پرسپولیس نیوز: مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال معتقد است فدراسیون فوتبال باید مراتب اعتراضش از AFC را به فیفا ببرد.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره صحبت‌های دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در بازی‌های رودررو در لیگ قهرمان آسیا اظهار داشت: نزدیک به دو سال پیش در مصاحبه‌های متعددی تأکید کردم که حتی نباید پای میز مذاکره با عربستانی‌ها برویم، چراکه وقتی پای میز مذاکره می‌نشینیم یعنی خواسته آنها را قبول کرده‌ایم. همان زمان باید مستندسازی می‌شد و پرونده‌ای را تشکیل و به IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) و فیفا ارسال می‌کردند، چون همه رشته‌ها در کمیته جهانی المپیک خلاصه می‌شوند. باید این‌گونه مطرح می‌شد که عربستان و امارات منشور المپیک را خدشه‌دار کرده‌اند، چراکه با هرگونه سیاسی‌ورزی که منافع مردم تحت تأثیر آن قرار بگیرد، برخورد خواهد شد، اما مسؤلان فدراسیون فوتبال به این مسئله توجه نکردند و راه را اشتباه رفتند.

وی ادامه داد: زمانی که AFC رأی داد که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود، اگر از خود AFC هم شکایت و این راه پیش گرفته می‌شد, دیگر الان شاهد سیاست یک بام و دو هوای کنفدراسیون فوتبال آسیا نبودیم. به قول خود آقایان هیئت رئیسه میزبانی ایران را تأیید کرده است، اما دبیرکل حرف دیگری می‌زند. مطمئن باشید دبیرکل از خودش حرف نمی‌زند. سیاسی‌بازی از سوی AFC پیش می‌آید.

مدیرعامل پیشین استقلال با بیان اینکه فدراسیون نباید فرصت‌سوزی کند, یادآور شد: همین رفتار AFC را باید به فیفا منعکس کنند. الان رئیس فدراسیون می‌گوید ما می‌خواهیم به  فیفا و CAS شکایت کنیم. این سؤال پیش می‌آید که چرا این حرف را دو سال پیش مطرح نکردید و پاسخ‌های سخیف را به افراد دلسوز دادید؟ الان چون دبیرکل AFC حرف‌های دوگانه می‌زند می‌خواهید بروید و شکایت کنید؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)