هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باید از اساسنامه سازمان بورس در تعیین اعضا پیروزی کند.

خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال سبب شده تا آنها به عنوان شرکت‌های شامل بورس از قوانین تجاری مربوط به سازمان بورس و اوراق بهادار پیروی کنند.

سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر از تغییر در هیأت مدیره باشگاه‌ها را طی روزهای اخیر طبق همین قوانین اعلام کرد. باشگاه پرسپولیس که فعلاً با مدیرعاملی رضا درویش و حضور حسین خبیری، حسین شهریاری، سیدمجید پوراحمدی و محمد دلبری در هیأت مدیره اداره می‌شود نیاز به حداقل دو عضو آشنا با قوانین مالی و اقتصادی دارند. در حقیقت طبق قوانین سازمان بورس برای شرکت‌هایی که هرگونه تبادل مالی در سهام خود انجام می‌دهند حضور افراد آگاه با قوانین اقتصادی و مالی الزامی و حتمی است.

مجید پور احمدی و محمد دلبری دو عضوی هستند که تحصیلات مالی داشته و می‌توانند برای بررسی صورتحساب‌های مالی در سازمان بورس، نظارت تخصصی داشته باشند. با این حال هیأت مدیره باشگاه قرار است دو عضو اقتصادی دیگر با تعریف رسمی سازمان بورس که آگاهی کامل با قوانین بورسی را دارند به جمع خود اضافه کند. حالا در این بین احتمال اینکه برخی از اعضای فعلی از جمع هیأت مدیره خارج شوند وجود دارد اما تصمیم گیری درباره پنج یا هفت نفره بودن آنها موضوعی است که در جلسه مشترک با وزارت ورزش و مسئولان خصوصی سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعضای جدید هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تا اواسط بهمن ماه قرار است با رأی مجمع عمومی باشگاه انتخاب شده و به سازمان بورس معرفی شوند تا گزارش‌های سالیانه این مجموعه را مورد ارزیابی قرار داده و شفاف سازی کنند.

احتمال جدایی رضا درویش از مجموعه باشگاه پرسپولیس نیز ضعیف شده است و در صورت ادامه روند فعلی باشگاه او به کار خود ادامه خواهد داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)