قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: فرزندان برخی مدعیان ضد فساد در فوتبال با اسپانسرها در ارتباط هستند و کارهای اقتصادی می‌کنند.

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره اتفاقات پیش آمده در مسابقات فوتبال از جمله بحث تبانی در لیگ یک عنوان کرد: سال 87 درباره ناپاکی‌ها در فوتبال و ورزش صحبت کردم و هشدار دادم که اگر با این وضعیت مقابله نشود در آینده نه چندان دور شاهد فجایع اخلاقی و فرهنگی و تبانی‌ها در فوتبال خواهیم بود.

وی افزود: بی توجهی به این مسائل اکنون کار را به جایی رسانده که برخی افراد که خودشان در این مباحث مقصر و سابقه‌دار هستند فرار رو به جلو می‌کنند و مدعی می‌شوند باید از راه قانونی با این قبیل پدیده‌ها مقابله کرد. مانند این مثال که گفته‌اند دزد جلو می‌دوید و می‌گفت دزد را بگیرید.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: وزارت ورزش توان و اراده و فدراسیون فوتبال توان و ابزار لازم را برای برخورد با ناپاکی‌ها ندارند. سوال این است چرا فرزندان برخی افرادی که خود در فدراسیون فوتبال بودند و ادعای مقابله با فساد در این رشته را داشتند و اکنون در حاشیه فوتبال فعالیت می‌کنند با اسپانسرها در ارتباط هستند و وارد ارتباطات تجاری و مراودات اقتصادی شده‌اند؟ نکته اینجاست که نمی‌توان مسائل نظارتی را به هر فردی سپرد و باید کسانی عهده‌دار این مسئولیت باشند که اگر فرزند و نزدیکان خودشان نیز تخلف کردند با آنها برخورد کنند اما فدراسیون فوتبال نتوانسته این اراده را ایجاد و از افرادی استفاده کند که بی‌غرض باشند.

واعظ آشتیانی با اشاره به مطرح شدن بحث تبانی در لیگ یک گفت: از عمل زشتی که صورت گرفته دفاع نمی‌کنم اما سوالم این است که چرا  با مطرح شدن این موضوع ناگهان صدای همه درآمد و پیش از این سکوت کرده بودند؟ بی‌تردید دلیل این است که آنها خودشان هم در این مسیر منافعی داشته و از آن منتفع شده‌اند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی ادامه داد: بی‌شک نمی‌توان منکر حضور برخی مدیران، مربیان و دلالان در اضلاع محور شرارت‌های فوتبال از جمله تبانی و پول‌های زیر میزی شد. اکنون بسیاری از چهره‌های حاضر در این مثلث فساد برای افکار عمومی و رسانه‌ها هم شناخته شده‌اند اما متاسفانه مسئولان برای برخورد با تخلفات واضح این افراد عنوان می‌کنند که نیاز به سند و مدرک است.

واعظ آشتیانی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مافیای فوتبال آنقدر فضا را تنگ کرده که برخی افراد و بازیکنان احساس می‌کنند با شهادت دادن در رابطه با پشت پرده‌های فوتبال این مافیا می‌تواند آنها را تباه کند به همین دلیل می‌ترسند و شهادت نمی‌دهند. در واقع مافیای فوتبال اکنون مثل گرگ درنده بر سر فوتبال نشسته و کارش تبانی و زد و بند شده است.

وی عنوان کرد: برخورد باید ابتدا با این مافیا آغاز شود که البته عزم و توانی در این رابطه دیده نمی‌شود. مدیرانی داریم که در برخورد با فساد، ضعیف‌اند یا خودشان در این مسائل همدست هستند و یا توانایی لازم را برای برخورد ندارند. متاسفانه در سطوح کلان هم مدیران به جای استفاده از نیروهای قدرتمند رو به کسانی می آورند که با چاپلوسی و لودگی کار می‌کنند. اینگونه می‌شود که وقتی به مدیری در سطح بالا گفته می‌شود چرا به جای استفاده از نیروهای متخصص و توانمند از مدیر ضعیفی که بیت المال را هدر می‌دهد استفاده می‌کنید، پاسخ می‌دهد که اتفاقا همین افراد خوب هستند چراکه به تمام خواسته‌های ما جواب مثبت می‌دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)