تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان لیگ برتر نوزدهم رکورد‌های جاودانه‌ای را به نام خود ثبت کرد.

پنج‌شنبه شب هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد، مسابقانی که با قهرمانی تکراری پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیسی‌ها غیر از کسب مقام قهرمانی چند رکورد را هم جابجا کردند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

ثبت بیشترین برد در لیگ برتر

پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس مقابل سایپا، بیست و یکمین پیروزی فصل پرسپولیس در لیگ برتر بود تا سرخپوشان به اولین تیمی در لیگ برتر ایران تبدیل شوند که به ۲۱ برد در یک فصل دست پیدا می‌‍کنند.

زودترین قهرمانی لیگ برتر

شاگردان گل‌محمدی پس از پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به مقام قهرمانی این فصل دست پیدا کردند تا ۴ هفته پیش از پایان مسابقات قهرمان شوند. این سریع‌ترین و زودترین قهرمانی یک تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بود.

پرسپولیس اولین تیمی که در ایران پوکر می‌کند

قهرمانی این فصل پرسپولیس رکوردی جاودانه را در فوتبال ایران به ثبت رساند. پرسپولیس با قهرمانی در این فصل لیگ برتر به اولین تیم ایرانی تبدیل شد که ۴ دوره پیاپی قهرمان لیگ می‌شود و به اصطلاح فوتبالی پوکر قهرمانی می‌کند.

بیشترین امتیاز به نام پرسپولیس

پرسپولیس در پایان این فصل از فوتبال ایران توانست ۶۷ امتیاز کسب کند تا بیشترین امتیاز کسب شده در لیگ ۱۶ تیمی به نام پرسپولیس ثبت شود تا به این ترتیب رکورد دیگر به نام تیم یحیی گل‌محمدی در تاریخ فوتبال ایران سنجاق شود.

بیشترین میانگین امتیازی

پرسپولیسِ مدل گل‌محمدی، با کسب ۶۷ امتیاز در لیگ ۱۶ تیمی توانست بیشترین میانگین امتیازی را کسب کند. این در شرایطی است که پیش از این در لیگ‌های ۱۸ تیمی استقلال و سپاهان به ۶۷ امتیاز رسیده بودند، اما با توجه به اینکه در لیگ امسال ۱۶ تیمی بود پرسپولیس با ۶۷ امتیاز توانست بهترین میانگین امتیازی را به نام خودش ثبت کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)