پرسپولیس نیوز : برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و به واکاوی حضور عجیب و غریب اوکراینی‌های پرسپولیس و حضور بازیکنانی که با دلالی وارد ایران می‌شوند، پرداخت.

 دومین برنامه 90 در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی کشورمان در هفته گذشته پرداخت.

سوال نظرسنجی این برنامه به موفقیت استقلال با منصوریان بود که مخاطبان این برنامه دو گزینه را پیش‌رو داشتند.

فردوسی‌پور این سوال را با سوالی که سال گذشته برای پرسپولیسی‌ها و عمکرد برانکو در نظر گرفته بود، مقایسه کرد.

*مخاطبان 90 رای عدم اعتماد به استقلال منصوریان دادند. 48 درصد اعلام کردند او می‌تواند استقلال را از این وضعیت رهایی دهد و 52 درصد اعلام کردند منصوریان برای رهایی استقلال از این شرایط ناکام خواهد ماند.

 

افتخاری و ماجرای چهارمین ستاره استقلال

اولین مهمان تلفنی برنامه، رضا افتخاری سرپرست جدید باشگاه استقلال بود. او در ابتدا با بیان این که دوشنبه مراسم معارفه‌اش برگزار شده و یک هفته دیگر رسما به عنوان مدیرعامل انتخاب خواهد شد، گفت: من پیشنهاد هیات مدیره به وزیر بودم و هیات مدیره نیز مجاب شده مرا به عنوان مدیرعامل انتخاب کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال پیامکی برنامه، با ابراز امیداوری درباره آینده استقلال، عنوان کرد: منصوریان دست تنهاست. باید او را کمک کرد و به او فرصت داد. زمان زیادی هم نداریم. سه بازی را گذرانده اند اما روز به روز بهتر خواهند شد. تیم جوان و با انگیزه ای درست کرده اند و آینده خوبی دارند.

افتخاری همچنین درباره گافی که درباره تعداد قهرمانی‌های استقلال در آسیا داده، گفت: امروز با عجله از باشگاه خارج می شدم که خبرنگاران جلویم را گرفتند و من هم این اشتباه لپی را کردم!

سرپرست باشگاه استقلال که رئیس کمیته فوتسال نیز هست، درباره آینده‌اش در فوتسال اظهار کرد: از وزیر خواهش کردم به خاطر نزدیکی به جام جهانی در کنار فوتسال بمانم. ایشان موافقت کردند اما گفتند اعلام کنید بعد از جام جهانی در فوتسال سمت نخواهم داشت. بنده نیز بعد از گرفتن حکم مدیرعاملی استقلال از کمیته فوتسال استعفا خواهم کرد اما در کنار فوتسال خواهم ماند.

وی در پاسخ به پرسش فردوسی پور درباره وضعیت بازنشستگی‌اش، توضیح داد: بنده سابقه شش ماه حضور در جبهه های جنگ را دارم و قانون این مجوز را به من می دهد.

 

پرونده بازیکنان خارجی بی کیفیت

این پرونده با پخش گزارشی از سابقه حضور خارجی های بی کیفیت در لیگ باز و در ادامه به ماجرای دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس پرداخته شد. محمود خوردبین در گفت‌وگویی عنوان کرد که فردی به نام "اسمی" در اوکراین با برانکو صحبت کرده و سرمربی پرسپولیس نیز بعد از یک ربع، پاسخ مثبت به جذب دو بازیکن اوکراینی داده است.

 

گزارشی پخش شد مبنی بر این که پلی یانسکی بازیکنی که از تیم سوم شاختار دونتسک و پریموف از تیم منحل شده متالیست جذب شده‌اند به خاطر تخفیف بزرگی بوده که به خاطر محل اردوی پرسپولیسی‌ها در اوکراین داده شده است.

همچنین در این آیتم، صحبت‌های ضد و نقیض "اسمی" جالب توجه بود. "فخار" و"گلستانه" که مدیر رستوران های زنجیره ای در ایران و اوکراین هستند، هرگونه ارتباطی با این نقل و انتقال را تکذیب کردند. در این میان ابهاماتی نیز درباره نقش ترکاشوند، مسئول نقل و انتقالات در حضور دو اوکراینی به وجود آمد که ترکاشوند حاضر به گفت‌وگو نشد. طاهری نیز روی خط نیامد تا این پرونده همچنان باز بماند.

 

فردوسی‌پور در پایان این بخش نیز به معرفی بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در ادوار مختلف لیگ برتر پرداخت که تعدادشان نیز کم نبود.

 

فرناندو سانز، پسر رئیس سابق باشگاه رئال و بازیکن این تیم که مسئولیت برگزاری بازی خداحافظی نکونام را به عهده دارد، با حضور در برنامه درباره این بازی توضیح داد: این دیدار با حضور بازیکنان قدیمی لیگ اسپانیا برگزار خواهد شد. این بازیکنان جزو بهترین‌ها بوده اند و برای اولین بار است که به ایران می آیند تا با فوتبالیست بزرگی مثل نکونام بازی کنند.

سانز در ادامه از قطعی شدن حضور ویدال، ماکلله، مورینتس، لوییز خارویا، پاون، سالوادور، آبیدال و  آلور لوکه خبر داد و گفت، در حال مذاکره با پویول برای حضور در این بازی است.

کارشناسی داوری

مسعود مرادی در این بخش درباره بازی‌های این هفته نظرات کارشناسی خود را مطرح کرد:

سیاه جامگان – سایپا: پنالتی سایپا صحیح گرفته شده اما داور باید به بازیکن حریف کارت قرمز می داد.
سپاهان – استقلال خوزستان: پنالتی داور برای استقلال خوزستان صحیح گرفته شده است.
استقلال تهران- نفت آبادان: پنالتی نفت آبادان صحیح بوده اما کارت نداشت.
صبای قم – ماشین سازی تبریز: تصمیمات داور درباره پنالتی، آفساید مشکوک و صحنه مشکوک به پنالتی برای تیم ماشین سازی به درستی گرفته شده است.

مسعود مرادی در مجموع داوری های هفته دوم را مثبت ارزیابی کرد.

نظرسنجی

آیا استقلال با علی منصوریان می تواند از این وضعیت خارج شود؟
۱-آری: ۴۸ درصد
۲-خیر:۵۲ درصد

سایر اتفاقات

گزارشی از آکادمی فوتبال کیا که متعلق به مهدی مهدوی کیا است، پخش شد. مهدوی کیا در گفت‌وگویی تاکید کرد که تمام کارهایش رایگان پیش رفته و به بازیکنانش در این آکادمی امیدوار است.

گزارشی از مراحل آماده‌سازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پخش شد که مسئول آن، ۱۵ شهریور را زمان اتمام این پروژه عنوان کرد و چمن جدید آن را در سطح ورزشگاه های اروپایی دانست.

گزارش بازی‌های لیگ دسته یک فوتبال و لیگ برتر فوتسال، آخرین آیتم های برنامه نود بود.

 برنامه هفته آینده نود به دلیل همزمانی با بازی تیم ملی والیبال در المپیک، روز شنبه روی آنتن خواهد رفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)