5 ساله شدیم!

مرجع خبری پرسپولیس : همزمان با اعیاد شعبانیه و مصادف با سالروز بیست و سوم تیرماه 85 جشن تولد 5 سالگی مرجع خبری پرسپولیس برگزار شد.

 

این مراسم با حضور جمع محدودی از اعضای انجمن هواداران پرسپولیس در رستوان سنتی نان و آب واقع در خیابان آزادی تهران برگزار شد.

 

در جریان برگزاری این جشن و پس از تجلیل و اهدای جوایز اعضای برگزیده انجمن ، مراسم با بریدن کیک و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

 

 

***

 

بیست و سوم تیرماه 1385 ایده مرجع خبری پرسپولیس شکل گرفت تا خلاء اطلاع رسانی در زمینه باشگاه پرسپولیس برطرف شود. در زمان تاسیس مرجع خبری پرسپولیس تنها دو سایت رسمی و هواداری بزرگ پرسپولیس فعالیت می کردند که در گذر زمان این دو پایگاه منحل شده و از ادامه فعالیت بازماندند و این مرجع خبری پرسپولیس بود که توانست عنوان قدیمی ترین وب سایت باشگاه پرسپولیس را یدک بکشد.

 

1825 شب و روز با شما بودیم و در طی این سال ها ، فصل اول را با مصطفی دنیزلی ترک ، سال بعد را با قهرمانی رویایی ، پس از آن با تیم کهکشانی ، یک سال را تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و سال پنجم را در دوران هدایت علی دایی سپری کردیم.

 

در سال پنجم فعالیت مرجع خبری پرسپولیس سیر صعودی خود را به حداکثر رسانده و عنوان پربازدیدترین وب سایت ورزشی کشور در میان صدها سایت ورزشی باشگاهها و روزنامه های رسمی را از آن خود کرد.

 

این عنوان به دست نمی آمد مگر با سالها فعالیت مستمر و کسب اعتماد هواداران پرطرفدارترین تیم آسیا. مرجع خبری پرسپولیس از معدود سایت های اطلاع رسانی کشور است که در طول سال، روز تعطیل ندارد و همه روزه از ساعت 8 صبح تا نیمه شب یک سره در حال اطلاع رسانی است و بدون هیچ وقفه ای به کار خود ادامه می دهد.

 

***

 

در این سال  عوامل بسیاری دست به دست هم دادند تا مانع نتیجه گیری پرسپولیس شوند. مظلومیت پرسپولیس بزرگ و غریبگی اش در بین مسئولان امر باعث شد در برابر عوامل دست نشانده قد علم کنیم و به عنوان پرطرفدارترین جامعه سازماندهی شده هواداران پرسپولیس فریاد زدیم تا هواداران پرسپولیس هستند ، پرسپولیس همه چیز دارد و شعار “ما هوای پرسپولیس را داریم” را به نمایندگی از هواداران  انتخاب کردیم.

 

باشگاه پرسپولیس در این فصل در بسیاری مواقع سکوت کرد و به نامه نگاری اکتفا کرد ، در حالی که تیم هایی همچون تراکتورسازی برای بخشش محرومیت های بازیکنانشان از هیچ تلاشی حتی شانتاژ خبری و انجام حرکت های نمادین در ورزشگاه کوتاهی نکردند ، اما در این مدت ما(مرجع خبری پرسپولیس) با بیانیه های مختلف در مواقع متفاوت از محرومیت پرسپولیس در دومین مسابقه برابر سایپا در پی اتفاقات بازی تراکتورسازی ، تا ناداوری های دربی های رفت و برگشت و رای ناعادلانه بازی برابر استیل آذین ، همه و همه در برابر تنگ نظران به پرسپولیس به عنوان نماینده هواداران قد علم کردیم و این شعار را جامه عمل پوشاندیم.

 

 

در بازار آشفته اطلاع رسانی ورزشی سعی کردیم رسالت اصلی خود یعنی انتقال صحیح ترین خبرهای پرسپولیس به هواداران را به نحو احسن انجام دهیم و در کنار آن تلاش کردیم تمامی نیازهای هواداران را با خدمات مختلف و کاملا رایگان برطرف کنیم. ارسال نزدیک به 30 هزار خبر در 4 نسخه سایت ، یک هزار گزارش تصویری ، صدها گزارش ویدئویی بلافاصله پس از پایان مسابقات ، سه سال پوشش تیترهای روزنامه های ورزشی و دو سال انتشار نیم صفحه اول روزنامه ها برای قرار گرفتن در جریان رخدادهای ورزشی ، گزارش زنده مسابقاتی که از شبکه های سراسری پخش نشده و… فعالیت های دیگری در این 5 سال بود.

 

تحلیل های فنی قبل و بعد از مسابقات و مواقع مختلف بخش دیگری از فعالیت ها بود که همواره رعایت انصاف پرهیز از تهمت و بزرگنمایی و دور شدن از واقعیت و توسل به دروغ از جمله اصولی بوده که سرلوحه کار قرار داشته و به عنوان تنها رسانه منتقد پرسپولیسی با اقبال عمومی هواداران پرسپولیس مواجه شده است. بسیاری از رسانه ها هستند که به جهت نیل به اهداف نامیمون خود در کنار تحلیل های مغرضانه در پی خبرسازی و جعل خبر نیز برآمده و بی اخلاقی را به اوج می رسانند تا در راستای القای صحت تحلیل های خود حرکت کنند در صورتی که خوشبختانه کمتر پیش آمده است که خبری از سوی مرجع خبری پرسپولیس اعلام شود و به کل رد یا تکذیب شود.

 

در طی سالهای فعالیت از کوچکترین حمایت خارجی برخوردار نبودیم و تمام سختی ها و مشکلات را با اتکا به عزم خود و دلگرمی هواداران پشت سر گذاشتیم. خوشخبتانه یا متاسفانه باشگاه پرسپولیس تنها راه ارتباطی خود با هوادارانش را لیدرها و سازماندهی آنان برای حضور ورزشگاه ها می داند و هیچ گونه اعتقادی به تشکیل پایگاه ها و کلوب های هواداری ندارد.

 

 

***

 

اتفاقات جالبی هم در سال 89 رخ داد که ذکرش خالی از لطف نیست. از معرفی مرجع خبری پرسپولیس به عنوان عامل تشنج در بازی استقلال و شهرداری تبریز توسط مدیر باشگاه تبریزی در برنامه نود! ، تا معرفی مقاله برگزیده مرجع خبری پرسپولیس در تلویزیون دولتی انگلیس و تغییر رنگ پیراهن دوم باشگاه با نظرسنجی هواداران این سایت.

 

***

 

 

آخرین باری که به آرای هواداران مراجعه کردیم انتخاب بازیکن برای قرار گرفتن در تصویر بالای سایت بود که با رای قاطع هواداران علی کریمی این انتخاب را به خود اختصاص داد و از امروز تصویر وی در این مکان قرار گرفت. نحوه قرار گیری نفرات بعدی رده بندی نیز جالب است. نظرسنجی دو بخش واقعی و طنز داشت و از آنجایی که به شوخی گفته بودیم هرکس عکسش بالای سایت رفته سال بعد از پرسپولیس رفته برخی بازیکنان در داخل لیست و برخی مدیران در خارج از لیست آرای بالایی را کسب کردند!

 

278 نفر در مجموع در نظرسنجی انتخاب عکس شرکت کردند که رای 67 نفر به دلیل عدم ذکر بازیکنان فعلی پرسپولیس مردود اعلام شد و از میان 211 رای صحیح ، 67 درصد علی کریمی ، 11 درصد قرار دادن عکس هواداران به جای بازیکنان و 10 درصد علیرضا حقیقی را انتخاب کردند. نتایج کامل به شرح زیر است.


بازیکن

تعداد رای

علی کریمی

143

هواداران

24

علیرضا حقیقی

23

شیث رضایی

8

امیر فشنگچی

3

مازیار زارع

3

حسین بادامکی

3

حمید علی عسگر

2

مجتبی شیری

1

غلامرضا رضایی

1

مجموع

211

 

رای افراد خارج از لیست نیز به شرح زیر است: کاشانی 25  ، دایی 22 ، عابدزاده 6 ، پروین 4 ، مهدو کیا 4 ، کفاشیان! 2 ، باقری 2 ، خلیلی 1 و اولادی 1 رای.

 

 

***

 

 

5 سال پیش آمدیم که بمانیم ، بارها از مراجع قدرت تهدید شدیم ، چندین بار تنگ نظران آسیب های جدی به سایت زدند اما با تمام سختی های پیش رو تا به حال پابرجا باقی مانده ایم و امیدواریم عمری باقی بماند و سعادتی باشد تا سال ششم را نیز در خدمت به هواداران پرسپولیس سپری کنیم و انتظاری نداریم جز یک خداقوت…

 

جشن تولد 5 سالگی سایت با حضور اعضای انجمن هواداران برگزار شد و هر اندازه که مسئولان نسبت به هواداران بی توجهی می کنند ما به آنان ارج می نهیم چون خودمان را جزئی از آنان می دانیم . شرکت در مسابقات ، برگزاری جشن ها ومراسم ها و برخورداری از جوایز از مزیت های عضویت در مرجع خبری پرسپولیس می باشد. تا به حال سه جشن قهرمانی در اینجا برگزار کرده ایم ، به امید بازگشت شکوه و عظمت همیشگی پرسپولیس و برگزاری جشن قهرمانی آسیایی.

 

 

اعیاد بر شما مبارک ، شاد و سربلند و سرخ باشید ، مرجع خبری پرسپولیس

 

 

 

 

 

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)