خبرگزاری پرسپولیس :  عضو کمیته‌ فنی باشگاه پرسپولیس گفت: با نتایج به دست آمده برای پرسپولیس هر مدیری جای رویانیان بود، سرمربی را برکنار می‌کرد.

رضا وطنخواه درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس از 17 بازی نیم فصل اول که 11 تای آن در تهران بوده، فقط پنج پیروزی داشته است. دیگر از تیمی مثل پرسپولیس چه توقعی می‌شود، داشت؟ هر کس جای رویانیان بود با این نتایج و جایگاه دوازدهمی تیم، ژوزه را برکنار می‌کرد. من همیشه گفته‌ام که فوتبال به چهار عامل مدیریت، مربی، بازیکن و تدارکات نیاز دارد. مدیریت و تدارکات عالی کار کردند. رویانیان چه باید می‌کرد که نکرده است؟ او تنها کسی است که پس از سال‌ها توانست اسم پرسپولیس را بازگرداند و امکانات خوب و بودجه کافی در اختیار بازیکن و مربی قرار دهد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که مربی یا بازیکن فقط مقصر بوده‌اند، بلکه می‌گویم این دو قشر با هم نتوانستند آن طور که باید و شاید ظاهر شدند. خود من از این نتیجه‌ خجالت می‌کشم. اگر شما جای مدیرعامل جدید مربی و بازیکنان ضعیف را تعویض نمی‌کردید؟ تیم ما ملی‌پوش دارد که فقط یک بازی کامل به میدان رفته و در سایر بازی‌ها یا نیمکت نشین بود یا به عنوان یار جانشین به زمین رفته است. تمام این مطالب را در جلسه روز دوشنبه با آمار و ارقام ارائه خواهم داد.

وطنخواه درباره بازیکنان جدید جذب شده از سوی رویانیان در غایب سرمربی گفت: آیا رضا حقیقی انتخاب خوبی نبوده است؟ بنابراین می‌شود باور کرد که به خلاف گفته‌های برخی مطبوعات، رویانیان برای کارهایش مشورت می‌کند. ضمن این که مطمئنا بازیکن بزرگی مثل گل محمدی هم به مدیرعامل مشورت داده است. ژوزه را هم ما به عنوان کمیته‌ فنی قبول کردیم و رویانیان او را به تیم تحمیل نکرد. ژوزه در بین چهار گزینه مدنظر از نظر عملکردی و قیمت مناسب‌تر بود. مربیانی بودند که بالای 10 میلیارد تومان طلب می‌کردند. ما حتی خیلی دوست داشتیم که فرگوسن را به تیم بیاوریم، ولی توانایی‌ مالی نداشتیم.

وی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم هم گفت: در جلسه دوشنبه در این رابطه صحبت می‌کنیم. اگر شود از مربی خارجی کمتر استفاده می‌کنیم. نظر خود من این است که از بازیکنان بزرگ پرسپولیس که مربی شده‌اند و سابقه مربیگری در تیم ملی و پرسپولیس را داشته‌اند استفاده کنیم.

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در مورد شرکت بازیکنانی مانند عامل کلاه کج در تمرین‌های پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم عملکرد کسی را زیر سوال ببرم، اما ممکن است خیلی‌ها در تمرین تیم شرکت کنند. مهم این است که در نهایت سرمربی جدید چه بازیکنانی را تایید می‌کند. ما هم به عنوان کمیته‌ فنی کاملا در اختیار تیم هستیم و اگر سرمربی از ما بخواهد برای جذب بازیکن جدید هم مشورت می‌دهیم. در نیم فصل اول اختلاف سطح زیادی در تیم بود. بازیکنانی در تیم بودند که روی هم رفته دو بازی برای پرسپولیس انجام ندادند. باید کسانی را جذب کنیم که به هم نزدیک باشند. زمان ما بازیکنان روی نیمکت و داخل زمین تفاوتی نداشتند، مثلا من که مدافع تیم ملی بودم روی نیمکت می‌نشستم و مرحوم محراب شاهرخی در زمین بود یا برعکس.

وطنخواه درباره احتمال انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی آینده پرسپولیس هم خاطر نشان کرد: ما مربیان پرسپولیس را که سابقه کار در لیگ برتر دارند بررسی می‌کنیم که تعدادشان کم هم نیست. گل محمدی هم یکی از گزینه‌ها است. ما برای انتخاب سرمربی آینده به کارنامه افراد نگاه می‌کنیم و براساس آمار و ارقام آنها را تایید یا رد می‌کنیم. ضمن این که هر کس به عنوان سرمربی انتخاب شود حداقل چهار نفر به عنوان بدنساز، مربی دروازه‌بان‌ها و دو امتیاز خوب باید در کنارش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اسامی زیادی از مربیان پرسپولیس مطرح است که هم سابقه کار در لیگ برتر و تیم ملی را دارند وهم مدارک بالای مربیگری را گرفته‌اند. نکته مهم در به کارگیری از این افراد نظر سرمربی جدید است. همچنین اگر کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ برسد که یک مربی پرسپولیس باید سرمربی جدید تیم شود در حالی که اکنون مربی تیم دیگری باشد، مدیر باشگاه باید برای این انتقال وارد کار مدیریتی شود و زمینه را فراهم کند.

عضو کمیته‌ فنی باشگاه پرسپولیس همچنین درباره مساله سرپرستی تیم هم گفت: سرپرست یک پست فنی نیست و نمی‌توانم درباره‌اش صحبت کنم. اعتقاد دارم همان طور که در استقلال کسی مثل منصور پورحیدری به ماجدی کمک می‌کند،‌ در پرسپولیس هم یکی از پرسپولیسی‌ها باشد تا فشار کاری آقای شیرینی هم کمتر شود.

وی در پایان گفت: یکی از علل پیشرفت نکردن پرسپولیس نداشتن تیم‌های پایه است که باید مدیریت کلان روی آن صورت بگیرد. اطلاع دارم که در خیلی از شهرستان‌ها افراد فنی نمایندگی گرفته‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)