خبرگزاری پرسپولیس : استقلال این هفته نیز با تصمیمات عجیب یک داور توانست سه امتیاز بازی برابر نفت را کسب کند.

قهرمانی در این بازی علاوه بر اینکه حریف استقلال را 9 نفره کرد ، روی گل دوم استقلال که مشکوک به هند آرش برهانی بود عکس العمل خاصی نشان نداد.

محسن قهرمانی این بار با تصمیمات عجیب خود در بازی استقلال و نفت تهران تیتر یک رسانه ها شد. قهرمانی در این بازی دو بازیکن نفت را در حالی اخراج کرد که خطای وریا غفوری روی سیاوش اکبرپور آنچنان زننده و شدید نبود که مستحق کارت قرمز باشد. او همچنین یعقوب کریمی را نیز بلافاصله با کارت قرمز جریمه کرد که البته علت آن مشخص نشد. برخی از بازی هایی را که با قضاوت او جنجالی و پر سر و صدا شده است، زیر ذره بین برده ایم:

استقلال- سایپا: لیگ برتر 82

اولین باری که محسن قهرمانی در فوتبال ایران چهره شد، همین بازی بود: استقلال و سایپا در هفته چهارم لیگ برتر. او در دقیقه 60 بازیکن همشهری اش، نیکبخت واحدی را اخراج می کند و باعث تعجب تماشاگران استقلال می شود. اما در برنامه 90 از خودش دفاع می کند و می گوید با گوشهای خودش فحاشی نیکبخت را شنیده است و آن هم در حالی که با او فاصله زیادی داشت. بعد از این بازی حواس همه بازیکنان لیگ برتری جمع می شود که آقای داور حس شنوایی قوی دارد.

سپاهان- استقلال: لیگ برتر 83

علی سامره مهاجم آن روز استقلال در موقعیت تک به تک با آرمناک پطروسیان دروازه بان سپاهان قرار می گیرد. اما قبل از اینکه ضربه را بزند پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفته است. داور هم در سوت خود می دمد. اما مهاجم استقلال بدون توجه به سوت داور به توپ ضربه ای می زند و توپ وارد دروازه می شود. داور مسابقه به سمت سامره می رود و کارت زرد به او نشان می دهد، بلافاصله دست در جیب پشتش می کند و کارت قرمز در هوا می چرخد. این اخطار دوم مهاجم استقلال بود.

سایپا- استقلال: لیگ 85

هر تیم در کورس قهرمانی بودند بازی فوق العاده حساسی بود. سایپا از حریفش جلو افتاده بود. در یک صحنه داور مسابقه بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد ناگهان بازی را قطع کرد. همه متعجب بودند . باز هم دست آقای داور در جیب پشتی رفت. باز هم کارت قرمز آقای داور در هوا چرخید . اینبار سیاوش اکبرپور در دقیقه 61 از زمین اخراج شد. بعداً آقای داور گفت مهاجم استقلال هنگامی که از کنارش رد می شده به او توهین کرده. در لحظات پایانی بازی نیز قهرمانی از وسط زمین دوان دوان به سمت نیمکت سایپا رفت و دوباره دست در جیب پشتی برد و کارت قرمزش را به ارشاد یوسفی دروازه بان ذخیره سایپا نشان داد . البته آقای داور بعدا اعلام کرد که دروازه بان ذخیره سایپا از روی نیمکت به او توهین کرده . یک نفر پرسید چگونه می توان در حضور بیش از شصت هزار نفر از وسط زمین صدای یک نفر روی نیمکت ذخیره را شنید. جواب قهرمانی این بود: گوش های من به کلمات رکیک بسیار حساس است و حتی از پشت دیوار هم می توانند صحبت دیگران را بشنود!

پرسپولیس و سپاهان. نیمه نهایی جام حذفی 85

ورزشگاه ازادی لبریز از تماشاگر است. تیم مصطفی دنیزلی عزمش را جزم کرده تا با شکست سپاهان  قهرمان جام حذفی شود. بازی تا دقایق پایانی یک بر صفر به سود قرمزپوشان است. تنها چهار دقیقه به پایان بازی وقت هست همه چیز به نفع مردان قرمز پایتخت جلو می رود و ناگهان در یک صحنه مشکوک داور مسابقه با قاطعیت در سوت خود می دمد و به طرف نقطه پنالتی می دود. آن پنالتی گل می شود و بازی به وقت اضافه می کشد. ناگهان ورق برمی گردد. سپاهان با یک نمایش خیره کننده سه گل دیگر به پرسپولیس می زند و به فینال راه پیدا می کند و شاگردان مصطفی دنیزلی وداع تلخی با جام حذفی می کنند. شب همان بازی دنیزلی و قهرمانی به برنامه ورزشی شبکه 2 دعوت هستند و دنیزلی با لبخند تلخی اشاره می کند که قهرمانی اشتباه بزرگی را  مرتکب شده و او  هم بالاخره بعد از کلی توجیه می پذیرد.

استقلال – ذوب آهن: لیگ برتر  87

بازی استقلال و ذوب آهن تا اواسط نیمه دوم بدون گل مساوی در جریان است. عیسی اندوی دروازه بان بلند قامت ذوبی ها توپ ارسالی مهاجمان حریف را در دستانش میگیرد. لحظاتی اطرافش را می نگرد. سپس چند قدم به جلو حرکت می کند اما همچنان توپ در اختیارش هست. ناگهان صدای سوت داور همه را میخکوب می کند. داور از وسط زمین به سمت محوطه جریمه ذوب آهن حرکت می کند . او خطای شش ثانیه دروازه بان ذوب آهن را گرفته . باز هم یک اتفاق نتیجه بازی را تغییر می دهد. همان توپ به داخل دروازه استقلال می رود و دقایقی بعد استقلال یک گل دیگر هم به ثمر می رساند تا ذوب آهن که در صدر جدول بود این بازی را ببازد و قهرمانی را از دست بدهد. سرمربی ذوب آهن در پایان بازی از داور بازی به عنوان یک مخترع نام برد که همیشه قضاوتش همراه با نکاتی است که مختص به اوست.

مس کرمان – راه آهن : لیگ برتر 87

طبق اعلام کمیته داوران قرار بود محسن ترکی داور مشهدی این بازی را قضاوت کند. اما هنگامی که سوت آغاز مسابقه به صدا درآمد آن داور هیچ شباهتی به محسن ترکی نداشت. این بار نیز یک بازیکن مس  در محوطه جریمه سرنگون شد و قهرمانی در سوت دمید و اعلام پنالتی! تصاویر آهسته نشان دادند که هیچ برخوردی بین بازیکنان بوجود نیامده است. اما شاهکار او در ثانیه های پایانی بازی است؛ بازیکن راه آهن سانتر ارسالی را وارد دروازه مس می کند، اما قهرمانی گل را مردود و شادی راه آهنی ها را ناتمام می گذارد. او خطای بازیکنان راه اهن را گرفته،  اما تصاویر آهسته نشان دادند که هیچگونه خطایی صورت نگرفته. جنجال ها و حاشیه ها همچنان ادامه داشت. قهرمانی بعد از این بازی به خاطر اشتباهات واضح محروم شد.

 داماش- ملوان: لیگ برتر 90

دربی گیلان مثل همیشه پرحاشیه و جنجالی شده است. محسن قهرمانی که از فحاشی تماشاگران به ستوه آمده است، بازی را رها کرده و خطا نمی گیرد. در برنامه 90 فردوسی پور از روی تصویر صحبت های او را لب خوانی می کند که در اعتراض بازیکنان به نگرفتن خطاها می گوید تا تماشاگران فحاشی کنند خطا نمی گیرم! قهرمانی باز هم خبرساز می شود و کمیته داوران نیز به دلیل ورود او به مسائل خارج از داوری قهرمانی را 2 ماه محروم و رسماً اعلام می کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)