پرسپولیس نیوز : مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی به انتقادها از بالا بودن قیمت استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد و جزئیات قیمت گذاری را تشریح کرد.

جعفر سبحانی به جزئیات قیمت گذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اشاره و تاکید کرد که قیمت تعریف شده بر اساس برند، یک ورزشگاه و یک ساختمان اداری تعیین شده است و بدهی‌ها جایی در قیمت گذاری ندارد.

واکنش به قیمت بالای دو باشگاه
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره انتقاد بعضی از پیشکسوتان مبنی بر بالا بودن قیمت دو باشگاه، اظهار کرد: قیمت اعلام شده بر اساس دو فاکتور بوده است. اول برند باشگاه و دوم دارایی‌های موجود. به عنوان مثال  ورزشگاه درفشی فر و ساختمان مرکزی دارایی‌های پرسپولیس محسوب می‌شوند که چیزی حدود 130 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

وی افزود: قیمت برند پرسپولیس هم حدود 150 میلیارد تومان اعلام شد. قیمت برند هم کارشناسی شده است و اینطور نیست که دل بخواهی بوده باشد.

قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس کار کوچک سازمان خصوصی‌سازی است
سبحانی در ادامه تاکید کرد: کار سازمان خصوصی سازی واگذاری سهام‌ شرکت‌های دولتی است. استقلال و پرسپولیس هم به عنوان بخش کوچکی از کار سازمان خصوصی سازی محسوب می‌شوند ولی به خاطر اهمیت اجتماعی، اینقدر بازتاب داشته است. شرکت‌هایی هستند که با مبالغی بالغ بر هزار یا 1400 میلیارد تومان واگذار می‌شوند و پروسه کارشناسی در همه آنها رعایت می‌شود.

قیمت برند دو باشگاه تقریبا یکسان است
وی درباره دارایی‌های باشگاه استقلال هم گفت: در هر دو باشگاه، قیمت برند تقریبا یکسان بوده است. ضمن اینکه ورزشگاه مرغوبکار به علاوه ساختمان سعادت آباد از دارایی‌هایی استقلال محسوب می‌شود که بعد از کارهای کارشناسی و قیمت گذاری کارشناس زمین، کارشناس مسکن و غیره صورت گفته است.

ساختمان استقلال و پرسپولیس برای خودشان است
"چند ماه پیش فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس متعلق به این فدراسیون بوده و این دو باشگاه باید اجاره پرداخت کنند. با این حساب چطور این ساختمان‌ها در دارایی‌های استقلال و پرسپولیس دیده شده است"؟ مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سئوال، تصریح کرد: ساختمان باشگاه استقلال و پرسپولیس در دارایی‌ها به اسم خودشان است. شاید در واقعیت همانی باشد که فدراسیون گفته ولی ما در اسناد، اینرا به اسم پرسپولیس دیدیم. ما به سند نگاه می‌کنیم که به اسم دو باشگاه است.

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و پرسپولیس

شرکت استقلال و پرسپولیس را نمی‌فروشیم
سبحانی درباره میزان بدهی استقلال و پرسپولیس و دلیل دیده نشدن بدهی‌ها در قیمت گذاری، اظهار کرد: یک نکته مهم این است که ما صرفا برند و مالکیت دو باشگاه را می‌فروشیم. شرکت استقلال و پرسپولیس جای خودشان می‌مانند. شرکت اهمیت مالی ندارد ولی از نظر حقوقی مهم است. شرکت‌ها به خاطر اینکه میزان بدهی مشخص نیست، به فروش نمی‌رسد.

تشکیل هیات تسویه برای بررسی بدهی‌ها
وی افزود: در بعضی از صورت‌ حساب‌های مالی ابهاماتی وجود دارد. برای همین ما مسیر جدیدی را برای واگذاری طراحی کردیم که طبق آن، فقط مالکیت و برند واگذار خواهد شد. برای بررسی بدهی‌ها هم یک هیات تسویه تشکیل می‌شود تا بعد از بررسی بدهی‌ها، نحوه پرداخت آنرا تعیین کند.

پرداخت بدهی بر عهده خریدار جدید نیست
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سئوال که "آیا پرداخت بدهی‌ها هم بر عهده مالک جدید خواهد بود"؟ اظهار کرد: خیر، خریدار به بدهی‌ها کاری ندارد. ممکن است هیات تسویه، اطلاعیه بدهد و از تمام افرادی که از استقلال و پرسپولیس طلبکارند، بخواهد که با سند، ادعای خود را مطرح کنند. اینکه بعد از مشخص شدن میزان بدهی، هیات تسویه یقه چه کسی را بگیرد، هنوز مشخص نیست و بستگی به اسناد دارد ولی قاعدتا چون این دو تیم دولتی بوده‌اند، دولت پاسخگو خواهد بود.

برنده مزایده آخر بهمن مشخص می‌شود
سبحانی افزود: با این حساب، خریدار جدید اذیت نخواهد شد و فارغ از میزان بدهی‌ها، نسبت به خرید دو باشگاه اقدام خواهد کرد. ما دو هفته دیگر آگهی فروش استقلال و پرسپولیس را در چند روزنامه کثیر الانتشار، منتشر خواهیم کرد. سپس بعد از بررسی تمام مسائل، نسبت به برگزاری مزایده اقدام می‌کنیم. امیدواریم بین 22 بهمن تا آخر همان ماه برنده مزایده اعلام شود.

امکان بالا رفتن قیمت استقلال و پرسپولیس
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پایان با بیان اینکه ممکن است قیمت دو باشگاه در مزایده بالاتر هم برود، گفت: 20 روز بعد از مشخص شدن برنده مزایده، 40 درصد پول نقد برای خرید باشگاه پرداخت می‌شود. امیدواریم این پروسه تا قبل از پایان سال به سرانجام برسد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)