مرجع خبری پرسپولیس : سپهر حيدري كه دوباره جايگاه خودش را در خط دفاعي پرسپوليس پيدا كرده و انگار نمي‌خواهد دوباره نيمكت‌نشين باشد عصر روز سه‌شنبه يكي از 5 بازيكن سرخپوشي بود كه در مراسم تجليل از برترين‌هاي اخلاق مورد تقدير قرار گرفت. سپهر اما از احساسش درباره انتخاب كريم باقري به عنوان برترين بازيكن اخلاق در يك دهه اخير مي‌گويد: «كيف كردم كه يك پرسپوليسي اين عنوان را برد.»


*درباره مراسم تجليل از برترين‌هاي اخلاق صحبت مي‌كني؟
‌واقعا مراسم خيلي خوبي بود. اين جور مراسم كمك مي‌كند تا ارزش‌ها نمايان شود. شايد از طريق تلويزيون و حضور در ورزشگاه‌ها خيلي از مردم بعضي اتفاقات فوتبال را نبينند اما كار سازمان ليگ واقعا با ارزش بود و بايد از آقاي عزيزمحمدي تشكر ويژه‌اي داشته باشم.

 

*به نظر تو اين مراسم در آينده هم بايد ادامه داشته باشد؟

 

حتما بايد ادامه داشته باشد. حركتي كه متوسل‌زاده كرد شايد به نوعي ديگر توسط بازيكن يا مربي ديگري انجام شده اما اگر اين اتفاقات بازتاب داده شود مهم خواهد شد. شايد خيلي‌ها فكر كنند تختي‌ها مرده‌اند و پورياي ولي تكرار نخواهد شد. گروهي مي‌گويند در اين فوتبال پول نقش پررنگي دارد و پشت پرده‌اش اتفاقاتي مي‌افتد اما بسياري از بازيكنان و مربيان هنوز دنبال كارهاي جوانمردانه هستند و از مسائل انساني دور نمانده‌اند.

 

*كريم باقري هم به عنوان برترين بازيكن اخلاق در يك دهه اخير انتخاب شد. در اين باره چه صحبتي داري؟
من از بچگي آقا كريم را دوست داشتم و آرزو مي‌كردم روزي كنارش بازي كنم. همه ما پرسپوليسي‌هاي حاضر در مراسم از انتخاب آقا كريم كيف كرديم. من كه خودم لذت بردم. شايد بازيكناني بودند كه مي‌شد اين عنوان را به آنها داد اما آقا كريم از همه شايسته‌تر بود. آقاي باقري هم از لحاظ اخلاقي و هم فني جزو بهترين‌هاي فوتبال ايران است.

 

*برسيم به پرسپوليس، با پيروزي‌ مقابل شاهين صدرنشين شديد اما نحوه بازي پرسپوليس با انتقادهاي زيادي همراه شده.
‌ما براي اين بازي واقعا برنامه داشتيم. از سه چهار هفته قبل آقاي دايي برنامه داشت كه هر هفته يك پله در جدول صعود كنيم كه همين اتفاق هم رخ داد. در اين بازي هم قصد داشتيم صد در صد 3 امتياز را بگيريم اما با گلي كه زديم ناخودآگاه به عقب رفتيم. از طرفي خستگي بازي‌هاي فشرده هم روي كارمان تاثير گذاشت و شاهين بوشهر هم خوب بازي كرد.

 

*استقلالي‌ها مي‌گويند پرسپوليس تا هفته يازدهم با تيم‌هاي مدعي مثل سپاهان، استيل‌آذين و ذوب‌آهن بازي نخواهد كرد و برنامه به نفع آنها است تا امتيازات زيادي را جمع كنند.
‌اصلا اينجوري نيست. اتفاقا ما هميشه مقابل اين تيم‌هاي ظاهرا كوچك مشكل داشته‌ايم. واقعا شاهين تيم ضعيفي بود؟ آقاي استيلي تيم ما را خيلي خوب آناليز كرده بود، دوندگي شاهين عالي بود، عناصر هجومي‌شان خيلي خوب كار كردند اما در نهايت ما به آنچه كه مي‌خواستيم رسيديم. البته اخراج اميرحسين فشنگچي در بازي ما تاثير زيادي داشت ما در نيمه دوم بهتر شده بوديم و عمق حريف را بستيم. آنها هم بازيكن سرعتي نداشتند و بازيكن سرعتي‌شان هم در زمين ديده نشد. بعد ديديد كه رو آوردند به شوت زدن و در نهايت گلي هم كه خورديم روي يك شوت استثنايي بود.

 

*با وجود اينكه مالكيت توپ در اختيار شاهين بود اما آنها موقعيت گل به آن صورت نداشتند. اين به خاطر ضعف آنها در خلق موقعيت بود يا عملكرد خوب خط دفاعي آنها؟
ببينيد ما حول و حوش دقيقه 60 بود كه 10 نفره شديم و فشار زيادي را تحمل كرديم. شايد اين جمله كليشه‌اي باشد كه همه حريفان مقابل پرسپوليس انگيزه مضاعفي پيدا مي‌كنند اما در اين سه چهار بازي، بازي‌هاي‌مان خيلي پرفشار بوده است. فكر مي‌كنم ما كارمان را درست انجام داديم و اگر اميرحسين اخراج نمي‌شد، آنها حمله مي‌كردند و ما در ضد حمله دوباره به گل مي‌رسيديم، با اين حال مطمئن باشيد در بازي‌هاي آينده نمايش‌هاي بهتري ارائه مي‌كنيم.

 

*اين هفته هم كه يك مسابقه دشوار در اهواز داريد اما با توجه به تعطيلي ليگ بايد به فكر حفظ صدرنشيني باشيد.
مي‌دانيم كه حفظ صدرنشيني واقعا كار دشواري است اما فقط بايد اين بازي را ببريم. ما در آبادان هم در شرايط سخت بازي كرديم و موفق شديم و نبايد به هواي 100 درجه بالاي صفر يا 20 درجه پايين صفر كاري داشته باشيم. اگر صدر جدول را مي‌خواهيم چاره‌اي نداريم تا فولاد را در خانه‌اش شكست دهيم.

 

*اما در اين چند سال اخير موفق به شكست فولاد در خانه‌اش نشديد؟
‌بله، تا آنجايي كه خودم يادم مي‌آيد در اهواز برنده نشده‌ايم و نهايتا بازي مساوي شده اما وقتش رسيده اين طلسم لعنتي اهواز را بشكنيم و هواداران‌مان در اين شهر را خوشحال كنيم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)