هیچ تیمی او را نخواست / بدون بازی ملی!

مرجع خبری پرسپولیس : «آنيست اينگا» در راه پرسپوليس… اين خبري بود كه چهارشنبه روي خروجي سايت باشگاه پرسپوليس قرار گرفت و متعاقب آن خبرگزاری ها خبر پيوستن اين مهاجم كامروني به پرسپوليس را انعكاس دادند.

پرسپوليسي‌ها كه به غير از چند مورد، سابقه جالبي در مورد جذب بازيكن خارجي ندارند، پس از ماجراي «فلاويو بك جونيور» برزيلي، حالا به دنبال نمونه كامروني او هستند. همانطور كه در مورد بك جونيور نوشته بوديم، آن بازيكن برزيلي حدود سه فصل بدون تيم بود و در هيچ باشگاهي توپ نزده بود.

 

اينگا جايي در تيم ملي كامرون نداشته!
آنيست اينگا، مهاجم كامروني و گزينه جديد پرسپوليس متولد 9 آگوست 1986 در شهر «دوآلا»ي كامرون است. اين بازيكن 191 سانتي‌متري كه سابقه حضور در ليگ‌هاي اروگوئه، تونس، مالزي، يونان، آلباني، ويتنام و ليگ دسته اول تركيه را دارد، از سال 2003 فوتبال حرفه‌اي را شروع كرد و در سال 2009 به باشگاه كوتون‌اسپور كامرون پيوست.

 

هر چند در مورد آنيست اينگا اعلام شده بود كه او سابقه حضور در تيم ملي ب كامرون را دارد، ولي در سايت‌هاي مربوطه از جمله ويكي‌پديا هيچ اطلاعاتي در اين مورد وجود ندارد و هيچ مدركي دال بر حضور آنيست اينگا در تيم ملي كامرون به چشم نمي‌خورد. در حالي كه گفته شده بود اينگا يك مهاجم گلزن و تمام‌كننده است، هيچ آمار قابل توجهي در مورد او وجود ندارد.

 

به طور مثال اينگا در تيم مونته‌ويدئوي اروگوئه در 22 بازي هيچ گلي به ثمر نرسانده و يا در تونس در 22 بازي كه به ميدان رفته فقط سه گل به ثمر رسانده است. فصل رويايي اينگا در ليگ نه چندان مطرح ويتنام رقم خورد و او در 27 بازي 10 گل وارد دروازه حريفان كرد و از همان‌جا بود كه توانست به ليگ دسته اول تركيه (نه ليگ برتر!) راه پيدا كند. به هر حال تحقيق و بررسي در مورد عملكرد اينگا نشان مي‌دهد كه در مورد بيوگرافي و رزومه او اطلاعاتي نادرست و عجيب ارايه شده است.

ياوري، دست‌نشان و پورمهدي گزينه پرسپوليس را رد كرده‌اند
در مورد سوابق و عملكرد آنيست اينگا صحبت‌هاي ديگري نيز وجود دارد. اين نخستين تجربه حضور اين مهاجم در ايران نيست، چون اينگا دو سال پيش و در زمان سرمربيگري محمود ياوري در تيم راه‌آهن براي تست دادن در تمرينات اين تيم حاضر شد. اينگا فقط دو، سه روز در تمرينات راه‌آهن حاضر شد و بالاخره ياوري او را رد كرد و مهاجم كامروني به كشورش بازگشت.

اينگا كه گويا مدت‌هاست روي فوتبال ايران زوم كرده، در زماني كه استيل‌آذين در ليگ دسته اول حضور داشت، قصد پيوستن به اين تيم را داشت كه البته در آن زمان نيز نادر دست‌نشان، سرمربي وقت استيل‌آذين او را نپذيرفت.

آنيست كه مسلما پشتكار خوبي نيز دارد، در هفته‌هاي ابتدايي حضور ناصر پورمهدي در تيم ابومسلم قصد داشت در تمرينات اين تيم حاضر شود. اينگا حتي وارد ايران هم شد، ولي وقتي ابومسلمي‌ها در مورد او اطلاعات بيشتري به دست آوردند، از همان فرودگاه امام او را ديپورت كردند!

ماجراي پيشنهاد و حضور اينگا در تيم استراسبورگ فرانسه نيز چيزي شبيه حضور اين مهاجم كامروني در تيم ملي ب كشورش است. در حالي كه اعلام شده بود اينگا از تيم دسته سومي استراسبورگ فرانسه پيشنهاد دارد، اين مهاجم كامروني در يك فصل و نيم گذشته فقط يك بازي براي باشگاه كوتون‌اسپور انجام داده است.

جذب بازيكن، شرط جديد براي پس دادن پول اوسال!
پرسپوليسي‌ها كه در جذب بازيكن خارجي معمولا عملكرد قابل توجهي نداشته‌اند، همين چند وقت پيش در مورد «هروه اوسال» نيز با مشكلات زيادي روبرو شدند.

 

اوسال در حالي به پرسپوليس پيوست كه طبق گفته‌هاي باشگاه هپاتيت و طبق گزارش منابع غيررسمي مبتلا به ويروس ايدز بوده است!

در مورد پرونده اوساله نيز شنيديم كه مديربرنامه‌هاي او اعلام كرده تنها در صورتي مي‌تواند مبلغ دريافتي پرسپوليسي‌ها را پرداخت كند كه اين باشگاه بازيكن ديگري را از همين كانال جانشين اوسال كند! باشگاه پرسپوليس كه در همان ابتداي كار مبلغ 40 هزار دلار به اوسال و مديربرنامه‌هاي او پرداخته، هنوز براي پس گرفتن پولش مشكل دارد.

 

شنيده‌ها در مورد پرونده اوساله حكايت از آن دارد كه مدير برنامه‌هاي اوساله يكي از بازيكنان قديمي پرسپوليس و تيم ملي است كه همراه يكي از دوستانش اين كار را انجام داده است.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)