پرسپولیس نیوز : علی پروین بار دیگر جمعی چند ده نفره از پیشکسوتان را دور خود جمع کرد و جمله قدیمی و تکراری اش را با سینه سپر و صدای بلندتر اعلام کرد: هیچ کس بیشتر از ما حق نداره، پرسپولیس را بدهید به خودمان.

البته این اولین بار نبود که مردم و مسئولان این صحبت ها را از زبان  سرپرست فعلی سرخپوشان می شنیدند با این تفاوت که این جلسات پیش از سمت گرفتن او در دفتر سابق باشگاه استیل آذین برگزار می شد و الان مکان آن به سالن جلسات باشگاه پرسپولیس منتقل شده است.

اما این خواسته تا چه حد منطقی و عملی است و امکان انجام آن وجود دارد و تبعات احتمالی آن چه خواهد بود؟

 

فوتبالیست های سابقی که اسامی هرکدامشان را یک تریلی نمی کشد اما نمی توانند یک جلسه را بی حاشیه مدیریت کنند و درباره مسائلی کاملا غیر مرتبط با صورت جلسه به جان هم می افتند چگونه می خواهند باشگاهی به بزرگی پرسپولیس را اداره کنند؟

فردی مانند پایان رافت(که بسیار هم دوست داشتنی و قابل احترام است) به واسطه دو سه فصل بازی در پرسپولیس یا کسی مثل بهزاد داداش زاده یا علی انصاریان که به استقلال می رود چه صلاحیتی بیشتر از یک هوادار سینه سوخته دارد که می تواند در یک جلسه خودمانی شرکت کند و به شکل خودجوش با حق رای خود که معلوم نیست از کجا به او تفویض شده مدیریت سلطان را مورد تایید قرار دهد.

همه این ها سوالاتی است که در برابر یک خواسته بزرگ آن هم بدون هیچ گونه طرح و برنامه و دریغ از یک خط کار کارشناسی پشت آن مطرح می شود.

ممکن است صحبت سر این باشد که هواداران به طور مستقیم توانایی اداره باشگاه را ندارند در این صورت می توان از پیشکسوتان به طور غیرمستقیم استفاده کرد، یعنی افرادی که قرار است به عنوان پیشکسوتان برگزیده زمام امور را در دست بگیرند منتخب هواداران باشند و این پرسپولیسی ها باشند که تصمیم می گیرند از میان صدها بازیکن سابق تیمشان کدام نفرات و با چه تفکراتی سکان هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرند و در ادامه نیز خودشان عملکرد آنان را زیر ذره بین قرار داده و از تصمیمات و نتایج فعالیت های مدیران منتخب خود پاسخگویی بخواهند.

معقول ترین راه واگذاری پرسپولیس واگذاری سهم عمده به هواداران می باشد به این ترتیب هواداران هیئت مدیره را انتخاب می کنند و در این صورت می توانند تصمیم بگیرند افرادی که در دوران بازیگری خود یک بار در میانه راه ساز جدایی زده و به تیم رقیب رفته اند اجازه بازگشت به این تیم و نقش آفرینی در رخداداهای مدیریتی آن دارند یا خیر.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)