مرجع خبری پرسپولیس : با حضور بازیکنان صبا در یک سوم میانی و ضعف پرسپولیس در بازیسازی عملا شاهد بازی کسل کننده ای بودیم. پرسپولیسی ها وقتی نتوانستند از دفاع چند لایه صبا عبور کنند به تاکتیک قدیمی سانتر از جناحین پناه بردند.

  

پرسپولیس در دومین هفته از دهمین دوره لیگ برتر از همان نقاطی ضربه خورد که در نخستین مسابقه هم پاشنه آشیل سرخ ها محسوب می شد اما کادرفنی فکری به حال آن نکرد تا شاهد از دست رفتن اولین سه امتیاز در دومین هفته باشد.

 

1) علیرضا حقیقی – وقتی آلترناتیو نداری

رقابت حقیقی و معمارزاده در لیگ نهم آنقدر برای گلر جوان سرخ ها مهم بود که او را به روزهای اوج برساند. دو گلر مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی آنقدر با انگیزه تمرین می کردند که انتخاب شماره یک از میان آن دو برای دایی به یک مشکل جدی تبدیل شده بود! با رفتن میثاق ، رحمان احمدی پس از یک فصل نیمکت نشینی کامل در سپاهان آمد تا آلترناتیو حقیقی در خط دروازه باشد اما…

 

 

رحمان احمدی خودش هم می داند از روز اول برای دوم بودن به پرسپولیس آمد. حقیقی جوان آنقدر از حضورش در ترکیب پرسپولیس مطمئن است که طی دو هفته ابتدایی لیگ چندین بار با اشتباهات کودکانه دروازه پرسپولیس را در خطر قرار داده است. به نظر می رسد دایی و یحیوی باید چاره ای برای بی تفاوتی گلر شماره یک تیم بیندیشند.

 

2) جلال اکبری – عدم توازن حمله و دفاع

هر چند جلال اکبری در هفته نخست با نفوذ به موقع و پاس گل خود موجب کسب اولین سه امتیاز لیگ برای پرسپولیس شد اما ضعف او در نفوذها طی دو بازی گذشته مشهود بوده است. در حالی که با توجه به سیستم 1-3-2-4 پرسپولیس ، عدم حضور دو مدافع کناری این تیم به هنگام حملات، موجب بر هم خوردن تعادل در بازی پرسپولیس شده است. مشکلی که کم و بیش در خصوص علیرضا محمد و سمت راست خط دفاعی هم حس می شود.

 

3) مازیار زارع – قایقران کجاست؟

مازیار زارع دو فصل پیش هم که پیراهن پرسپولیس را به تن می کرد از دوران اوجش به دور بود اما تجربه یک فصل حضور در لیگ امارات و بازگشت دوباره اش به پرسپولیس ، این فاصله را بیشتر کرده است. زارع در دو بازی گذشته کاملا در میانه میدان مستاصل بود تا جایی که در نهایت دایی مجبور به تعویض او شد. مازیار در اکثر دقایق با بازی رو به عقت موجب جلو آمدن خط میانی حریف و کاهش قدرت بازیسازی تیمش می شد.

 

4) بحران خلاقیت در خط هافبک

بازی تماشایی دو تیم پرسپولیس و صبا در نیمه نخست، نوید تماشای یک مسابقه سراسر هجومی و زیبا را در نیمه دوم می داد اما با حضور بازیکنان صبا در یک سوم میانی و ضعف پرسپولیس در بازیسازی عملا شاهد بازی کسل کننده ای بودیم. پرسپولیسی ها وقتی نتوانستند از دفاع چند لایه صبا عبور کنند به تاکتیک قدیمی سانتر از جناحین پناه بردند که آنقدر سرعت و ارتفاع این توپ ها کم بود که مدافعان صبا زمان کافی برای جایگیری را بدست میاوردند. حالا متوجه می شویم چرا دایی تا واپسین روزهای نقل و انتقالات در فکر جذب مهاجمی با خصوصیات کریم انصاری فرد بود.

 

5) غلامرضا رضایی – سرگردان میان خط سوم و چهارم

علی دایی در بازی با صبا به همان سیستم مورد علاقه اش یعنی 1-3-2-4 بازگشت که در این سیستم غلامرضا رضایی به عنوان تک مهاجم  انجام وظیفه می کرد اما در اکثر دقایق مسابقه شماره 10 سرخ ها با عدم حمایت موج سوم، ناچار به کناره ها متمایل می شد و ارتش پرسپولیس همان یک توپخانه را هم از دست می داد! عدم حمایت لازم از سوی نوروزی، نوری و علی عسکری (فشنگچی) عملا موجب سرگردانی رضایی و از دست رفتن موقعیت ها می شد.

 

به نظر می رسد با توجه به مصدومیت شکوری و کریم باقری ، دایی مقابل سایپا هم با این مشکلات دست به گریبان شود و امیدواریم شهریار این بار برای جزئیاتی که او در قم زمین گیر کرد چاره بیندیشد.

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)