مرجع خبری پرسپولیس : دروازه‌بان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مديريت و تغيير مربي از جمله دلايل ناكامي پرسپوليس در فصل گذشته بود.

مهدي واعظي درباره ممنوعيت حضور دروازه بان خارجي در ليگ برتر اظهار داشت: قانون ممنوعيت جذب دروازه‌بانان خارجي تصميم خوبي بود. در صورتي كه خارجي‌ها پايشان به فوتبال ايران باز شود حداقل با 250 هزار دلار قرارداد خود را امضا مي‌كنند و با هزينه تغذيه و اسكان بالغ بر 400 هزار دلار براي يك تيم خرج دارد.
وي افزود: من اهل بازار‌گرمي نيستم اما حضور دروازه‌بانان خارجي فوتبال ايران را نابود كرده و كلاس باشگاه‌ها را زير سئوال برده است.
واعظي ادامه داد: دليل حرف‌هايم اين نيست كه خارجي‌ها جا را براي من تنگ مي‌كنند. بدون حضور آنها شايد بهترين دروازه‌بان ليگ ما مبلغ كمتري نسبت به سال گذشته دريافت كنند چرا كه اگر دروازه بانان خارجي بيايند با توجه به پولي كه مي گيرند قيمت ما هم بالاتر مي رود.
اين دروازه بان تصريح كرد: بهتر است به فوتبال؛ حرفه‌اي نگاه كنيم و به جاي استفاده از دروازه‌بانان درجه سه يا چهار برخي از كشورها به فكر رفع اين مشكل از فوتبال باشگاهي و ملي باشيم.
وي در خصوص تمديد قراردادش با باشگاه پرسپوليس گفت: ابتدا به دنبال تسويه حساب هستم. من خارج از بازارگرمي يك پيشنهاد از تهران و سه پيشنهاد از تيم هاي شهرستاني دارم اما فعلا همه چيز را به روز آخر نقل و انتقالات موكول كرده ام. به دليل قانون جديد كه قراردادهاي داخلي را معتبر مي داند مي خواهم صبر كنم و بهترين تصميم را بگيرم.

واعظي در خصوص علل ناكامي پرسپوليس يادآور شد: اتفاقاتي در پرسپوليس رخ داد و باعث شد اين تيم ضربه بخورد. مهم‌ترين دليل به مديريت بازمي گشت. البته من به مديريت حال حاضر تيم كاري ندارم چون آنها مدتي كوتاهي در پرسپوليس هستند.
وي اضافه كرد: براي بررسي علل ناكامي بايد از فصل نقل و انتقالات شروع كنيم. ما چهار يا پنج بازيكن تاثير‌گذار خود را از دست داديم. به جاي آنها بازيكنان بدي جذب نكرديم اما بازيكنان جديد تا آمدند از لحاظ تاكتيكي با ساير نفرات هماهنگ شود زمان برد و اين باعث شد تا دچار مشكلاتي بشويم.
واعظي ادامه داد: مشكل بعدي پرسپوليس اين بود كه در طول يك سال مربيان تغيير كردند. ما مربي تيم قهرمان در فصل گذشته را از دست داديم و هر روز منتظر انتخاب يك مربي بوديم. در وهله بعدي نيز بايد به مصدوميت چند بازيكن كليدي و تاثير‌گذار پرسپوليس اشاره كرد كه در اوقات حساس ليگ برتر غيبت آنها به پرسپوليس ضربه زد.
وي در جواب اين سئوال كه آيا قبول داريد مشكل دروازه باني به پرسپوليس ضربه زيادي زد عنوان كرد: آيا مي‌توانيد فصل گذشته و امسال را مقايسه كنيد؟ ما بهترين مدافعان و هافبك‌ها را از دست داديم و در حمله نيز هنگام گلزني دچار مشكل بوديم. حالا نمي‌دانم نقش دروازه‌بانان در اين ناكامي چند درصد بود.
واعظي ادامه داد: همان‌طور كه دروازه بانان در ناكامي‌هاي پرسپوليس مقصر بودند اختلاف، درگيري مسئولان و برخي از بازيكنان كه تكليف خود را نمي‌دانستند نيز عوامل مؤثري در ناكامي ما بود. هنوز هيچ كدام از ما متوجه نشديم چرا قطبي ايران را ترك كرد. پس از بالا تا پايين تيم مشكل داشت تا پرسپوليس فصل بدي را پشت سر بگذارد و نتيجه نگيرد. در اين مواقع به هيچ عنوان نبايد بحث‌ را شخصي كرد و به يك پست خاص نسبت داد.
دروازه‌بان پرسپوليس در خصوص جذب بازيكنان جديد گفت: مديران بازيكنان اول مراقب باشند بازيكنان فصل گذشته خود را از دست ندهند. آنطور كه من در جريان هستم آنها در روزهاي پاياني پيشنهادات خوبي داشته‌اند و اگر اين اتفاق صورت بيفتد با وجود جذب بازيكنان جديد دچار مشكل خواهيم شد. البته از افرادي كه جديدا به پرسپوليس اضافه شدند استقبال مي‌كنم و اميدوارم بتوانم در كنار آنها بازي كنم.
واعظي در خصوص وينگادا تصريح كرد: اگر بخواهيم بگوييم عملكرد وينگادا ضعيف بود واقعا بي‌انصافي است. او قابل احترام بود اما اتفاقات دست به دست هم داد تا فصل بدي را سپري كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)