پرسپولیس نیوز : محمد نوری با گلی که مقابل ذوب آهن در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش در جام حذفی را به 8 رساند و سومین گلزن پرسپولیس در تاریخ جام حذفی شد.

نوری در سه فصل اخیر با پیراهن پرسپولیس در جام حذفی موفق به گلزنی شده است. او در فصل 89 چهار گل، در فصل گذشته یک گل و در این فصل نیز 2 گل مقابل نفت تهران و یک گل مقابل ذوب آهن زده و با 8 گل زده در کنار رضا عابدیان و مهرزاد معدنچی سومین گلزن برتر پرسپولیس در جام حذفی است.

در تاریخ جام حذفی، فرشاد پیوس با 22 گل زده بهترین گلزن پرسپولیس است و مجتبی محرمی با 9 گل در رده دوم است.

 نوری همچنین با گلی که در بازی با ذوب آهن زد، شمار گل‌هایش با پیراهن پرسپولیس را به عدد 29 رساند و در رتبه بیستم گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گرفت. هافبک شماره 14 پرسپولیس علاوه بر 8 گل جام حذفی، 21 گل نیز در لیگ برتر برای سرخپوشان زده است.

عجيب‌ترين روزهاي اين فصل، همه‌اش سهم پرسپوليس بود. پرسپوليسي كه تنها تيمي است كه در همه دوره‌هاي ليگ فوتبال ايران حضور داشته و همچنان، تنها تيمي كه يك فصل از ليگ را بدون باخت به آخر رسانده است. همين پرسپوليس كه پرگل‌ترين بازي تاريخ ليگ را هم سال‌ها پيش 10- يك از شاهين بوشهر برده بود، در اين فصل از ليگ برتر 8 بازي را بي‌وقفه بدون برد از سر گذراند كه جز خودش، تا به حال هيچ تيمي از اين ركورد عبور نكرده بود. اين پرسپوليس همان تيمي است كه در قهرماني ليگ و جام‌ حذفي در يك فصل هم ركورددار است- البته با همراهي سايپا- و امروز اگر اين این ها را در ليگ دوازدهم نداشت چیزی نبود که بتواند به آن ببالد. همه آنچه هم از بازي‌هاي رفته‌اش بجا مانده، ركوردهايي است كه سرخ‌پوشان به نام خود در تاريخ نوشته‌اند.

كاپيتان صدتايي شد
بازي حذفي با نفت تهران، صدمين بازي مهدي مهدوي‌كيا با پيراهن پرسپوليس بود. مهدوي‌كيا نخستين بازي خود براي پرسپوليس را روز 29 ارديبهشت 74 و در هفته اول ليگ آزادگان انجام داد.
بعد از آن در زمستان 77 راهي بوندس‌ليگا شد و در نيم‌فصل دوم ليگ پارسال دوباره به پرسپوليس بازگشت. او 14 بازي در رقابت‌هاي آسيايي، 6 بازي در جام حذفي و 81 بازي در ليگ براي پرسپوليس انجام داده و 25 گل هم زده است.

گلزني براي پرسپوليس بعد از 14 سال و 2 هفته
دومين پيروزي اين فصل پرسپوليس- برابر آلومينيوم- درست در روزي رقم خورد كه مهدي مهدوي‌كيا بعد از 14 سال و 2 هفته براي اين تيم گل زد. مهدوي‌كيا آخرين بار در هفته اول ليگ آزادگان 77 مقابل پلي‌اكريل اصفهان براي پرسپوليس گل زده بود. آن بازي 22 شهريور در آزادي برگزار شد و مهدوي‌كياي 21 ساله دو گل زد تا پرسپوليس با اين دو گل و ضربه پنالتي احمدرضا عابدزاده 3- صفر برنده شود. تا امروز مهدي مهدوي‌كيا 25 گل براي پرسپوليس زده است.

غلام سريع‌ترين گل ليگ برتر را زد
گل ثانيه 12 غلامرضا رضايي كه در بازي نوزدهم برابر فجرسپاسي زده شد، سريع‌ترين گل تاريخ ليگ برتر بود. البته بعد از آن گفتند كه گل مس سرچشمه به پرسپوليس در ثانيه 8 زده شده و سريع‌ترين بوده حال آن‌كه آن گل را پرسپوليس در ثانيه 47 خورده بود. جالب‌ترين واكنش به گل غلامرضا رضايي را اما روزنامه‌ صدي البلد مصر داشت كه به اشتباه مدعي شد اين گل در ثانيه 8 وارد دروازه حريف پرسپوليس شده و سريع‌ترين گل جهان در سال 2012 بوده است.

نوري سومين هافبك گلزن تاريخ ليگ برتر
محمد نوري نخستين گل اين فصل خود را به پيكان زد تا مجموع گل‌هاي ليگي‌اش را به 42 برساند و سومين هافبك گلزن تاريخ دوازده ساله ليگ برتر لقب بگيرد. از اين 42 گل، 18 تا را نوري براي پرسپوليس زده و پيش از آن هم 18 گل براي صبا و 6 گل براي سپاهان. در بين 30 گلزن تاريخ ليگ برتر، محمد نوري بعد از داود حقي و عباس آقايي كه به ترتيب 50 و 48 گل زده‌اند، سومين هافبك گلزن است.

انصاري‌فرد هفتمين گلزن ليگ برتر
آن گلي كه در دقيقه 96 بازي رفت با ذوب‌آهن پيروزي را به پرسپوليس هديه كرد، شصتمين گل كريم انصاري‌فرد در ليگ برتر بود كه او را به رده هفتم برترين گلزنان تاريخ ليگ رساند. انصاري‌فرد البته بعد از آن يك گل هم در هفته نوزدهم زد و همچنان هفتمين گلزن برتر ليگ است.

چهل و سومين هت‌تريك به نام انصاري‌فرد
با سه گل كريم انصاري‌فرد در چهاردهمين بازي فصل برابر پيكان، چهل و سومين هت‌تريك در تاريخ پرسپوليس رقم خورد. پيش از انصاري‌فرد، 20 پرسپوليسي 42 بار هت‌تريك كرده بودند كه 15 تا از اين هت‌تريك‌ها را 10 بازيكن در ليگ به ثبت رسانده‌اند. آخرين هت‌تريك پرسپوليس هم تا پيش از اين به نام ايمون زايد بود كه حالا انصاري‌فرد صاحب آن است و هت‌تريك برابر پيكان، دومين هت‌تريك ليگ‌برتري انصاري‌فرد.

كريمي و بنگر در ليست منتخب آسيا
در ليستي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا نامزدهاي دريافت جايزه بهترين بازيكن سال 2012 را اعلام كرد، نام علي كريمي و محسن بنگر هم به چشم مي‌خورد. اگر چه سر آخر هيچ‌يك از آنها اين جايزه را نگرفتند اما كريمي- كه پيش از اين يك بار در سال 2004 بهترين بازيكن قاره شده بود- به جمع سه نفر برتر رسيد و مورد تقدير AFC هم قرار گرفت.

علي كريمي در باشگاه صدتايي‌ها
علي كريمي صدمين بازي‌اش در ليگ با پيراهن پرسپوليس را در هفته هجدهم برابر صنعت نفت آبادان انجام داد و نخستين گل پرسپوليس در آن بازي را هم به نام خود زد. او كه حضورش در پرسپوليس امسال 6 ساله شده نخستين بار در هفته اول فصل 78-77 برابر پلي‌اكريل براي پرسپوليس به ميدان رفته بود و البته بعد از صدمين بازي‌اش، دو بار ديگر هم مقابل فجر و صبا بازي كرد. در اين 102 بازي كريمي 28 گل براي پرسپوليس زده است.

بازگشت معدنچي بعد از 5 سال
5 سال طول كشيد تا مهرزاد معدنچي دوباره پيراهن پرسپوليس را به تن كند. معدنچي در سال‌هاي 84 تا 86 به مدت دو فصل در پرسپوليس حضور داشت و 64 بازي- 54 بازي در ليگ برتر و 10 بازي در جام حذفي- براي اين تيم انجام داد و 20 گل هم زد. او آخرين بار در بازي جام حذفي مقابل سپاهان در خرداد 86 براي پرسپوليس بازي كرده بود و بعد از 5 سال، در بازي رفت امسال برابر نفت تهران دوباره در تركيب پرسپوليس به ميدان رفت.

نوروزي 30 گله شد‎
هادي نوروزي كه تا آخر نيم‌فصل روي پله بيستم برترن گلزن‌هاي تاريخ پرسپوليس نشسته بود، حالا چند پله صعود كرده و با زدن 30 گل، چيزي نمانده كه خودش را به تك‌رقمي‌ها برساند.
نوروزي كه تا پيش از اين فصل 23 گل براي پرسپوليس زده بود، امسال هم- تا پيش از بازي با ذوب‌آهن- 5 گل در ليگ بر‌تر و 3 گل در جام حذفي زد و خودش را در پرسپوليس 30 گله كرد.

صدمين بازي ليگ برتري با پيراهن پرسپوليس
از روزي كه هادي نوروزي قدم به پرسپوليس گذاشت، 5 فصل گذشته و حالا او در بين هم‌تيمي‌هايش صاحب بيشترين بازي است. نوروزي نخستين بار در ديدار با پيام خراسان در هفته هفتم ليگ ۸۷ براي پرسپوليس بازي كرد و نخستين گل خود را هم در همان فصل به فولاد زد. در مجموع مسابقات رسمي، نوروزي 142 بار با پيراهن پرسپوليس به ميدان رفته و 30 گل هم زده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)