باشگاه پرسپولیس اقدامات قانونی را در ارتباط با بهره‌مندی از ظرفیت کامل سهمیه بازیکنان خارجی انجام داده است و حتی در مورد وحدت هنانوف اصولا پیوستن این بازیکن به پرسپولیس قبل از تولد و ابلاغ دستورالعمل ناظر بر قراردادها بوده است.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، با توجه به جوسازی‌های بعضی از باشگاه‌ها که به نظر به دو جهت تشویش اذهان عمومی و اعمال فشار بر فدراسیون فوتبال و دخالت در تصمیم‌های آن صورت گرفته است و همچنین سوالات رسانه‌های گروهی و هواداران، در جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:
چندی پیش، کارگروه ناظر بر قراردادها در ارتباط به عملکرد دو تن از بازیکنان خارجی و مدت زمان حضور ایشان در مسابقات، نامه‌ای را برای باشگاه پرسپولیس ارسال کرد که در سریع‌ترین زمان، پاسخ همراه با مستندات ارسال شد.

و اما در توضیح اصل موضوع باید گفت؛ در مورد بازیکنی چون وحدت هنانوف، هرچند باشگاه هم از نظر شکلی و هم از جهت ماهوی ورود کرد و مستندات ارسال شد ولی اساسا دستورالعمل ناظر بر قراردادها شامل حال وی نمی‌شد چون عقد قرارداد با این بازیکن زمانی صورت گرفت که دستورالعمل ناظر بر قراردادها اصلا وجود نداشت. به این ترتیب موضوع هنانوف خارج از بحث است ولی بعضی باشگاه‌ها با وجود آگاهی کافی از این موضوع، به دنبال جنگ روانی، ایجاد تنش و دستاویز برای فضای مجازی و تحمیل فشار بر فدراسیون فوتبال رفته‌اند.

در مورد نبیل باهویی نیز دو نکته وجود دارد. نکته نخست این که مستندات پزشکی در ارتباط با این بازیکن ارسال شده است. نکته دیگر این که خود قانون‌گذار در دستور العمل ابلاغی، فلسفه و هدف این قانون را اطمینان از سلامت نقل و انتقالات اعلام کرده است. در این راستا وقتی معلوم شد با توجه به مجموع شرایط، این بازیکن سهم مورد انتظار از دقایق بازی را نخواهد داشت، قرارداد در نیم‌فصل با رعایت حقوق باشگاه و همکاری خود بازیکن، اقاله شد.
نکته آخر این که تصمیم‌گیری‌های فدراسیون فوتبال و ارکان آن در مورد پرسپولیس قطعا با نظرسنجی و رای‌گیری از سایر باشگاه‌ها انجام نمی‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)