کرانچار خودش را غافلگیر کرد !

مرجع خبری پرسپولیس : صبح روز پنجشنبه تیتر 1 اکثر روزنامه های ورزشی جمله حبیب کاشانی خطاب به سرمربی کروات تیمش بود : «اگر قرص و آمپول جواب ندهد، مجبورم جراحی کنم!»

هرچند سرپرست باشگاه پرسپولیس دقایقی بعد از جدال مقابل سایپا اولتیماتوم به سرمربی تیمش را تکذیب کرد اما شواهد و قرائن از هشدار حبیب کاشانی به کرانچار پیش از این مسابقه حساس خبر می دهد. شاید به همین خاطر بود که کرانچار حتی خودش را غافلگیر کرد و نیمکت نشین کردن هادی نوروزی، سامان آقا زمانی و تغییر سیستم یک پیروزی شیرین مقابل سایپا کسب کرد تا در روزی که همه مدعیان لیگ برای پرسپولیس بازی کردند، سرخپوشان پایتخت برای خودشان تلاش کنند.

حضور تیاگو فراگا در پست هافبک دفاعی سبب شد بار تهاجمی تیم و قدرت انتقال از دفاع به حمله به شکل قابل توجهی بهبود یابد، ضمن اینکه تغییر سیستم پرسپولیس از 1-3-2-4 به 2-2-2-4 (سیستم مورد علاقه مانوئل پلگرینی سرمربی شیلیایی رئال مادرید) موجب شد سرخ ها چه از بعد تدافعی و چه از بعد تهاجمی از انسجام قابل توجهی بهره مند شوند. حضور مجتبی زارعی و وسلی برازیلیا که به عنوان دو مهاجم سرعتی در ترکیب پرسپولیس حضور داشتند و با حمایت هوار ملامحمد با دور زدن مدافعان سایپا فضا سازی و به عمق نفوذ می کردند سبب شد پس از هفته ها تیم کرانچار از سانترهای بی هدف به فوتبال مدرن روی آورد.

همین تغییر کوچک یکی از ضعف های بزرگ ارتش سرخ پایتخت را طی فصول اخیر بر طرف کرد. پرسپولیس سال هاست مدافعان کناری مطمئنی ندارد که بین کارهای تهاجمی و تدافعی ایجاد تعادل کنند با این حال از زمان مربیگری افشین قطبی با سیستم 1-3-2-4 در اکثر رقابت ها حاضر شدند که بارها همین ضعف موجب از دست رفتن امتیازات شد. مجتبی شیری و حمید علی عسکر به کلی راه نفوذ هافبک های سایپا را بستند تا این تیم به سانتر از جناحین روی آورد که با وجود سپهر حیدری و شیث رضایی در قلب خط دفاعی این تاکتیک مایلی کهن نیز ره به جایی نبرد. سرمربی نارنجی پوشان شاید پیش از این مسابقه به هیچ عنوان توقع رویارویی با چنین ترکیبی را نداشت و به همین خاطر در پایان مسابقه گفت : «این بهترین ترکیب پرسپولیس از ابتدای فصل تا کنون بود». از نکات قابل توجه این مسابقه نیمکت نشینی هادی نوروزی پس از عملکرد ناامید کننده اش طی سه هفته اخیر بود که با حضور وسلی و زارع شادابی قابل توجهی به خط آتش پرسپولیس بخشید.

باید دید کرانچار در جدال روز دوشنبه مقابل تراکتورسازی ترکیب تیم برنده مقابل سایپا را دستخوش تغییر خواهد کرد یا در یکی از معدود دفعات با کمترین تغییر به مصاف حریف سختکوش تبریزی خواهد رفت. با تمام این تفاسیر حالا کرانچار و تیمش یک فرصت طلایی برای صدرنشینی در لیگ برتر پیش از پایان نیم فصل خواهند داشت…

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری- پویا نوایی – استفاده از این خبر با ذکر نام نویسنده و مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)