وحدت مدافع تاجیکی پرسپولیس که گل برتری تیمش مقابل تراکتور را زد، می‌گوید: من پرسپولیس و هوادارانش را خیلی دوست دارم و می‌خواهم سال‌ها در این تیم بمانم.

وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس بعد از چند بازی نیمکت‌نشینی در بازی مقابل سپاهان در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و در سمت راست خط دفاعی به میدان رفت. عملکرد وحدت در آن بازی و البته بازی مقابل نفت مسجد سلیمان به حدی خوب بود که یحیی گل محمدی نتوانست او را از ترکیب اصلی تیمش خارج کند و در دیدار حساس مقابل تراکتور هم این بازیکن را به صورت فیکس بازی داد. عملکرد خوب هنانوف در چند بازی گذشته باعث شد تا دانیال اسماعیلی‌فر در دو بازی اخیر پرسپولیس در لیگ نیمکت‌نشین شود و هنانوف به صورت ثابت در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. وحدت در بازی با تراکتور هم خوب کار کرد و البته اوج کارش گل دقیقه ۹۵ به تراکتور بود که باعث شد پرسپولیس به ۳ امتیاز بسیار مهم این بازی بیرون از خانه دست پیدا کند و همچنان فاصله یک امتیازی خود را با سپاهان حفظ کند. گلی که هنانوف به تراکتور زد، اولین گل او با پیراهن پرسپولیس در دو فصل گذشته بوده است. گلی که به گفته خودش هرگز فراموش نخواهد شد و یک گل رویایی برای این بازیکن بود.

از گل دقیقه ۹۵ شروع کنیم. فکر می‌کردی گل پیروزی تیمت را به ثمر برسانی؟

خب من همیشه سعی می‌کنم موقع ضربات کرنر و ایستگاهی جلو بروم و اگر فرصتی پیش آمد، بتوانم گل بزنم. در آن صحنه هم نیاز به گلزنی داشتیم و من هم تصمیم گرفتم جلو بروم. خداراشکر که توانستم گل بزنم و برای تیمم مفید باشم. خیلی به این برد نیاز داشتیم و خوشحالم توانستم برای پرسپولیس گلزنی کنم.

از اینکه اولین گلت را برای پرسپولیس در این بازی مهم و در آخرین لحظات بازی به ثمر رساندی، چه حسی داری؟

خب واقعا خوشحالم. همه چیز دراماتیک و رویایی پیش رفت و هیچوقت این گل را فراموش نخواهم کرد. ما دو گل از حریف پیش بودیم و می‌توانستیم به راحتی برنده شویم. با این حال شرایط طوری در بازی پیش رفت که دو گل دریافت کردیم و بازی مساوی شد. با این حال ناامید نشدیم و به تلاش ادامه دادیم. در نهایت هم مزد تلاش خودمان و بازی خوبی که انجام دادیم را گرفتیم و به ۳ امتیاز رسیدیم. واقعا خوشحالم که برای تیمم مفید بودم و گلزنی کردم. این گل حاصل تلاش همه تیم بود و این برد مهم را به هواداران پرسپولیس تقدیم می‌کنم.

هفته آینده باید فینال لیگ را مقابل سپاهان برگزار کنید. در خصوص این بازی چه صحبتی داری؟

خب سپاهان هم تیم خوبی است و فعلا صدرنشین لیگ محسوب می‌شود. با این حال به چیزی جر برد فکر نمی‌کنیم. ما در این بازی میزبان خواهیم بود و قطعا هواداران زیادی از تیم ما حمایت خواهند کرد. فقط می‌خواهیم برنده شویم و ۳ امتیاز را بگیریم. این بازی برای ما خیلی مهم است و باید خیلی تلاش کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. ما چند روز قبل در اصفهان این تیم را شکست دادیم. پس توانایی بردن سپاهان یا هر تیم دیگری را داریم و می‌توانیم دوباره برد مقابل سپاهان را تکرار کنیم. فکر می‌کنم بازی جذابی شود و ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا برنده این بازی باشیم.

تو در چند بازی نیمکت‌نشین بودی ولی از بازی با سپاهان در جام حذفی به ترکیب اصلی پرسپولیس برگشتی. در این مورد چه صحبتی داری؟

این‌که چه کسی بازی کند و چه بازیکنی نیمکت‌نشین باشد، تصمیمی‌است که کادرفنی می‌گیرد. من به عنوان یک بازیکن وظیفه دارم خوب تمرین کنم و آماده بازی کردن باشم. هر زمانی که کادرفنی صلاح بداند من هم بازی خواهم کرد. هدف همه ما کمک به پرسپولیس و موفقیت تیم است و سایر مسائل اهمییت زیادی ندارد. از این‌که بتوانم بازی کنم خوشحال خواهم شد ولی مهم‌تر از بازی کردن من، نتیجه گرفتن پرسپولیس است. من همیشه این آمادگی را دارم که هر وقت به من نیاز شد، بتوانم برای پرسپولیس بازی کنم و برای تیمم مفید باشم.

 

در پرسپولیس در پست‌های مختلفی بازی کردی. این موضوع برای تو سخت نیست؟

من برایم فرقی ندارد در کدام پست به میدان بروم و آمادگی بازی کردن در چند پست را دارم. در نهایت هرکجا که گل‌محمدی بخواهد بازی می‌کنم و در خدمت تیم و کادرفنی هستم.

رقابت برای فیکس شدن در پرسپولیس خیلی سخت است. اینطور نیست؟

بله همین‌طور است. در خط دفاعی بازیکنان خیلی خوبی حضور دارند و قطعا برای من کار راحتی نیست که بخواهم جایگاه ثابتی در تیم داشته باشم. می‌دانم کار سخت است ولی من برای یک چالش سخت خودم را آماده کردم. مشکلی با رقابت کردن ندارم و در نهایت این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند. البته این را هم باید بگویم که در همه پست‌ها ما بازیکنان بسیار خوب و توانمندی داریم که مدعی حضور در تیم ملی ایران هستند. در واقع من با بهترین‌های فوتبال ایران هم‌بازی هستم و از این بابت خیلی خوشحالم.

به نظرت پرسپولیس در این فصل می‌تواند برخلاف سال گذشته قهرمان شود؟

خب پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و قطعا همه ما تلاش خواهیم کرد تا عنوان قهرمانی به پرسپولیس برسد. برای این کار باید سخت تلاش کنیم و بجنگیم. من فکر می‌کنم تیم خوبی داریم و می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم. البته هنوز راه زیادی تا پایان فصل مانده و نمی‌شود فوتبال را پیش‌بینی کرد. با این حال همه تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج ممکن را بگیریم و در پایان فصل قهرمان شویم.ما سعی می‌کنیم بازی به بازی پیش برویم و برای هر بازی برنامه‌ریزی کنیم. همه بازی‌ها در لیگ ایران سخت است ولی ما بهترین تیم ایران هستیم و می‌خواهیم در همه بازی‌ها برنده شویم. من فکر می‌کنم تیم ما شایستگی قهرمانی را در این فصل دارد و برای رسیدن به جام قهرمانی همه تلاشمان را می‌کنیم.

هم در تابستان و هم در نقل و انتقالات نیم فصل شایعاتی مبنی بر جدایی تو از پرسپولیس مطرح شده بود. از اینکه در پرسپولیس ماندی راضی هستی؟

قطعا راضی هستم. شرایط در پرسپولیس خوب است و خوشحالم در بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی می‌کنم. چند پیشنهاد از تیم‌های دیگر داشتم ولی قرار نبود از پرسپولیس جدا شوم. دوست داشتم بمانم و با تیمم قهرمان شوم و جام بگیرم. از حضور در پرسپولیس خوشحالم و حتی دوست دارم تا پایان فوتبالم اگر شرایط مهیا شود، در پرسپولیس بمانم. من این تیم و هوادارانش را خیلی دوست دارم و می‌خواهم سال‌ها در پرسپولیس بمانم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)