مرجع خبری پرسپولیس : براي نخستين بار در طول تاريخ قرار است با تيم ملي برزيل بازي كنيم. البته قبلا دو بار با تيم‌هاي المپيك و آماتور برزيل روبه‌رو شد‌ه‌ايم كه حاصل آن يك پيروزي يك – صفر در المپيك مونيخ با گل مجيد حلوايي و يك تساوي 2-2 در شيراز بوده است.

ولي حالا كه هفت پله در رنكينگ فيفا صعود كرده‌ايم، برزيلي‌ها قرار است در ابوظبي با ما يك ديدار دوستانه برگزار كنند. هر چند در فهرست نفراتشان اثري از جوليو سزار، مايكون، لوسيو، ميشل باستوس، فيليپه ملو و لوئيز فابيانو ديده نمي‌شود ولي به هر حال مانو منه‌زس سرمربي تيم ملي اين كشور 23 بازيكن را براي اين مسابقه دعوت كرده كه چهره‌هاي سرشناسي چون دني‌آلوز، راميرز، آلكس، روبينيو، نيلمار، پاتو و… در بين آنها ديده مي‌شوند.

افشين قطبي كه خيلي از تيم‌ها را مثل كف دستش مي‌شناسد اعلام كرده كه با توجه به تغييرات اعمال شده در برزيل بعد از جام‌جهاني، شناختش از اين تيم زياد نيست ولي به هر حال او با قلب شير و تيم پرانگيزه‌اش كه قصد دارد قهرمان جام ملت‌هاي 2011 آسيا شود، از رويارويي با برزيل هم استقبال مي‌كند.

 

از همين حالا تصور كنيد وقتي اين برزيلي‌هاي پرمدعا با ستاره‌هاي تيم‌ملي ما روبه‌رو شوند، چه بلايي سرشان مي‌آيد.

با توجه به شناخت نسبي كه از وضعيت برزيلي‌هاي دعوت شده به تيم ملي كشورشان داريم و همچنين به خاطر اسم و رسم نفرات آنها به نظر مي‌رسد ويكتور دروازه‌بان اين تيم باشد. دني آلوز (راست)، آلكس و تياگوسيلوا (وسط) و آدريانو (چپ) خط دفاعي زردپوشان را شكل مي‌دهند كه آلكس و تياگو بايد با مهرداد اولادي انرژيك ما بجنگند، دني آلوز با زنيدپور روبه‌رو مي‌شود و آدريانو هم بايد جلوي فرارهاي سريع و سانترهاي خسرو حيدري را بگيرد.

 

لوكاس ليوا بازيكن ليورپول هافبك دفاعي برزيل است كه مجبور خواهد بود با مهندس ما يعني ايمان مبعلي مصاف دهد، راميرز در سمت چپ خط مياني با هافبك دفاعي سمت راست ما يعني آندرانيك تيموريان روبه‌رو خواهد شد واگر جواد نكونام بتواند مجوز باشگاه اوساسونا را بگيرد بد به حال وسلي‌لوپز كه مجبور خواهد شد با كاپيتان ما دوئل كند، البته اگر نكونام نيايد هم پژمان نوري مثل شير آماده است تا حساب هافبك راست وردربرمن آلمان را كف دستش بگذارد.

لطفا روي پاتو حساب نكنيد چون يحتمل سيدجلال حسيني و هادي عقيلي به او اجازه نفس كشيدن را نخواهند داد،‌ روبينيو هم اگر تمام تكنيك خود را به كار گيرد و در فرم ايده‌آلش باشد شايد بتواند از محمد نصرتي يكي – دو بار رد شود چون به هر حال دفاع راست پست تخصصي كاپيتان تراكتورسازي نيست. در واقع تنها نگراني‌ ما به سمت چپ دفاعمان برمي‌گردد چون احسان حاج‌صفي خيلي تهاجمي و رو به جلو بازي مي‌كند و ممكن است برزيلي‌ها از فضاي پشت سر او با نيلمار دردسرساز شوند.

البته فراموش نكنيم كه ما سيدمهدي رحمتي را درون دروازه داريم كه از تمام سنگربانان دعوت شده به تيم ملي برزيل گران قيمت‌تر است و اگر مردان سرزمين قهوه‌ هوس نكنند كه دوباره پاي سامبا و ژوگو بونيتو را وسط بكشند و شروع به كارهاي محيرالعقول نكنند خود رحمتي يك تنه همه برزيلي‌ها را حريف است. مردي كه يك تنه تمام منافذ و معابر دفاعي تيم ملي را با هنرنمايي‌هاي خود طي دو سال اخير پوشش داده‌، مي‌تواند مقابل برزيلي‌ها ثابت كند براي اين همه پول كه در فوتبال ما مي‌گيرد، لياقت دارد!

 

از همين حالا نگران اين برزيلي‌هاي بيچاره هستيم. منه‌زس كلي زحمت كشيده كه تيم مضمحل بعد از جام جهاني را بازسازي كند به خيال خودش حريف آساني انتخاب كرده كه سر و شكلي به تيمش بدهد ولي نمي‌داند كه 11 شير و كلي قلب شير در ابوظبي چه بلايي مي‌خواهند سرش بياورند.

 

نویسنده: پندار پویان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)