پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس می گوید دروازه‌بان‌های خارجی برای فوتبال ایران مفید نیستند.

وحید قلیچ در پاسخ به این سوال که که چقدر با حضور دروازه‌بان خارجی در ایران موافق است؟ گفت: دروازه‌بان خارجی برای فوتبال ایران مفید نیست. ما دروازه‌بانان خوبی در داخلی داریم. این گلرهای خارجی هم اکثرا سن‌شان بالاست، مثل نیلسون که اوایل بسیار عالی بود و در حال حاضر عمکردش نصف دوران آغاز فصل است. من با حضور دروازه‌بان خارجی در ایران مخالفم. دروازه‌بان چیزی است که خودمان می‌توانیم تربیت کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که عملکرد دروازه‌بانان خارجی را در طول این فصل چطور ارزیابی کرده است؟ اظهار کرد: گلرهای خارجی که وارد ایران می‌شوند دروازه‌بانانی هستند که از جایی دیگر قطع امید کرده‌اند. عملکرد آنها خوب نیست. کدام یک از آنها در تیمی حضور دارد که کم گل خورده است؟ حتی دروازه‌بان خارجی مس کرمان هم رقیبش شهداد نژاد است که بسیار عالی دروازه‌بانی می‌کند. تنها دلالی که دروازه‌بان خارجی به ایران می‌آورد از حضور آنها سود می‌برد. ما فقط دروازه‌بان‌هایمان را خراب می‌کنیم و ضرر مالی هم می‌دهیم.

 

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانیال داوری در تیم ملی حاکی از ضعف دروازه‌بانان داخلی نیست؟ بیان کرد: دروازه‌بان خوب زیاد است، اما ما به آنها بها نمی‌دهیم. کی‌روش مربی بزرگی است، اما من فکر می‌کنم داوری عرق ملی به این فوتبال ندارد. حساب دروازه‌بان از دژاگه و قوچان نژاد جداست. دروازه‌بان 40 درصد یک تیم است. اگر خوب باشد بازی برای آن تیم تضمین شده است. دروازه‌بان شش دانگ سه، چهار نفر هستند، مثل گردان که در پرسپولیس او را نابود کردند. گردان در حال حاضر دقیقا آن 40 درصد سپاهان است.

 

او در پاسخ به این سوال که چرا گردان در پرسپولیس موفق نبود و بر روی نیمکت نشست، گفت: او سر خورده شد. چه کسی با گردان کار می‌کرد؟ یک مربی خارجی که برایش فرقی نداشت که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. من چند بار سر تمرینات پرسپولیس رفتم. مربی خارجی پنج الی شش دقیقه با دروازه‌بان‌ها کار می‌کرد و او را به ژوزه می‌داد تا با او تمرین تاکتیکی انجام دهد. این در حالی بود که دروازه‌بان باید هر هفته‌ دو جلسه تمرین سخت داشته باشد. دروازه‌بان باید به زمین سخت بخورد. گردان از لحاظ روحی و جسمی ضعیف شده بود. شاید اگر پنج بازی می‌کرد، ‌بازدهی‌اش بهتر می‌شد.

 

قلیچ در ادامه افزود: الان شما صبا را نگاه کنید در این تیم حامد لک و دیگر دروازه‌بان‌شان ستاره هستند. من نمی‌دانم مربی دروازه‌بان‌هایشان کیست، اما به او تبریک می‌گویم. از خارجی‌ها تنها نیلسون خوب بود که از وقتی به برنامه «90» رفت او هم خراب شد!

 

او در ادامه با ابراز امیدواری از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، اظهار کرد: سپاهان، آن سپاهان اول فصل نیست. پرسپولیس توان شکست آن را دارد و امیدوارم تا جام را در دستان پرسپولیسی‌ها ببنیم.

 

پیشکسوت پرسپولیس در پایان افزود: من سرمربی سپاهان، آقای کرانچار را بسیار دوست دارم. او خیلی با کلاس است، امیدوارم بار دیگر در پرسپولیس او را ببنیم. در حق او و استیلی کمی بی‌انصافی شد. استیلی هم می‌توانست تیمش را جمع کند، ولی فرصتی به او داده نشد. همچنین از رویانیان به خاطر برگزاری مراسم برای پیشکسوتان پرسپولیس متشکرم. دستش درد نکند که به یاد آنهاست. من با دیدن پیشکسوتان دهه 40 و 50 پرسپولیس لذت بردم و ان‌شاءالله دست به خاکستر بزنند طلا شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)