مرجع خبری پرسپولیس : دلیل فراز و نشیب های این فصل پرسپولیس  و بازیکنانش در نتیجه گیری و بروز عملکرد درخور نام خود تا به این جا را در چه چیزی باید جستجو کرد؟

1- با شروع هر 8 مسابقه ابتدایی لیگ برتر چشم تماشاگران پرسپولیس به نام حسین بادامکی در لیست 11 نفره مردان سرخ روشن می شود و حسین آن قدر در پست غیرتخصصی پا به میدان می گذارد تا جایی که صدای «حیاکن رهاکن» معروف هواداران بلند می شود و سرانجام قبل از دربی شصت و هفتم یک تلفن مشکوک از سازمان تربیت بدنی به هتل محل اقامت مربی پرسپولیس می شود تا بادامکی از ترکیب این بازی حساس خارج شود.

2- اشپیتیم آرفی در لیگ هشتم با وجود اینکه تغذیه کننده قهاری همچون کریمی و جباری یا جانواریو در پشت سر خود نداشته 18 گل زده است اما در پرسپولیس لیگ نهم به قهقهرا سقوط میکند و راه دروازه 7 و نیم متری را گم کرده و به نیمکت پیچ می شود.

3- میثاق معمارزاده در هفته های ابتدایی درمجموع عملکرد قابل قبولی در درون دروازه پرسپولیس دارد اما یکی دو اشتباه لحظه ای باعث از دست دادن چند امتیاز از پرسپولیس می شود. اشتباهاتی که بیشتر از آنکه نشان دهنده ضعف فنی نگهبان دروزاه ارتش سرخ باشد ، بیان گر روحیه پایین و عدم تمرکز این بازیکن بر روی بازی اش است.

4- حبیب کاشانی پس از تساوی انتقاد برانگیز پرسپولیسی ها مقابل فولاد و ملوان ته جدولی کادرفنی را احضار کرده و نکاتی را به سرمربی کروات پرسپولیس گوشزد می کند . این که «بازیکنانی همچون میثاق معمارزاده و محسن خلیلی از بهترین بازیکنان پرسپولیس هستند و فصل گذشته را به دلیل مصدومیت شدید به طور کامل از دست داده اند و کادرفنی نباید به راحتی از کنار نام آنان بگذرد. حمید علی عسگر و حسین بادامکی پیش از این مهاجم و هافبک تهاجمی بوده اند و استفاده از آنان در پست غیرتخصصی مدافع و هافبک-مدافع باعث پایین آمدن راندمان عملکرد آنان و نارضایتی هواداران از نتایج بدست شده است.»


اعتراض به عدم استفاده از نیمکت نشینان نامی تیم از هر زمانی بیشتر می شود تا جایی که حبیب کاشانی اعلام می کند از این پس از تمرینات پرسپولیس تصویربرداری خواهد شد تا حق هیچ بازیکن مدعی پوشیدن پیراهن پرسپولیس تضییع نشود.

5- توصیه ها  و درخواست ها هیچ کدام کارگر نمی افتد و سرمربی پرسپولیس بیش از پیش می خواهد براین مساله پافشاری کند که نه توصیه پذیر است نه تحت تاثیر فشار افکار عمومی قرار می گیرد. تا اینکه چمشه ای جدید از حرکات دلسرد کننده و پایین آورنده انگیزه بازیکنان در تمرینات پیش از بازی با سایپا مشاهده می شود. “جداکردن بازیکنان اصلی و ذخیره در تمرینات پرسپولیس”.

 
حرکت اشتباهی که می تواند مانند سمی مهلک پیکر پرسپولیس را از درون بسوزاند. این بار هم حبیب کاشانی وارد صحنه می شود و این رویه سرمربی پرسپولیس را با یک امریه ملقی می کند. سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این خصوص می گوید:«به کرانچار گفتم بازیکنان ایرانی از ویژگی های روحی خاصی برخوردارند و این شیوه تمرین ذخیره ها را دلگیر و بی انگیزه می کند.ایشان هم کاملا منطقی برخورد کرد و قرار شد روال تمرینات را به سیاق گذشته برگرداند.متاسفانه برخی روزنامه ها این گفته مرا به اولتیماتوم به کرانچار تعبیر کردند که به هیچ وجه صحت ندارد.»

زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس از همان هفته ابتدایی ورود به ایران با یک سوال تکراری از سوی خبرنگاران مواجه شد،  آیا مسئولان باشگاه در تصمیمات فنی شما دخالت می کنند یا خیر؟ همین تصور از همان ابتدا روی ذهنیت کرانچار تاثیر بلندمدت خود را گذاشته و باعث شد کرانچار نسبت به هرگونه عامل بیرونی(چه مسئول، چه دستیار یا هوادار) جبهه گیری کند.

 
این تنها مشکل مربی کروات پرسپولیس نبوده و عدم توانایی در برقراری ارتباط عاطفی با بازیکنان ایرانی از دیگر ضعف های وی می باشد. همه ما با روحیات حساس بازیکنان ایرانی آشنا هستیم و به یاد داریم بازیکنانی همچون کریم باقری و محسن خلیلی در زمان مربی گری افشین قطبی در پرسپولیس، پس از اینکه چندین هفته افت محسوس را تجربه می کردند چگونه با مدیریت سرمربی تیم دوباره احیا می شدند و به چرخه کمک به پرسپولیس باز می گشتند.

کرانچار باید بداند با وجود آنکه در فصل نقل و انتقالات وصله های ناجوری از بازیکنان هم به ترکیب تیم وی تحمیل شده است اما آنقدر «بازیکن با کیفیت» بالقوه در اختیار وی است که در همه حال حداقل نام 16 مدعی درجه یک پوشیدن پیراهن ترکیب اصلی در مقابل خود داشته باشد. فراز و فرودهای بائو و شیری و برزیلیا و افت بی اندازه اشپیتیم آرفی و محسن خلیلی آزمون بزرگ زلاتکو کرانچار است تا بتواند هنر مربی گری خود را در بازی گرفتن از بازیکنان و احیای آنان از خود نشان دهد.
حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)