هفت سال پیش در چنین روزی سرطلایی پرسپولیس و تیم ملی دارفانی را وداع گفت تا ستاره ای پرفروغ از آسمان فوتبال ایران خاموش شود.

همایون بهزادی، ستاره درخشان پرسپولیس و تیم ملی که در زمان حضورش در فوتبال ایران به سرطلایی معروف بود، در 14 دی 1320 متولد شد تا سال ها بعد یکی از اسطوره ها و چهره های سرشناس در فوتبال ایران لقب بگیرد. 

سرطلایی تکرارناشدنی فوتبال ایران از باشگاه ستاره ساز شاهین نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان ها انداخت و از این تیم پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشت تا به جایی برسد که نامش در پرسپولیس به عنوان یکی از ستاره های درخشان معرفی شود.

مهاجم 176 سانتی متری که پروازهایش در 18 قدم پرسپولیس و تیم ملی زبانزد خاص و عام شد تا بیشتر اهالی فوتبال به جای همایون او را با نام سرطلایی صدا بزنند. او در سال های 1337 تا 1354 در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشت و در این سال ها خوش درخشید تا پس از طی یک دوره بیماری در نهایت در دومین روز از دومین ماه زمستان سال 1394 جان به جان آفرین تسلیم کرده و برای همیشه چهره در نقاب خاک کشیده و در قطعه نام آوران بهشت زهرا در کنار دیگر چهره های سرشناس ورزش و فوتبال ایران آرام بگیرد.

وداع پرسپولیسی ها و اهالی جدید و قدیم فوتبال با سرطلایی فوتبال ایران امروز 7 ساله شد.

روحش شاد و نام و یادش جاودان…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)