کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رده بندی رسمی و جدیدش برای تقسیم سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام نکرده و فقط سایت های آماری در این زمینه در حال پیش بینی رده بندی ها هستند.

سایت «فوتی رنکینگ» ماه گذشته سهمیه بندی کشورها را در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که روز گذشته دوباره این رده بندی در رسانه های داخلی بازنشر شد.

ماجرای افزایش سهمیه ایران از ۲+۲ به ۳+۱ چه هست؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز رده بندی رسمی و جدیدش برای تقسیم سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام نکرده و فقط سایت های آماری در این زمینه در حال پیش بینی رده بندی ها هستند.

برای نمونه سایت «فوتی رنکینگ» در این زمینه فعالیت می کند. این رسانه معتبر در جدیدترین رده بندی اش ایران را دارای سهمیه ۳+۱ در تقسیم بندی جدید سهمیه حضور باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرد.

نکته مهم این است که تقسیم بندی این رسانه مربوط به فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ می شود. یعنی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱-۲۰۲۲ سهمیه کشورمان همچنان ۲+۲ است در نتیجه پرسپولیس و فولاد به دلیل قهرمانی در لیگ و جام حذفی سهمیه مستقیم دارند. سپاهان و استقلال به ترتیب با قرار گرفتن در رده دوم و سوم لیگ ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت.

اما درباره تقسیم بندی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و دلیل افزایش سهمیه ایران می توان به حضور پرسپولیس در دو فینال لیگ قهرمانان و ۳ نیمه نهایی در ۵ سال گذشته اشاره کرد. نتایج قابل توجه سرخ پوشان پایتخت باعث شده تا امتیازات ایران در زمینه سهمیه بندی ها افزایش یابد و در مجموع ۵ سال باعث شده تا سهمیه باشگاه ها افزایش پیدا کند. برای نمونه عربستان در این رده بندی جهش داشت و به اول آسیا تبدیل شد. نماینده این کشور در ۵ سال گذشته نتایج قابل قبولی را گرفتند و الهلال در سال ۲۰۱۹ قهرمان آسیا شد.

سهمیه ایران از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲+۲ بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هر ۵ سال یک بار دست به تغییر سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا می اندازد اما در ۵ سال گذشته سهمیه ایران در برخی از مواقع ۳+۱ شده است. در برخی از سال ها به دلیل عدم شرکت برخی از کشورها مثل ترکمنستان و عراق نیم سهمیه آنها به ایران رسید و به این دلیل سهمیه ایران ۳+۱ شده بود.

*بدین ترتیب سهمیه کشورها از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ در لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب زیر است:

۱-عربستان(۳+۱)

۲-ژاپن(۳+۱)

۳-کره جنوبی(۳+۱)

۴-ایران(۳+۱)

۵-قطر(۲+۲)

۶-ازبکستان(۲+۲)

۷-چین(۲+۲)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)