مربی بدنساز پرسپولیس در بیش از ۲ دهه فعالیت خود با مربیان زیادی کار کرده است.

بعد از حواشی فراوان و اعتراضات گسترده‌ به عملکرد بدنی بازیکنان پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم و سیل مصدومان این تیم، مظاهر رحیم‌پور مربی بدنساز سرخپوشان که همراه یحیی گل‌محمدی از پدیده به این تیم آمده بود، از پرسپولیس خداحافظی کرد و به همکاری‌اش پایان داد. با جدایی رحیم‌پور، گل‌محمدی یک بدنساز اسپانیایی را برای لیگ بیست‌ودوم انتخاب کرده است. مربی‌ای که با فضای کار در ایران بیگانه نیست.

کادیز، مشهورترین تیم آقای بدنساز

خوزه آگوستو (په‌په) لوسادا، مربی جدید بدنسازی تیم فوتبال پرسپولیس خواهد بود. مردی اسپانیایی و باتجربه که در رشته فعالیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه مادرید فارغ‌التحصیل شد. تخصص این مربی اهل کادیز در بدنسازی و همچنین بازپروری بازیکنان مصدوم است.

په‌په از سال ۲۰۰۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه بدنسازی آغاز کرد و در مدرسه فوتبال مایکل رابینسون مشغول شد. او سال‌ها در باشگاه کادیز و در آکادمی این باشگاه حضور داشت و سپس به تیم اصلی و بزرگسالان راه یافت و با مربیان مختلفی کار کرد. همراه با کادیز به لیگ ۲ صعود کرد و ۲ قهرمانی در لیگ دسته دوم را به چنگ آورد.

ماجراجویی لوسادا از مجارستان تا فیلیپین

اولین تجربه خارج از اسپانیای لوسادا به فعالیتش در باشگاه پوشکاش آکادمی مجارستان برمی‌گردد. او بعد از این چالش دوباره به اسپانیا برگشت و در تیم‌های سطح پایینی چون سن روک دو لپه و سانلوکوئنو به عنوان مربی بدنساز و بازپرور فعالیت کرد. په‌په در ادامه سر از فیلیپین و تیم سرس نگروس درآورد. همراه با این تیم لیگ فیلیپین و ای‌اف‌سی کاپ را فتح نمود و به لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ راه یافت.

همکاری با نکونام، جلالی و مطهری در ایران

این مربی اسپانیایی در ادامه دوران مربیگری خود، پیشنهاد قابل توجهی از ایران به دستش رسید. لوسادا بدون درنگ پذیرفت و به باشگاه نساجی آمد تا با جواد نکونام همکاری داشته باشد. په‌په تحت تاثیر جو حاکم در قائمشهر قرار گرفت و علی رغم جدایی جواد با پیشنهاد مجید جلالی در بین قائمشهری‌ها ماند. حمید مطهری یکی از همکارهای په‌په در نساجی بود. در آن تیم بازیکنانی چون حامد لک، فرشاد فرجی، علی شجاعی، گیورگی گولسیانی و … حضور داشتند و حالا دوباره این مربی باید با تعداد قابل توجهی از آن‌ها همکاری داشته باشد.

شکایت از گل‌گهر و مانع از آسیایی شدن این تیم

جلالی راهی گل‌گهر شد و لوسادا هم همراه او به این تیم پیوست. همه چیز به خوبی برای این مربی در حال سپری شدن بود تا اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم. مسابقات لیگ بعد از مدتی تعطیل شد و لوسادا هم ایران را ترک کرد و دیگر برنگشت. او در همان دوران به خاطر طلبش از باشگاه سیرجانی شکایت کرد و نهایتا عامل عدم راهیابی این تیم به لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۲ و عدم صدور مجوز حرفه‌ای شد.

په‌په، تدریس هم می‌کند

لوسادا پس از ترک ایران دوباره در یک تیم رده پایین اسپانیا به نام رئال بالومپدیکا کار کرد. در این دوران او برای گرفتن مدرک پرولایسنس مربیگری هم تلاش کرد و در دانشکده فوتبال مربیان اندلسی مشغول به تدریس شد. په‌په در کنار این‌ها با مجموعه ای به نام ویمو هم همکاری داشت. مجموعه‌ای که به صورت آماری و علمی در رشته‌هایی چون فوتبال فعالیت می‌کند و داده‌های خود را در اختیار ورزشکاران و تیم‌ها قرار می‌دهد.

همکار با جانشین ژاوی و مربی منچسترسیتی

لوسادا حالا در سومین چالش خود در ایران به تهران می‌آید تا در پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی کار کند. او پیش از این به واسطه کار در گل‌گهر در تهران ساکن بوده و البته در مصاحبه‌ای که چندی پیش با رسانه‌های کشورش داشت حسابی روی مسائل مالی حساس است. انتظار می‌رود با حضور کسی که تبحر فراوانی در علم بدنسازی و همچنین بازپروری بازیکنان دارد، شاهد بلندبالا شدن لیست مصدومان پرسپولیس نباشیم.

لوسادا سابقه کار با مربیان زیادی را دارد که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها شاید خاوی گراسیا باشد. جانشین ژاوی که موفق شد السد را بدون باخت قهرمان لیگ ستارگان این کشور کند. مربی جدید پرسپولیس همچنین مدتی با لورنزو بوئناونتورا همکار بود. کسی که سال‌ها به عنوان مربی بدنساز در تیم‌های پپ گواردیولا حضور داشته و از سال ۲۰۱۹ هم به منچسترسیتی پیوسته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)