارش را شروع کرد؛ وقتی که تنها ۱۹ سال داشت. سپس به تیم ذخیره‌های سانکگمو رفت  و بعد از یک سال مورد توجه باشگاه جوبنک موتورز قرار گرفت. او هفت سال در عضویت این باشگاه بود و در این بین یک فصلی را به ژاپن رفت و در تیم ویسل کوبه بازی کرد. همان تیمی که حدود ۲۲ سال بعد جلوی فینالیست شدنشان را گرفت. پایان‌بخش کارش در سئونگام بود. او ۲ سال در این تیم بازی کرد و در سال ۲۰۰۵ کفش هایش را آویخت. در این بازه ۱۲ ساله پنج جام را گرفت و به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۴ رسید اما به الاتحاد عربستان باختند و در عین ناباوری دوم شد. او در همان دوره با ۹ گل اقای گل لیگ قهرمانان شد.

آقای گل شدن کاری بود که خیلی خوب آن را آموخته بود. در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ آقای گل کِی لیگ هم شده بود. در هر ۲ سال به تیم منتخب فصل هم رسید و در سال ۲۰۰۳ و در اوج پختگی بهترین بازیکن فصل شد.

حالا سری به بازی های ملی‌اش بزنیم. برای تیم‌های زیر ۲۳ سال، دانشجویان و تیم دوم کره جنوبی بازی کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۴ به تیم ملی کشورش رسید. توانست در ۲ تورنمنت مهم جام ملت های ۱۹۹۶ و جام جهانی ۱۹۹۸ شرکت کند. در آن بازی خاطره انگیز مقابل ایران در جام ۹۶ که ۶ بر ۲ باختند؛ کیم دو هون زننده اولین گل تیمش بود و هیچوقت فکر نمی کرد با آن نتیجه به ایران ببازند و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شوند. او پنج سال بعد از جام ال‌جی، بازهم دروازه ایران را باز کرد و این بار همان یک گل، نتیجه بازی را مشخص کرد. یک گل بزرگِ دیگری که کیم زد به تیم ملی برزیل بود. پیروزی تاریخی یک بر صفر کره در سال ۱۹۹۹ مقابل برزیل با گل او زده شد.

خیلی سریع وارد جرگه مربیگری شد. در سن ۳۵ سالگی به عنوان دستیار در تیم سئونگنام که کفش هایش را در آن آویخته بود؛ استارت ماجرای مربیگری‌اش را زد. هفت سال در آن سمت حضور داشت و سپس با کیم هاک بوم راهی گانگ‌وون شد اما چند ماه بعد پیشنهاد دستیاری در تیم زیر ۲۰ سال کره جنوبی به او شد و نتوانست آن را رد کند. البته در آنجا هم زیاد دوام نیاورد چرا که فرصت سرمربیگری پس از ۱۰ سال نصیبش شده بود. کیم دو هون به عنوان سرمربی تیم اینچئون یونایتد انتخاب شد.

یک سال در اینچئون بود و با میانگین ۱.۳۷ امتیاز به اولسان هیوندای پیوست. ماجرای او و اولسان از نوامبر ۲۰۱۶ شروع کرد و حالا حدود چهار سال و یک ماه از آن روز گذشته است.کیم در ۱۹۲ بازی به میانگین ۱.۹۲ امتیاز رسیده و تیمش را در جام حذفی سال ۲۰۱۷ قهرمان کرده است. تیم فصل به فصل پیشرفت کرد. در چهار سال گذشته و در لیگ، به ترتیب عنوان های چهارمی، سومی و دومی(۲۰۱۹ و ۲۰۲۰) برایشان به دست آمده است. در چهار سال اخیر شاهد سه حضور اولسان در فینال جام حذفی بودیم که یک  قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی از دل آن بیرون آمده است. در لیگ قهرمانان آسیا هم سال اول حذف در مرحله گروهی به دست آمد اما در ۲ سال بعدی تیم به مرحله دوم رسید و در یک هشتم حذف شد تا اینکه سال ۲۰۲۰ از راه رسید. اولسان بعد از هشت سال با کیم دو هون به فینال رسیده است.

آنها نمی خواهند در یک فصل سه بار نایب قهرمان شوند و این می تواند فشاری مضاعف بر روی کیم دو هون و شاگردانش بیاورد. نکته‌ای که بسیار برای یحیی و پرسپولیس حائز اهمیت است.

حالا همگی منتظریم تا شاهد تقابل یحیی گل محمدیِ ۴۹ ساله‌ای مدافع و کیم دو هونِ ۵۰ ساله‌ای مهاجم باشیم. به امید ثبت سومین نایب قهرمانی اولسان با کیم دو هون در سال ۲۰۲۰.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)